Beantwoord

2G prepaid simkaart voor smartwatch

  • 23 July 2020
  • 79 reacties
  • 4916 keer bekeken

Ook ik heb onlangs voor mijn dochter een smartwatch aangeschaft met o.a. GPS.

Tevens heb ik een prepaid simkaart aangeschaft, provider KPN. Echter blijft de smartwatch zeggen, insert valid Sim card?!

Er is nooit gesproken of geschreven dat je hiervoor een aparte simkaart moest aanschaffen. 

Dit kwam pas na aanleiding van mijn klacht dat ik momenteel niets kan beginnen met de watch.

Tegenwoordig zijn alle simkaarten in Nederland ingesteld op 3/4G en dan doet het horloge het helaas niet. En heb ik echt een Sim nodig met 2G.

 

ik hoor graag van u voor info zodat ik en mijn dochter toch gebruik kunnen maken van de watch

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 29 July 2020, 14:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Hoi @Riaaa79 . Bij mijn weten ondersteunen onze prepaid kaartjes het 2g netwerk nog. In 2025 wordt 2g uit de lucht gehaald.

Ik vrees dat er dus een ander issue is. Wat voor smartwatch is het? Heb je de handleiding nog? Misschien moet er iets ingesteld worden? 

Is de kaart wel geactiveerd? Zou je het kaartje eens in een ‘gewone’ mobiele telefoon willen proberen?

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

Hallo @Riaaa79 en @Erwin_ ,

van de week heb ik voor een familielid een KPN-prepaid kaart gekocht en in een smartwatch geïnstalleerd en werkt perfect.

Ik heb wel voor alle zekerheid de betreffende SIM in een mobiel op alléén 2G gezet.

Was misschien niet nodig, maar toch.

Dank voor de extra info, @JanD . Dan weten we nu in ieder geval zeker dat het zou moeten werken.

Ik heb hetzelfde probleem.. Ik wordt door de verkoper van de smartwatch doorverwezen naar de provider van de simkaart. Als ik de simkaart in een smartphone doe kan ik internetten, dat gaat dus goed. De smartwatch kan echter pas ingesteld worden wanneer deze aan de telefoon gekoppeld is. Momenteel kan ik alleen bellen met de smartwatch, de app op mijn telefoon kan geen verbinding maken met de smartwatch. Ik lees op internet veel dat de APN instellingen van de simkaart gewijzigd moeten worden. Hoe werkt dit, en kan KPN dit voor mij doen? 

@Atalja : Ik kan aan deze kant een instelling veranderen. Soms helpt dat maar ik kan geen garanties geven.

Kun jij je profiel aanvullen met mobiel nummer en Simkaart nummer en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Erwin_ Hoi Erwin, ik heb mijn profiel aangevuld bij prive notities. Ik weet niet zeker of ik het simkaartnr goed heb.. Maar dit nr stond op de kaart. 

@Atalja : Ik heb een aanpassing aan onze kant gedaan. In het verleden heeft het bij sommige klanten geholpen die met een vergelijkbaar issue zaten. 

Kun je controleren of het nu werkt? (desnoods even de apparatuur herstarten)

Goedendag. Welke simkaart ondersteunt 2G voor een smart watch? Elke simkaart van KPN?

Groet Mandy

Goedendag. Welke simkaart ondersteunt 2G voor een smart watch? Elke simkaart van KPN?

Groet Mandy

Hallo @Mandybos4 , iedere standaard sim-kaart is geschikt voor 2/¾ en 5G.

Als je de kaart binnen hebt, wel even via een telefoon de pincode uitschakelen.

 

Top! Dus als ik een prepaid simkaart bestel, ongeacht welke, dan heb ik een sim die 2G ondersteunt?

Reputatie 6
Badge +6

Top! Dus als ik een prepaid simkaart bestel, ongeacht welke, dan heb ik een sim die 2G ondersteunt?


Ja, alle prepaid simkaarten van kpn ondersteunen 2G.

:point_up_2: thnx

 

Ik heb ook een prepaid kaart en een smartwatch gekocht voor onze dochter.

Ik krijg er geen netwerk verbinding op.

Ook hier is 2G nodig.

Wat kan ik nog proberen?

@BvR1982 : werkt het kaartje wel in een mobieltje?

Reputatie 6
Badge +6

En is de pincode op de simkaart eerst uitgeschakeld op een telefoon, voordat de simkaart in de smartwatch is gestopt?

Ja hij ziet de sim wel maar ik geb geen netwerk verbinding 

@Erwin_ Jazeker ik heb het hiervoor gewoon gebruikt in een mobiel.  Mijn dochter heeft zelfs een keer buiten de wifi youtube zitten kijken 🤣oeps beltegoed weg😅. En ja er staat nu beltegoed op.

 

Ik kan nog proberen om een netwerk setting aan te passen. Soms werkt dat. Zo niet, vrees ik dat het een beperking van het horloge is. 

Kun jij je profiel aanvullen en het mobiele nummer vermelden waar het om gaat? (en mij daarna hier een seintje geven?")

@Erwin_ wat wilt u precies in het profiel?

Ik mis nog het pre-paid mobiele nummer. Kun je die in een willekeurig veld in je profiel invullen? Geef je mij daarna hier een seintje?

Gedaan

@Erwin_ 

Ik heb een aanpassing gedaan. Garanties heb ik helaas niet. Kun je het nog eens proberen?