Activatie van SIM lukt niet vanuit België

• 5 februari 2016
  • 4 reacties
  • 251 keer bekeken

Beste,

Activatie van de SIM-kaart vanuit België lukt niet. Bij bellen krijg ik steeds de melding "U kunt helaas geen dienst makan van deze dienst. Bel 08000106 voor meer informatie". SMS wordt niet verstuurd. Bij vraag om roaming te gebruiken wordt positief geantwoord. Iemand oplossing ?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Je moet hiervoor rechtstreeks met het KPN Netwerk verbonden zijn. M.a.w. activeren kan alleen in Nederland.

Robin
Kan ik hiervoor opbellen naar de klantendienst (vanuit België) om dit te laten activeren. Kaarten zouden tegen morgenochten moeten actief staan.

Dbv,

Tim

Reputatie 7
Badge +30
Eigenlijk zou ik niet weten of de simkaart handmatig geactiveerd kan worden.

Ik hoop dat of (of iemand anders) je kan helpen. Zij kunnen praktisch dezelfde dingen als de klantenservice maar omdat het via internet gaat heb je niet de kosten van naar het buitenland bellen.

De klantenservice is (vanaf een KPN Mobiel aansluiting) te bereiken via +31 1200 1200.

Robin
Reputatie 7
Badge +29
Welkom ,

Goed dat je je vraag op ons forum stelt! Het is me niet helemaal duidelijk of je het eerste antwoord van Robin helemaal begrijpt. De prepaid simkaart moet namelijk op het Nederlandse netwerk geregistreerd worden om geactiveerd te worden. Jij bent nu in België, de simkaart is daar nu ook? In dat geval heeft het ook geen zin om de klantenservice te bellen en kunnen wij helaas ook niets voor je betekenen 😞.

Als ik je niet goed heb begrepen, laat het me vooral weten. Dan ga ik, als het kan, natuurlijk alsnog voor je aan de slag. 

Reageer