Beantwoord

Aflopen van prepaid abonnement, nummer buiten gebruik

  • 12 July 2019
  • 5 reacties
  • 196 keer bekeken

Goedendag,

ik had een vraag. Binnenkort verloopt mijn prepaid abonnement maar ik heb geen intentie om mijn abonnement te verlengen bij kpn.

Loopt mijn abonnement stipt die dag om 00.00 af?

En kan ik dan meteen overschakelen naar een ander abonnement van een andere provider of zit daar een bepaalde wachttijd tussen?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 13 July 2019, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21
In de war met prepaid, dus reaktie verwijderd.
Hallo @huistijger en @Thinnart
het gaat om PREPAID.
Dat houdt een keer op als je niet bijtijds opwaardeert.
Op een gegeven moment vervalt zelfs definitief je mobiele nummer.
En prepaid is geen abonnement, daarom heet het prepaid.
Er horen geen NAW-gegevens bij.
Reputatie 7
Badge +21
Je hebt gelijk @Jan-D
Ik was nog in de olie geloof ik 😋
Een pre paid kan bijna nooit aflopen tenzij je langer dan 9 maanden niks doet.
Maak het tegoed op en stop er een ander prepaid sim kaartje in. Wil je nummerbehoud kijk dan goed hoe dit met prepaid in zijn werk gaat.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Thinnart, welkom hier.

Zoals de heren hierboven al aangeven is dit geen abonnement. Het kan alleen verlopen als je 9 maanden helemaal geen gebruik hebt gemaakt van het nummer. Op dat moment is echter je nummer ook weg, je zult het niet mee kunnen nemen naar een andere provider. Wil je dus je nummer meenemen? Doe dit dan voordat het vervalt. Hieronder alles op een rijtje. Weet je zo voldoende?

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.
Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.
  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.