Beantwoord

Abonnement mobieltje zoon

  • 18 March 2019
  • 11 reacties
  • 210 keer bekeken

Goedemorgen, mijn minderjarige zoon heeft een sim kaart waar hij alleen mee appt als hij bij Wifi is. DIt nummer is destijds uitgegeven voor KPN (mogelijk via HEMA, weten we niet meer). Hij heeft geen abonnement hierop dus SMS kan hij niet ontvangen. Nu willen we hem graag een abonnement geven. Hoe regelen we dit? Hij wil nml graag het nummer behouden. Dank voor reactie.
icon

Beste antwoord door Marina_ 18 March 2019, 16:27

Bekijk origineel

11 reacties

Je zou een sim-only abonnement bij KPN kunnen nemen met nummerbehoud.
Dank voor je reactie. 'Uitdaging' is dat hij geen SMS kan ontvangen om te bewijzen dat hij de eigenaar is. Gewoon in een KPN winkel te regelen?
Hallo @Abonnement op mobielnummer ,
inderdaad, neem wel een legitimatiebewijs mee en een pinpas en de prepaid simkaart.
Daar staan nummers op die ze nodig hebben voor de nummer-portering.
Maak ook het saldo op de prepaidkaart zo veel mogelijk op, dat vervalt als de simkaart vervalt.
Aan een KPN-moderator:
als ik binnen dit topic wil reageren inclusief de gequote aanhef en klik dan op reageer dan stopt het systeem met de melding gestopt wegens langlopend script, het forum zit dan muurvast.
Als ik reageer zonder quote gaat het wel goed, misschien door een (te) lange forumnaam?
Hij heeft geen abonnement hierop dus SMS kan hij niet ontvangen.
Is dat zo ? Dat is niet mijn ervaring als pre-paid gebruiker.
Hallo @KeesYagi ,
het gaat er om dat er geen id-verificatie gedaan kan worden omdat het een prepaid is en die staat niet op naam, dus geen eigenaar bekend.
Het gewone sms-en zal natuurlijk wel lukken.
Reputatie 7
Badge +19
@Abonnement op mobielnummer, Het klopt dat je minimaal € 1,00 beltegoed moet hebben op je aansluiting om de validatie per sms te kunnen beantwoorden. Om uit te zoeken bij welke provider het telefoonnummer van je zoon hoort, kun je de simkaart uit het toestel halen. Het is sowieso goed om op te waarderen en te bellen. Als het nummer langere tijd niet op het netwerk verschijnt dan komt het nummer te vervallen. Er moet namelijk minimaal 1 keer in het half jaar kost worden gemaakt met het nummer. Aangezien je zoontje alleen maar gebruik maakt van WiFi, dan kan het zijn dat het nummer is vervallen. Dan is het niet meer mogelijk om nummerbehoud aan te vragen. Hopelijk is dit niet het geval en kun je alsnog nummerbehoud aanvragen.
Reputatie 7
Badge +19
@Jan-D, Het is mij niet duidelijk hoe dit kan. Ik ervaar namelijk geen problemen. Kun je eventueel een nieuw topic aanmaken met een printscreen? Dan pakken we het z.s.m. op.
@Jan-D, Het is mij niet duidelijk hoe dit kan. Ik ervaar namelijk geen problemen. Kun je eventueel een nieuw topic aanmaken met een printscreen? Dan pakken we het z.s.m. op.
Hallo @Marina_ ,
ik probeer het met deze reactie.
Het werkt weer goed merk ik.
Reputatie 7
Badge +19
@Abonnement op mobielnummer, We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Is het nummer bij KPN nog wel in de lucht? Als er nooit (binnen 6 maanden) mee wordt gebeld en gesms't dan vervalt het nummer. Ook opwaarderen binnen 6 maanden houdt een prepaidnummer in de lucht. Dat het via Whatsapp nog werkt staat er los van. Dat doe je maar éénmalig bij Whatsapp.
Er zijn mensen die Whatsappen via al lang vervallen (prepaid)nummers.

Reageer