Beantwoord

€ 10 voor een nieuwe pincode ?????

  • 7 July 2021
  • 9 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1

Mijn gebruik van KPN Prepaid staat op een heel laag pitje. Ik heb er weinig behoefte aan, maar wil ook niet zonder.

Het eerste waar ik melding van wil maken is dat het kennelijk beslist nodig is om regelmatig de Prepaid-App te openen. Doe ik dat niet, dan kom ik er op een gegeven moment niet meer in. De app moet dan opnieuw geactiveerd worden (of zoiets) met een code via sms. Dat dit nodig is staat nergens uitgelegd.

Maar nu mijn echte probleem.

Vanmorgen wilde ik een maandbundel kopen en betalen uit het resterende beltegoed.

De app zegt dan dat ik een pincode moet invullen (5 cijfers). Een pincode die ik ergens had opgeschreven heeft maar 4 cijfers. Die werkte niet, is/was waarschijnlijk ergens anders voor (misschien heractiveren app ooit).

De app geeft de mogelijkheid om een nieuwe pincode aan te vragen. Daarvoor moet € 0,01 worden overgemaakt met iDeal. Dit heb ik in gang gezet, maar tot mijn grote schrik verschijnt er een overschrijving van € 10 !!!!!

Die overschrijving heb ik uiteraard afgebroken. Aannemende dat ik zelf een fout had gemaakt heb ik de procedure herhaald, maar opnieuw een overschrijving van € 10.

Nu weet ik wel dat al die telefonie/internet providers oplichters zijn (sorry kon het niet laten), maar dit slaat toch alles.

 

Wat is hier aan de hand??????????????????

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 23 July 2021, 21:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Dat providers oplichters zijn is natuurlijk niet zo. Providers liggen al jaren onder het vergrootglas van de ACM. 

Dit klopt. Er wordt € 10 euro afgeschreven.

Maar er gaat € 9,99 naar je beltegoed. En 1 cent in mindering i.v.m. de pincode.

Fraudeurs zijn minder geneigd om voor 10 euro je pincode te jatten dan voor 1 cent namelijk.

Zie ook hier

 

Reputatie 1

Ik haal in een kledingwinkel een paar sokken uit een bak met een prijskaartje van € 5. Ik ga naar de kassa en de kassier zegt me doodleuk dat het € 50 kost want ik ben verplicht om er ook een shirt bij te nemen.

Hoe zou u reageren @PeterG ?

Dit is dus kennelijk wat hier bij KPN gebruikelijk is.

Ik wil een bundel aanschaffen voor € 5,99. Het systeem vertelt mij dat ik voor de benodigde pincode € 0,01 verschuldigd ben, maar gaat me daar ZONDER VERDERE UITLEG € 10 voor rekenen.

Wat is dit voor waanzin?

In de eerste plaats zou het systeem netjes kunnen melden dat er van die € 10 euro € 9,99 naar het beltegoed gaat. Zonder die uitleg ben ik meteen weg, want ik heb dan toch stellig de indruk dat ik opgelicht word.

En als dit al zou werken tegen fraudeurs … dan moet er toch een andere manier zijn om aan die pincode te komen? Ik wil alleen maar die bundel betalen, niet nog eens extra beltegoed!!!

 

N.B.: het is me overigens wel gelukt om die bundel te activeren via MijnKPN, maar zoals die app te werk wil gaan is toch van de zotte!

Je zou toch wel weer een keer opgewaardeerd hebben. Dus ik vind het met de kledingwinkel een hele kromme vergelijking.

Als jij in de kledingwinkel die sokken met 50 euro betaalt dan krijg je ook gewoon 45 euro wisselgeld en niet een shirt. 
Nu betaal je dus 10 euro en krijg je 9,99 wisselgeld (als beltegoed). Dit is wettelijk gewoon toegestaan.

Helaas. Ik vind het een beetje rare reactie op mijn heel normale uitleg.

In het verleden werden nog wel eens prepaids gekaapt voor die ene cent. Dat wordt op deze manier voorkomen.

Ook van BELTEGOED kun je weer bundels kopen….

Overigens moet er, volgens de voorwaarden, wel óók minimaal € 5 beltegoed op staan. Afgezien dus van eventuele bundels die je ook hebt.

OPWAARDEREN via de site (zowel losse bundels als beltegoed; zonder pincode).

Reputatie 1

@PeterG 

Sorry, maar ik heb het idee dat je nog steeds niet begrijpt waar ik heen wil.

In de kledingwinkel krijg ik inderdaad keurig mijn wisselgeld en niet een ander kledingstuk of een verplichte tegoedbon.

KPN zou die teveel betaalde € 9,99 ook gewoon kunnen terugboeken. Fraudeurs tegengewerkt en klant niet met ongewenste tegoeden opgezadeld.

Maar eerst en vooral: UITLEGGEN WAT JE DOET!!! Dan had ik het nog vreemd gevonden, maar wel begrepen wat er gebeurt. Nu krijg ik toch echt de indruk dat ik opgelicht word.

 

Ben zojuist in de plaatselijke KPN-winkel geweest.

Aan echte mensen, face-to-face het probleem kunnen voorleggen. Twee helpers zijn in het probleem gedoken. Dachten dat het echt anders kon. Keken er erg van op dat het toch echt niet anders kan, onderschreven de onduidelijkheid, maar vonden geen oplossing. Ze hebben het wel bij de grote 'baas’ aangekaart en als het goed is komt er een oplossing.

Ik ben benieuwd en blijf er bij … zoals dat nu gaat - zonder enige uitleg - is van de zotte.

De vele vragen hierover geeft inderdaad aan dat niet wordt verklaard waarom het “ineens” 10 euro is.

Ik zal dit ook aankaarten bij het team hier, die kunnen het ook weer doorspelen. Naar de app-makers in dezen.

Update: bericht naar team gestuurd.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jeffff, ik snap heel erg goed dat je hier nogal vreemd van op kijkt :slight_frown:

Dat wij hier €10,- voor rekenen om fraude/misbruik te voorkomen is nog tot daaraan toe, maar dat dit niet duidelijk wordt gemaakt is een beetje raar. Ga ik even achteraan, dit kan beter!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jeffff en de anderen, ik heb de bevestiging ontvangen dat er vanaf heden weer €0,01 betaald moet worden voor het aanvragen van een nieuwe pincode!

Er bleek intern enige verwarring te bestaan over de wijziging van €0,01 naar €10,-, inmiddels is dit opgehelderd en blijkt dat dit voor het aanvragen van een nieuwe pincode helemaal niet de bedoeling was. Excuus voor de ontstane situatie en heel goed dat je er over aan de bel hebt getrokken hier zodat we dit recht hebben kunnen zetten!

Reputatie 1

Dankjewel @Maja_ voor het melden van de oplossing. Als ik er vanuit mag gaan dat deze bizarre toestand inderdaad gecorrigeerd is (nog geen reden gehad om het te controleren), dan blijf ik het toch bijzonder vinden dat er zoveel tijd voor nodig is geweest om het op te lossen.

Maar ja, beter laat dan nooit.