Beantwoord

automatisch opwaarderen

Probeer al een tijdje om automatisch opwaarderen in te stellen maar krijg elke keer de melding "Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens."
Dus opwaarderen lukt niet wat is het probleem hiervan?
icon

Beste antwoord door Joran 14 juni 2018, 17:46

@ghsmink: Kun je het nog eens proberen? Ik heb nu de onderstaande terugkoppeling gekregen:

het emailadres was nog gelinkt aan het oude account. Ik heb dit bij deze losgekoppeld. // Klant per sms geinformeerd.

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom ghsmink! Vervelende storing en niet een erg duidelijke foutmelding. Is dit prepaidnummer een nieuw nummer, of is het nummer meegenomen vanaf een andere provider? Als je je gegevens stuurt in reactie op mijn privébericht maak ik een storingsmelding aan om dit uit te zoeken.
Hoi Joran,
Het is een prepaidnummer meegenomen van een andere provider
Reputatie 7
Badge +27
Wat in sommige gevallen misgaat is dat bij onze betalingsprovider de gegevens van de vorige provider nog bekend zijn. Als je dan probeert het automatisch opwaarderen in te schakelen krijg je deze foutmelding. De betalingsprovider is het bedrijf dat het bedrag voor KPN int. We kunnen dit oplossen door een storingsmelding aan te maken. De betalingsprovider verwijdert daarop de koppeling met de vorige provider, waarna je je kunt aanmelden voor automatisch opwaarderen.

Ik begrijp uit je privébericht dat je liever geen privégegevens stuurt, dat kan ik me voorstellen. Je kunt ook contact opnemen met de telefonische helpdesk om deze storingsmelding aan te maken. Als ik je wel verder kan helpen, laat het dan nog even weten in reactie op mijn privébericht 🙂
Hoi heb gisteren contact opgenomen met de telefonische helpdesk maar ben daar ook niet veel verder gekomen. probleem was al langer bekend en wordt aan gewerkt.
Maar volgens mij snapte de helpdesk medewerker er zelf ook niet veel van.
Na 25 minuten kwam hij op online opwaarderen en dat werkt wel.
Dus het probleem tot nu toe niet opgelost
Reputatie 7
Badge +27
Nou, zonde van je tijd dan. Ik had verwacht dat er een storingsmelding aangemaakt zou worden. Ik help je hier alsnog graag mee maar dan moet ik wel weten welk account het betreft 😉 Reageer dan nog even op mijn privébericht.
Wat bedoel je met account?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb de gegevens van jouw prepaidnummer nodig voor ik de technische dienst kan aansturen om dit op te lossen.
Reputatie 7
Badge +27
@ghsmink: Dank voor de verificatie! Ik heb de technische dienst aangestuurd. Het is nu afwachten op terugkoppeling. Ze nemen contact op als er meer informatie nodig is, of als het probleem is verholpen. Als het niet lukt je telefonisch te bereiken krijg je een e-mail. Hou er rekening mee dat er anoniem wordt gebeld. Ik hoop dat het snel is opgelost 🙂
Hoi Joran,

Tot nu toe helemaal niks gehoord of gezien.
Duurt dit altijd zo land?
Reputatie 7
Badge +27
Nee, je had zeker al lang wat moeten horen. Excuses daarvoor! Ik zie dat de technische dienst op 10 januari bezig is geweest. Heb je nog getest of het al werkt? Als dat niet zo is ga ik er achteraan.
Tuurlijk heb ik nog een paar keer getest, ook vanmorgen nog.
En het werkt dus nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +27
Zonde van de tijd dan, excuses daarvoor. Ik heb gebeld met de technische dienst, kun je eerst proberen om het 06-nummer opnieuw te koppelen aan je KPN ID? Dat doe je als volgt:
- Log in op MijnKPN
- Klik op Ontkoppelen en selecteer je 06-nummer
- Klik vervolgens bij "Uw product koppelen" op Mobiel & Prepaid en vul je nummer in
- Voer de verificatiecode in

Probeer vervolgens opnieuw om automatisch opwaarderen in te stellen. Lukt het nog niet maak ik een nieuwe storingsmelding aan om dit uit te zoeken.
en nog steeds niks, zelfde melding als in het begin.
Geen enkel resultaat
Reputatie 7
Badge +27
Duidelijk, bedankt voor het testen. Ik heb een nieuwe storingsmelding aangemaakt om dit op te lossen. Hopelijk kun je intussen vooruit met de andere manieren om op te waarderen. We gaan zorgen dat dit wordt opgelost.
Hoi Joran,
Maar weer een berichtje, het lukt zoals ik al verwachte nog steeds niet.
Automatisch opwaarderen.
Het enigste wat wel lukt is dat KPN duurdere tarieven gaat gebruiken, dat lukt in één keer.
Maar wordt hier nog wat aan gedaan?
Begin het onderhand jammer te vinden dat ik ben overgestapt naar KPN.
Reputatie 7
Badge +27
De volhouder wint hopen we dan maar. Ik was ervan overtuigd dat dit al was opgelost. De betalingsprovider heeft op 23 februari de volgende terugkoppeling gestuurd: "Dit nummer was nog gelinkt aan een telfort account. Het Telfort account is bij deze opgeschoond. // Klant kan nu opnieuw aanmelden via MijnKPN // Klant per SMS geïnformeerd" Nu begrijp ik dat er nog niets is veranderd. Erg teleurstellend :(

Om het nog iets lastiger te maken; ik kan zelf geen handelingen uitvoeren om dit op te lossen. Daarom blijf ik storingsmeldingen aanmaken. Ik heb zojuist een nieuwe ingediend en aangegeven dat je deze foutmelding blijft krijgen. Als je deze week niets hoort, stuur me dan een bericht. Als je wel wat hoort ben ik erg benieuwd of het nu eindelijk is opgelost.
Reputatie 7
Badge +27
@ghsmink: Kun je het nog eens proberen? Ik heb nu de onderstaande terugkoppeling gekregen:

het emailadres was nog gelinkt aan het oude account. Ik heb dit bij deze losgekoppeld. // Klant per sms geinformeerd.

Hoi Joran,
Maar weer eens reactie, zoals verwacht automatisch opwaarderen lukt nog steeds niet, heb nu andere telefoon Iphone en ook daar lukt het niet mee. en nu?
Reputatie 7
Badge +27
Sorry voor de late reactie! Nog steeds dezelfde foutmelding bij het aanmelden? Wat een lijdensweg. Ik begin me af te vragen of er iets heel anders misgaat. En of ik daardoor misschien de verkeerde afdeling aanstuur om dit op te lossen. Kun je exact aangeven na welk van deze stappen de foutmelding in beeld komt? Automatisch opwaarderen: nooit meer zonder prepaid tegoed | KPN
Bij stap drie waar ik mijn betaalgegevens moet instellen. als ik die allemaal heb opgegeven zowel bank als creditcard krijg ik die foutmelding.
Trowuens ook gemerkt dat KPN geen 4g ondersteund voor prepaid, zeer jammer.
Reputatie 7
Badge +27
Klopt, prepaid is alleen 3G. Ik stuur nog een laatste keer dezelfde afdeling aan, zij moeten dit kunnen oplossen. Als het na de volgende terugkoppeling weer niet werkt, laat het me dan zo spoedig mogelijk weten. Dan zoek ik een manier om dit te escaleren.
Reputatie 7
Badge +27
Nog geen terugkoppeling helaas. Ik controleer het eind deze week nogmaals.
Reputatie 7
Badge +27
Het lijkt dit keer iets langer te duren, hopelijk een indicatie dat het grondig wordt uitgezocht. Je hebt nog geen sms ontvangen?
Heb vanmorgen een SMS ontvangen dat alles goed nagekeken is en nu zou het moeten lukken.
En ja het is gelukt, na een half jaar wachten en proberen.
Bedankt
Reputatie 7
Badge +27
Eindelijk! Heel goed om te horen. Nogmaals excuses voor de abnormale duur van deze storing.

Reageer