Beantwoord

4G prepaid geen 4G

Reputatie 1
Goedendag .

Even voorstellen ; 55 + zonder kids dus moet proberen deze wereld bij te houden met  deze manier van vragen...

Heb deze week een Alcatel one Touch idol 3 / 5.5 inch aangeschaft en tevens een nieuwe sim kaart aangeschaft aangezien de oude niet geschikt zou zijn voor G4.

Heb KPN Prepaid zonder bundel , basis heet dit geloof ik .. 

Heb nu G3 en soms H+ maar geen G4 en dat was nu juist de bedoeling .

Meerdere medewerkers van de KPN melden mij reeds dat ik gewoon G4 zou moeten hebben.neen dus . 

Heb met de toestelhulp van KPN geprobererd de instellingen in te stellen maar of dit gelukt is ... ik weet het niet zeker.

Wie kan mij helpen , Het gaat er dus om ik wil graag G4 , oh ja mijn toestel is hier geschkt voor .

Groet 

Analoogje 

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 28 februari 2016, 20:11

Hoi,

Met Prepaid heb je geen 4g

Robin

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Robin
Reputatie 1
RobinFlikkema schreef op 28 feb '16 om 20:11u

Hoi,

Robin 

Dank voor snelle Info. 

Echter ik begrijp hier niets van , De medewerkers van KPN weten toch wel wat ze zeggen...

Gesprekken worden opgenomen dus eea is na te beluisteren..

Of wel 4G bij een prepaid bundel en niet bij basis ?

Gr 

Analoogje 

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Bij Prepaid heb je geen 4g. Dat is een keuze die KPN gemaakt heeft en er lijkt nog niet snel verandering in te komen.

Mocht je met "Basis" een Sim-Only Basis bedoelen, daar zit 500MB bij waarbij je ook 4g hebt. Na de 500MB wordt de snelheid verlaagd naar 64Kbit/s

Robin
Reputatie 1
Met alle respect maar hier begrijp ik niets van.

Heb dus kpn prepaid basis zonder dag bundel oid.

KPN medewerkers hebben mij meerdere malen verzekerd dat ik gewoon G4 zou krijgen als ik een geschikte gsm en simkaart zou aanschaffen.

Ben nu 300 euro armer en ben er niets mee opgeschoten nog steeds G3 H+

Nergens zie ik op de Kpn site dat je geen recht hebt op G4 bij prepaid en als ik mijn toestel netwerken laat zoeken wordt er aangegeven G4 beschikbaar.

Kpn hoe ga je dit oplossen , ??? Of moet ik een klacht indienen non conformiteit

Gr.

Analoogje

Reputatie 7
Ik begrijp ook niet dat een kpn medewerker dat heeft gezegd. KPN biedt namelijk, zoals Robin al aangeeft, helemaal geen 4G aan bij prepaid. Die medewerker is dus volkomen abuis geweest.

Was dat via 0800-0402 of 0800-0105?

Want hoe dit onjuiste advies kan zijn gegeven dient wel uitgezocht te worden.

Misschien nog wel een gelukje dat het prepaid is. Want dan kun je makkelijk overstappen. (pakketje van de rode komma kopen bv.). Zij hebben sinds een tijdje al wel 4G bij prepaid. KPN heeft nog geen plannen.

Normaal pleit ik zeer voor KPN, maar als ze het niet aanbieden...

Er zal hier ook nog iemand van KPN Webcare reageren.

Reputatie 1
Beste Peter.
Via 1200 afgelopen zaterdagavond nog.
Zij adviseerde mij om maandag terug te bellen aangezien dan de technische dienst oid weer aanwezigheid zou zijn..Zij zouden mij helpen .

NB.komisch Die zin helemaal onderin van KPN.
Altijd 4G voor heel Nederland bij KPN
NB.2 Ben via 1200 ook doorverbonden naar andere afdelingen die dezelfde mening hadden.
Gewoon 4G met prepaid
Gr
Analoogje
Reputatie 7
Onbegrijpelijk dat je zo verkeerd bent en wordt voorgelicht. Ik vraag me af waarmee ze je dan zouden helpen. 4G wordt niet aangeboden (alleen bij abonnementen). En je toestel is zelf aangeschaft, dus daar doen ze naar mijn idee dan ook niks mee.

Overigens kun je met 3G hetzelfde maar ga je veel minder snel door je databundel heen ;)

B.T.W. Internet gebruiken zonder bundel kost véél meer dan met bundel!!! (en dat zou met 4G nog veel harder gaan)

Vervelend blijft het want je bent uitgegaan van verkeerde informatie.

Er zijn volgens mij maar 2 opties: over naar een abonnement (is vaak ook goedkoper). Of naar andere provider. Bv. de rode komma. Daar kan wel prepaid met 4G.

De reclamekreet "KPN 4G voor heel Nederland" gaat bij KPN prepaid inderdaad niet op :@

Reputatie 1
Beste Peter.
Ben al ruim 30 jaar bij de PTT oeps KPN met zowel bellen vast .mobiel en internet dus ga er vanuit dat zij dit netjes oplossen
Wij wachten af.
Gr
Analoogje
Reputatie 7
Badge +27
Welkom , goed dat je je vraag hier stelt! 

Zoals Robin al laat weten is er bij ons nog geen 4G verbinding bij prepaid. Ontzettend vervelend dat jou dit bij de klantenservice niet verteld is.. Je kunt binnen een aantal dagen je telefoon weer terugbrengen. Kijk even op de bon naar het aantal dagen wat voor jou geldt. Dat ligt er aan waar je hem gekocht hebt. 

We hebben overigens inderdaad 4G voor heel Nederland. Dat betekent dat iedereen bij ons de mogelijkheid heeft om gebruik te maken van 4G. Dit kan echter alleen als je een abonnement hebt. 

Reputatie 7
Badge +30
Maar, het feit blijft dat TS verkeerd is voorgelicht (mocht TS zijn of haar verhaal kloppen)
Reputatie 1
Hallo Marcia en Robin en overige geïnteresseerden.

Marcia; Heb toestel niet bij de kpn gekocht dus dat zal niet gaan..

Heb de data van verkeerde info kpn naar mij toe er nog even opgezocht.

Telefonisch dus .op 12 -2 en op 27-2 op telnr 1200 maar ben een aantal keren doorgeschakeld dus dan weet je het wel.

U spreekt zich zelf wel wat tegen , voor iedereen 4G maar niet met prepaid..

Waarom uit coulance niet een vinkje ergens zetten oid zodat ik alsnog 4G heb of doe ik mijn naam als analoogje nu alle eer aan , ha ha ha

Robin, wat bedoel je met TS?.. 

Reputatie 7
TS is forumtaal voor TopicStart(er). Dat ben jij dus in dit topic Analoogje ;)

P.S. Mag ik vragen waarom je geen abonnement wilt? Dat is toch makkelijker en veel goedkoper dan prepaid. Ik ben met mijn mobiel zelfs veel goedkoper uit dan wanneer ik met mijn vaste telefoon bel. En met prepaid gaat dat niet lukken.

De vaste telefoon is bij mij alleen nog voor binnenkomende gesprekken. Maar de meesten bellen naar de mobiele.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Volgensmij werkt het niet met vinkjes 😞. Verder kan je ook bij andere partijen de aankoop ontbinden binnen 14(?) dagen.

Met TS duidt ik op Topic Starter (jij, dus).

Ik ben erg benieuwd hoe dit wordt opgelost, als dit wordt opgelost (geef alle prepaid klanten nu gewoon 4g)

Robin
Reputatie 1
Hallo Peter, 

Ik wil vooralsnog geen abonnement aangezien ik alleen maar zo nu en dan gebruik maak van data.

Beste Robin, opzich heb ik goede ervaringen met de Kpn .

En idd net zoals sommige concurrentie gewoon 4G aanbieden .

Zij gaan dit oplossen , zo niet dan heb ik diverse andere keuzes maar dan zijn ze wel een klant kwijt naar tientallen jaren..

Reputatie 7

analoogje1 schreef op 1 mar '16 om 12:56u

Hallo Peter, 

Ik wil vooralsnog geen abonnement aangezien ik alleen maar zo nu en dan gebruik maak van data.

Duidelijk.

Reputatie 7
Badge +27
Wil je dan in ieder geval reageren op mijn privébericht? Dan kijk ik aan de hand van je 06-nummer of ik kan zien met welke collega's je hebt gesproken. 

Zoals Robin zegt, is het helaas niet met een vinkje geregeld. Anders had ik 4G zeker voor je aangezet 😃. Ik kan me niet voorstellen dat we dit in de toekomst niet aan gaan bieden, maar voor nu kan ik daarin niets voor je doen. 

Reputatie 1
Marcia.
Als het goed is gegaan heb je nu een privebericht.
Gr en Dank
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht. Ik heb je een inhoudelijke reactie gestuurd. Kan ik verder nog iets voor je betekenen?

Reputatie 1
Ik heb ondertussen gereageerd Marcia.
Voor de overige geïnteresseerden .breaking news bij nader inzien had ik 1 van die gesprekken opgenomen dus het bewijs is er dat ik verkeerd voorgelicht ben
Wordt vervolgd
Groetend van een analoogje PUR sang
Reputatie 7
Nou PUR sang...

Voor een analoogje maak je inmiddels toch aardig gebruik van digitale diensten 😉 🙂 (4G, internet, wsl digitale televisie, etc.)

Reputatie 1
Ha ha ha Peter. Geen 4G dus maar de KPN komt mij tegemoet ik voel het aan mijn theewater

Vandaag fon geïnstalleerd..
Werkt maar matig ook niet meer dan dat.fon zit op hetzelfde kanaal dan het zeg maar normale kanaal.
Geeft een conflict op de tablet van mijn vrouw .
Zit maar te pendelen tussen fon en het normale kanaal.
Nieuw topic????
Reputatie 7
Badge +30
Maar het FON netwerk kan je gewoon vergeten
Reputatie 7

analoogje1 schreef op 3 mar '16 om 16:50u

Ha ha ha Peter. Geen 4G dus maar de KPN komt mij tegemoet ik voel het aan mijn theewater

Ohja... was even in de war met ander topic:$. Ik volg en lees er nogal wat namelijk.

Reputatie 1
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld Robin..
Bedoel je dat het niet voldoet ...?
Reputatie 7
Badge +30
Nee op je tablet van je vrouw moet je het FON netwerk gewoon vergeten en (in het geval van Android) onder Geavanceerde WiFi instellingen een instelling aanpassen zodat hij niet automatisch met open netwerken verbind (ben de naam even kwijt)

Reageer