Beantwoord

4G met KPN Prepaid beschikbaar?

  • 23 January 2019
  • 6 reacties
  • 1718 keer bekeken

Ik zag vandaag tot mijn verbazing een 4G+ pictogram op mijn telefoon, terwijl ik een Prepaid SIM kaart heb. Is 4G nu ook beschikbaar voor Prepaid?
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 24 January 2019, 11:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hay Chris, welkom op de KPN community, leuk dat je hier de vraag stelt 🙂 Klopt! We zijn al in kleine stappen begonnen aan de migratie van het 3G-netwerk naar 4G. Ik heb daarover dit Sticky gepubliceerd: Afscheid van het 3G-netwerk. Dat is nog niet overal in Nederland klaar. In 2022 wordt 3G helemaal uitgezet en vervangen door 4G en het nieuwe 5G! Of de 5e generatie mobiel internet dan ook weer voor prepaid beschikbaar is betwijfel ik, maar je wordt in ieder geval nu al verblijd met het razendsnelle 4G-netwerk, enjoy!✌🏻
Dat vind ik nou een leuk onverwacht kadootje!
Reputatie 7
You're welcome Chris! 😃

Ik wilde een snelle prepaid internet sim/card voor zo nu en dan, en omdat Chris 4+ op zijn mobiel had staan, met zijn Prepaid KPN sim, en Nadia van het KPN forum de supersnelheid van KPN 4G en de migratie van 3G naar 4G bevestigde, leek dit voor mij een prima idee om zelf een prepaid van KPN te nemen. Nog even checken of KPN 4G+ aanbied op mijn locatie in Dwingeloo, en ja dekking was ok. Echter het blijkt dat ik niet 4G+ op mijn iphone8 krijg en de snelheid ook dicht bij de mast max. 25 MB is. Dus geen Supersnel 4G+ internet. Wordt prepaid misschien toch afgeknepen door KPN. Zou weer net wat zijn. Dus jammer dan ga ik maar naar bv vodafone of T Mobile die hebben wel prepaid met 4G+.
Of is Nadia haar verhaal toch onvolledig, of is er iets toch weer veranderd in de policy??.Tja.. hoe moeilijk kun je doen..
Reputatie 1
@Wiinand
Volgens mij is dat 4G een wassen neus bij Prepaid.
Zolang als ik bij KPN ben ondergebracht vanuit Telfort (eind juni) zie ik 4G bij mijn internetverbinding.
Maar de prepaid internetbundels die je aan je tegoed kunt toevoegen zijn max 25 Mbit/s.
Dus inderdaad een kwestie van 'afknijpen'.
Een dooie mus, dat 'cadeautje' van @Nadia

Misschien dat er wel een hogere snelheid is als je zonder databundel rechtstreeks met je beltegoed het internet opgaat (gaat automatisch als je geen bundel hebt en wel je 'Mobiele gegevens' aan hebt staan).
Dan kan KPN lekker snel je beltegoed opsnoepen.
Reputatie 7
Hallo @Wiinand, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je tijdens mijn vakantie in dit bestaande topic een reactie hebt gepost, vandaar dat je een late reacties krijgt. Sorry daarvoor. Jammer dat je niet tevreden bent met de (4G) internetsnelheid die we aanbieden met prepaid. Hier hebben de TS en ik niet over de maximaal te behalen snelheid gesproken. Op onze pagina kpn.com/prepaid vind je de actuele informatie over internet(bundels) en prepaid. Daar geven we inderdaad aan dat je tot 25 Mbit/s kunt halen.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust.

Reageer