Beantwoord

Activeren prepaid kaart lukt niet

  • 25 June 2022
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

Beste KPN,

 

Ik probeer mijn nieuwe prepaid kaart te activeren maar het lukt niet. Ik ben in Nederland met een goede verbinding. MijnKPN zegt dat ik maar 2,30 aan beltegoed heb terwijl ik een kaartje heb gekocht van 10 euro. Hoe kan dit worden opgelost?

 

Mvg, 

Marloes

icon

Beste antwoord door RBxx 25 June 2022, 19:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Marloes45! Kan je hier aangeven welke stappen je hebt gedaan om de simkaart te activeren? En op welk moment je de foutmelding krijgt? Ik wil je vragen de stappen van @Bart_Z in dit topic te volgen. 

Als het daarmee niet lukt vul dan je profiel aan. 

Ik heb daarbij een aantal gegevens nodig:

  • het mobiele nummer
  • het simkaartnummer
  • je naam
  • je postcode en huisnummer 
  • je e-mailadres

Laat hier even weten als je de gegevens hebt achtergelaten. Dan zet ik het voor je door en moet het met een paar werkdagen opgelost zijn. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marloes45 , gaat het soms om het aanvragen van het extra tegoed?

Heb je het extra tegoed al aangevraagd? Het eerste gedeelte van je gratis tegoed (€ 2,50) staat al direct op je simkaart. Het tweede gedeelte (€ 7,50) vraag je eenvoudig aan via MijnKPN.

Er zijn drie stappen die zijn beschreven op deze pagina (klik hier) 

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

Stap 2 Koppelen van product “Prepaid” in MijnKPN

Stap 3 Aanvragen extra tegoed door invullen van een formulier.

 

Beste RBxx, 

Dat was het inderdaad, mijn nummer is nu geactiveerd en ik heb met het formulier het extra tegoed aangevraagd. Nu kreeg ik alleen onderstaand antwoord bij het checken van mijn tegoed (door het sms'en van SALDO naar 1266) terwijl ik bij het aankopen van de simkaart 10 euro heb afgerekend. Is dit nu mijn tegoed of niet? De tekst is niet super duidelijk hier.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Marloes45 

Waar heb jij die prepaid sim gekocht? Bij KPN kost die € 4,99 (zie hier). Daarvoor krijg je een simkaart met een starttegoed van €2,50 en een extra registratietegoed van €7,50 na registratie in MijnKPN.

Van het starttegoed heb jij kennelijk al iets gebruikt, er staat nog 2,3 euro op de kaart. Het registratietegoed van 7,5 euro is nog ongebruikt. Verder zie ik een promotiebundel staan.

Je kan de kaart nu gebruiken en wanneer nodig opwaarderen. Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting minstens 1 keer in de 6 maanden gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). 

Meer informatie staat in de Kennisbank:  Prepaid bij KPN | KPN Community