Beantwoord

€10 beltegoed in 2 uur weg zonder bellen en sms

  • 20 April 2020
  • 6 reacties
  • 182 keer bekeken

Ik heb 2 uur geleden mijn beltegoed verhoogt met €10. Na een beetje internetten (youtube) op zolder is het beltegoed nu al verdwenen. Ik heb gecheckt: er is geen sms-service actief. Mobiele gegevens stond wel aan maar die stond al heel lang (maanden) al aan. Op zolder is mijn wifi-verbinding matig maar wel aanwezig. Wat is er gebeurd? 

icon

Beste antwoord door BKikkert 23 April 2020, 17:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @BKikkert 

Dan kan het toch zijn dat het mobiele internetverkeer gebruik heeft gemaakt van data, het kan zo gebeuren dat ie de apps gaat updaten, en dan gaat het snel. Het beste is om mobiele data uit te zetten van jou smartphone. Dit om zeker van te zijn dat ie dat niet meer doet, kun je dat uitschakelen. Als jou WiFi slecht is, dan schakelt automatisch over naar 4G.

Voor het opwaarden had ik de prepaid app via de kpn site gedownload. Zou die app mobiele gegevens aan kunnen zetten?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @BKikkert en welkom op het forum! De prepaid app verandert niks aan je mobiele internetinstellingen. Het handigste hierin is om in je toestel te kijken welke app data heeft verbruikt. Op deze pagina kun je vinden hoe je dit achterhaalt. Controleer ook in de instellingen van je toestel of je wifi assistentie aan hebt staan. Dan maakt je toestel namelijk gebruik van het mobiele netwerk netwerk wanneer het wifi signaal te zwak is en dat kan snel in de MB's oplopen. 

De optie mobiele gegevens stond aan en op zolder ging mijn telefoon dus van de Wi-Fi over naar het mobiele netwerk. Geen waarschuwing, niets. Dag 10 Euro. 🤔😔

Reputatie 7
Badge +17

Ai, dat verklaart het dan. We geven inderdaad geen waarschuwing hiervoor, maar als je de optie mobiele gegevens nu weer uitgeschakeld hebt zal het vast niet nog een keer gebeuren. :slight_smile:

Dank daarvoor. Dat niet waarschuwen bedoel ik.

Reageer