Alditalk en KPN-netwerk

  • 16 April 2020
  • 9 reacties
  • 602 keer bekeken

Deze week kreeg ik de nieuwe folder van Aldi in de bus. Daar staat een aanbieding voor een abonnement via Aldi-talk. Alditalk maakt gebruik van het KPN-netwerk (zeggen ze), maar is stukken goedkoper dan KPN. Wat is voor mij (als abonnementhouder) het verschil tussen bellen met een KPN-abonnement en bellen met een abonnement van Alditalk? Wat zijn de verschillen?

mvg

Lex

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Lex1948 ,

Dat zou je eigenlijk aan de klantenservice van Aldi-talk moeten vragen? Of op het forum van Aldi-talk.

Hebben ze dat allemaal niet? Dat snap ik dat ze goedkoper zijn. Maar waar moet je dan zijn als er problemen zijn ? Bij de caissière van de plaatselijke Aldi?

Ik heb het gevraagd aan Alditalk en die beweren dat het om het KPN-netwerk gaat met allen faciliteiten. Alleen dan met een andere helpdesk. Mijn vraag aan jullie is of dit verhaal klopt.

mvg

Lex

Reputatie 7
Badge +28

Ze zeggen zelf van wel : 

ALDI TALK maakt gebruik van het kwaliteitsnetwerk van KPN. 4G: 25 Mbit/s download / 10 Mbit/s upload

Van welk netwerk maakt ALDI TALK met MEDIONmobile gebruik?

ALDI TALK maakt gebruik van de netwerktechnologie van KPN en heeft dus dezelfde dekking. KPN biedt u een uitstekende dekking in Nederland, gekoppeld aan een uitstekende overdrachtscapaciteit.

Houdt u er rekening mee, dat de ontvangstkwaliteit van de gebruikte mobiele telefoon ook altijd een grote rol speelt in de bereikbaarheid van het mobiele netwerk

https://www.alditalk.nl

Waarom zou iemand van KPN dit moeten bevestigen? ALDI TALK en KPN zijn verschillende bedrijven. 

 

Aldi talk is alleen prepaid. Het zijn geen abonnementen.

Ander verschil: helpdesk is 10 cent per minuut
Maandag t/m vrijdag: 08:00 – 22:00 uur
Zaterdag: 09:00 – 17:00 uur
Zon- en feestdagen: Gesloten

(die van kpn is 24/7 en gratis)

Ze huren de ruimte op het kpn-netwerk en hebben dus dienovereenkomstige dekking.

Ondanks dat er 20+ mobiele providers zijn: er zijn maar 3 netwerken in Nederland.
Meer info: breedbeeldweetjes: mobiele netwerken in NL.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Lex1948. Welkom op het KPN Forum! Het klopt dat ALDI Talk gebruik maakt van ons netwerk. Ik denk dat het grootste verschil hierboven al genoemd, de klantenservice. 

Reputatie 6
Badge +6

Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel zo, hoe vaak heb je als Prepaid klant nou echt de klantenservice nodig?

Dat de klantenservice van Alditalk 10cent per minuut kost is te overzien, omdat het word gecompenseerd met de (veel) goedkopere tarieven tegenover KPN.

Wil kpn hier niet lopen 'bashen’ ofzo maar de huidige bundels lijken echt een back to the future ding hoor, en hoort echt niet meer in 2020 waar over een paar maanden zelfs 5G gelanceerd word….

Dus ik kan mij prima voorstellen dat de topicstarter en andere prepaid klanten denken, van wat doe ik hier nog, ben bij andere soms wel 5 keer goedkoper uit dan bij kpn.

Nou is het natuurlijk wel zo, dat het misschien niet helemaal eerlijk is om te gaan vergelijken met Aldi Talk, maar als we gaan vergelijken met een soortgelijk provider als kpn, dan kom je al snel bij vodafone uit en ook dan is het verschil wel erg groot als je het mij vraagt.

Bij KPN 10 euro voor 1 GB! - Vodafone Prepaid 2 GB voor 9 euro….

Bedankt voor alle reacties. De Helpdesk van KPN is inderdaad prima (ik geef het een 9). De helpdesk heb ik alleen maar nodig voor mijn internet en niet voor mijn smartphone. Ik heb nu nog een lopend abonnement, niet bij KPN trouwens (wel internet en TV van KPN), en was (ben) benieuwd naar de oorzaak van het prijsverschil. Dat blijkt dus alleen te zitten in de bereikbaarheid/kwaliteit van de helpdesk voor smartphones.

Ik ga me binnenkort serieus beraden, maar de kans dat de keus op KPN valt is niet groot omdat er meerdere goedkope en goede aanbieders zijn voor een smartphone abonnement. Sorry KPN.

Reputatie 7
Badge +21

Dat begrijp ik @Lex1948. Die keuze ligt ook helemaal bij jouw. Als je onze toch nog nodig hebt, dan horen we dat graag van je!

Ondanks dat er 20+ mobiele providers zijn: er zijn maar 4 netwerken in Nederland.

Meer info: breedbeeldweetjes: mobiele netwerken in NL.

goede info !

Waar haal je het vandaan !

Een goede vriend loopt sinds de brand bij rotterdam in knooppunt van ?? provider met 2 mobielen rond, die was er goed flauw van toen.

Reageer