Beantwoord

Abonnement afgesloten om administratieve redenen?

• 18 februari 2016
  • 14 reacties
  • 1823 keer bekeken

Beste leden van dit forum,

ik heb sinds een tijdjes op mijn telefoon dat mensen mij niet kunnen bellen, en ik hun niet. Op het moment dat ik iemand bel krijg ik te horen dat mijn abbonoment is afgesloten wegens administratieve redenen? Wat moet ik hiermee doen?

Met vriendelijke groet,

Sjaak

Admin: bericht naar juiste board verplaatst

icon

Beste antwoord door Marcia_ 23 februari 2016, 12:02

Bedankt voor je reactie. Ik kan nu inderdaad bovenstaande bevestigen. Het nummer was een half jaar niet gebruikt en daarna is er niet binnen 3 maanden opgewaardeerd. Daarom is het nummer nu opgeheven. Omdat het een prepaidkaart betreft, kan ik het nummer ook niet opnieuw aanmelden voor je. Je bent het nummer helaas echt kwijt. 

Advies is om een nieuw prepaidpakket te halen of, afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt, misschien toch aan een abonnement te denken. Die hebben we al vanaf €13,50 per maand (zonder internet). 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoi Sjaak. Wat een lastige situatie als je niet kunt bellen.

Dit gebeurt als er een betaalachterstand is. Voordat je in deze situatie komt moet je daar al sms berichten over hebben gehad. In die berichten staat ook een betaalcode waarmee je de achterstallige rekening kunt voldoen. Na betaling wordt je met enkele werkdagen weer geactiveerd.

Zie onder Nummer afgesloten wegens achterstallige betaling.

Bedankt voor uw reactie!

Er zijn een paar ding, er staat 'Dit gebeurt als er een betaalachterstand is' maar ik heb een prepaid* en op het moment dat mijn beltegoed op is, dan zou ik niet meer kunnen bellen of sms'n dus dan snap ik niet hoe ik hiermee een betalingsachterstand zou kunnen krijgen. Vraag 2 is dat u zij dat je van tevoren een smsje gekregen zou moeten hebben, maar ik heb niks ontvangen.

hoe nu verder?

MVG,
Sjaak

*(ik weet het, ik het dit topic verkeerd geplaatst, het moest eigelijk bij 'prepaid' en niet bij 'abbonomenten' maarja... daar kwam ik achter toen ik het eenmaal hed geplaatst. Oops...)

Reputatie 7
Badge +31
Ah, prepaid. Tja, inderdaad verkeerd geplaatst.

Heb je langer dan 6 maanden niet gebeld of ge-sms't met het toestel? Is het tegoed misschien op/te laag? Heb je al opgewaardeerd (met bv. een opwaardeerbon uit de supermarkt)?

Controleer je beltegoed via *101# of 1244.

Zit je buiten Nederland? (je moet minimaal 2 x per jaar, binnen 6 maanden min 1 dag, bellen via het KPN-netwerk.)

Als deze situatie te lang duurt, langer dan één maand, vervalt het nummer! En aangezien je kennelijk niet helemaal weet wanneer het gestopt is...

(ik zal een admin vragen dit naar 'prepaid' te verplaatsen. Dus al je hem niet meer kunt vinden is 'tie daarheen.)

Heb je langer dan 6 maanden niet gebeld of ge-sms't met het toestel? Nee, ik heb in November nog een smsje gestuurd om te zorgen dat het nummer niet zou verlopen.

Is het tegoed misschien op/te laag? Nee, toen ik voor het laatst keek, was het nog iets rond de 10 euro.

Heb je al opgewaardeerd (met bv. een opwaardeerbon uit de supermarkt)? nee, ik heb dat nog niet geprobeerd, wand als ik straks opwardeer, en het werkt niet ben ik mijn geld kwijt.

Zit je buiten Nederland? Nee

(je moet minimaal 2 x per jaar, binnen 6 maanden min 1 dag, bellen via het KPN-netwerk.) bedoel je dat je 2x per jaar binnen 6 maanden minimaal 24 uur moet bellen via een knp netwerk??

Als deze situatie te lang duurt, langer dan één maand, vervalt het nummer! En aangezien je kennelijk niet helemaal weet wanneer het gestopt is... Dus het kan zijn dat mijn nummer nu kwijt is???

(ik zal een admin vragen dit naar 'prepaid' te verplaatsen. Dus al je hem niet meer kunt vinden is 'tie daarheen.) Dankjewel!

Ja... zojuist bij mijnkpn mijn telefoon proberen te koppelen, en daar stond de volgende melding:

Uw KPN prepaid nummer is vervallen. U kunt dit nummer niet meer gebruiken.

is er een mogelijkheid dat ik mijn nummer en beltegoed nog terug krijg??

Reputatie 7
Badge +31

sjaaksnor schreef op 19 feb '16 om 17:35u

Ja... zojuist bij mijnkpn mijn telefoon proberen te koppelen, en daar stond de volgende melding:

Uw KPN prepaid nummer is vervallen. U kunt dit nummer niet meer gebruiken.

is er een mogelijkheid dat ik mijn nummer en beltegoed nog terug krijg??

Een eenmaal vervallen prepaid nummer en daaraan gekoppeld tegoed kan niet teruggehaald worden.

Ik vind het wel vreemd aangezien je in november er nog mee gebeld/ge-sms't hebt, ik zal derhalve KPN Webcare hierop attenderen.

Een eenmaal vervallen prepaid nummer en daaraan gekoppeld tegoed kan niet teruggehaald worden. Dus ik krijg mijn nummer, en mijn geld niet terug??!?!?! dat geld is te vervangen, het is jammer maar dat maakt nog niet zo heel veel uit, maar alles wat op dat nummer gekoppeld is, wat gebeurd daarmee??? als iemand mijn nummer krijgt, en daar bijv. whatsapp op zet, dan heeft hij mijn gesprekken en groepen nietwaar?

Ik vind het wel vreemd aangezien je in november er nog mee gebeld/ge-sms't hebt, ik zal derhalve KPN Webcare hierop attenderen. Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +31
Je telefoonnummer is bij Whats app een gebruikersnaam. Kun je dus gewoon blijven gebruiken. Is dus niet gekoppeld aan je telefoonabonnement.

Je staat bij Webcare in de wachtrij inmiddels. Mocht echter je nummer niet hersteld kunnen worden dan kan je alleen maar een nieuw prepaid sim (nummer) nemen. En alle diensten (google, bank o.a. neem ik aan) daar weer aan koppelen.

Je staat bij Webcare in de wachtrij inmiddels. Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Sjaak, ontzettend vervelend dat je niet kunt bellen en gebeld kunt worden! Natuurlijk ga ik voor je kijken wat er aan de hand is. Het is inderdaad heel vreemd dat je in november nog gesms't hebt en het nummer nu alsnog opgeheven is. 

Als je langer dan 6 maanden geen gebruik maakt van het nummer (door te bellen, te sms'en, mobiel internet te gebruiken of op te waarderen), dan wordt 'ie geblokkeerd. Je hebt dan nog 3 maanden de tijd om op te waarderen, anders verloopt het nummer. Ik ben bang dat dit gebeurd is. 

Wil je reageren op mijn privébericht? Dan kijk ik wat ik voor je kan doen. 

Reputatie 7
Badge +28
Bedankt voor je reactie. Ik kan nu inderdaad bovenstaande bevestigen. Het nummer was een half jaar niet gebruikt en daarna is er niet binnen 3 maanden opgewaardeerd. Daarom is het nummer nu opgeheven. Omdat het een prepaidkaart betreft, kan ik het nummer ook niet opnieuw aanmelden voor je. Je bent het nummer helaas echt kwijt. 

Advies is om een nieuw prepaidpakket te halen of, afhankelijk van hoe vaak je het gebruikt, misschien toch aan een abonnement te denken. Die hebben we al vanaf €13,50 per maand (zonder internet). 

Het nummer was een half jaar niet gebruikt??? Ik weet 99,98% zeker dat ik in november nog een sms'je heb verzonden om dit te verkomen.

en daarna is er niet binnen 3 maanden opgewaardeerd Dat kan inderdaad kloppen dat ik toen niet binnen 3 maanden heb opgewaardeerd, wand ik had in November  nog gebeld... En is het niet zo dat je dan een SMSje moet ontvangen voordat je nummer verloopt, en als het verlopen is? zoja, die heb je niet gekregen? zou je dat kunnen bevestigen dat er geen smsje is verstuurd vanuit de kpn servers?

of is het zo dat mijn telefoon niks kon ontvangen(kapotte telefoon)

MVG, 

Sjaak

Reputatie 7
Badge +28
Natuurlijk heb ik even voor je gekeken. Ik zie dat wij op 29.08.2015 een sms hebben gestuurd met hierin: 

U heeft 5 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer over 30 dagen worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed op om uw nummer en tegoed te behouden. Mvg, KPN

Dat betekent dat in september al de 3 maanden in gingen, die je kon gebruiken om nog een laatste keer op te waarderen. Helaas is het nummer nu definitief weg :(

Nouja... ik heb niks ontvangen van dat het zou verlopen, en ik zal dan nog eens even vragen aan degene naar wie ik in november het berichje hebt gestuurd, ofdat hij m ontvangen heeft... als dat namelijk ook niet zo is, dan is dus gewoon al een hele tijd mijn telefoon belsingaal kapot...

Bedankt voor je reacties en moeite, het is jammer van mijn nummer(en waarschijnlijk ook van mijn kapote telefoon maar daar kunnen jullie nooit iets aan doen :P),

MVG, 

Sjaak

Reageer