Beantwoord

andere simkaart nodig

  • 5 May 2020
  • 2 reacties
  • 79 keer bekeken

Net als gsh loop ik hier ook tegenaan.

M’n moeder heeft een oude mobiel met een KPN prepaid normale Sim kaart en wil eindelijk de overstap naar een smartphone maken met een micro Sim. Op de KPN site gekeken en de aangeboden oplossing was: nieuwe 3 in 1 Sim kaart bestellen via internet, contact opnemen met KPN voor nummerbehoud en klaar is Kees!

 

Niet dus, bestellen ging makkelijk, smartphone voorbereid voor m’n moeder, 110km rijden, koffieleuten, even met KPN bellen….STOP


Na 15 minuten iemand aan de lijn, die hoorde m’n vraag aan en moest het even aan een collega vragen, dat duurde meer dan een kwartier, resultaat: je moet (in Coronatijd) naar de KPN winkel komen, daar kunnen ze het zo voor je regelen. Maar ik wil niet naar een winkel, ik wil het net zoals bij andere providers thuis kunnen regelen. 
 

Na het lezen van het Forum begrijp ik dat je een andere Sim moet bestellen. De website is daar echter nog steeds niet duidelijk in. Nu heb ik micro Sim waar ik niets aan heb en moet ik alsnog naar een KPN winkel. Of is er toch een andere oplossing @KPN?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 7 May 2020, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Mijn simkaart uit 2005 is geknipt (met een speciale tang!) naar nano (kan ook naar micro) in de lokale telefoonwinkel. Dat hoeft niet per se een KPN winkel te zijn natuurlijk. Was service omdat ik daar ook de smartphone kocht (m’n eerste).

Via internet vind ik het allemaal zo'n gedoe. In zo’n winkel is het zo gepiept.

Maar via simkaart vervangen kun je een nieuwe 3 in 1 kaart bestellen voor je moeder. Ze dient daarvoor wel een MijnKPN account te hebben met daarin haar mobiele abo gekoppeld.

LET OP. Het omwisselen van een prepaid sim duurt 1 week. Gedurende die tijd zit je moeder wel zonder verbinding. Prepaid simkaart vervangen met nummerbehoud.

Ook kunnen ze bij zo'n lokale winkel gewoon de simkaart vervangen.

Als ze niet erg aan haar nummer is gehecht* kan je ook een nieuwe prepaid simpakket kopen; daarin zit al een 3 in 1 kaartje.

*Als ze het gebruikt voor DigiD….

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @DMoe, welkom op het forum! Begrijp ik het goed dat het hier om een vervangend prepaid kaartje gaat? Dan kun je die aanvragen op deze pagina. Je geeft daar gelijk ook het huidige nummer (en PUK-code) op. Deze wordt dan overgezet op de nieuwe simkaart. Die nieuwe simkaart wordt dan opgestuurd naar het opgegeven adres.  Winkelbezoek, of verder contact met de klantenservice, is daarbij dan niet nodig. 

 

Je geeft aan: 

...Op de KPN site gekeken en de aangeboden oplossing was: nieuwe 3 in 1 Sim kaart bestellen via internet, contact opnemen met KPN voor nummerbehoud en klaar is Kees! ...

Kun je aangeven waar je dit hebt zien staan? Want als dit inderdaad ergens op onze site staat, dan moet dat aangepast worden. Zodat in de toekomst wel direct duidelijk is hoe dit geregeld kan worden.