Beantwoord

Automatisch opwaarderen lukt niet

• 24 september 2018
  • 26 reacties
  • 550 keer bekeken

Ik heb voor mijn elektrische poort een prepaid simkaart gekocht. Deze moet ik online opwaarderen. Maar als ik dat probeer via mijn KPN krijg ik steeds de melding:Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet ophalen. Probeer het later nog eens. Aangezien ik niet bel of sms met deze kaart, vervalt mijn beltegoed na een half jaar en moet deze online opgewaardeerd worden..... Wat nu? Via de chat konden ze me niet helpen.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 18 oktober 2018, 17:19

Ik zou nog eens heroverwegen als ik jouw was. Het is duur: prepaid i.c.m. aut. opwaarderen.

Min. € 10 per maand. Bellen € 0,35 per minuut. = 28 minuten
Abonnement:
Budget € 13,50. Bellen: incl. 150 minuten.

150 minuten bellen met prepaid kost ..... ta ta ta da .... € 52,50

Bellen met mobiel abonnement is, door de bundel, zelfs nog goedkoper dan bellen met je telefoon thuis!

Ook: beltegoed is oneindig geldig zolang er genoeg op staat en de telefoon minimaal steeds binnen 180 dagen wordt gebruikt.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Huftel, wat lastig dat je niet op kunt waarderen. Waardeer je op via de KPN prepaid app of doe je dit online? Heb je ook al een andere browser geprobeerd? Misschien dat het hiermee wel lukt. Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂
Hoi Marina.
Ik heb het online geprobeerd. Ook met een andere browser. Ik zal de gegevens aanvullen. Ik zal doorgeven als dit gebeurd is..
Hoi Marina. Ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik kan telkens niet mijn betaalgegevens vastleggen. Daar gaat het fout.
Hopelijk kun je me helpen.
Alvast bedankt.

Groetjes.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Huftel, Aan de hand van jouw gegevens zie ik geen bijzonderheden. Het opwaarderen zou moeten werken. Kun je misschien een printscreen meesturen? Ik heb namelijk net alle stappen doorlopen en ondervind geen problemen. Zou je het ook nog eens willen proberen via de KPN prepaid app?
Hoi Marina. Hierbij de prinsscreen. Ik kan niet opwaarderen via de KPN prepaid app. De sim-kaart zit n.l. in een elektrische poort en niet in een telefoontoestel.... Ik kan dus niet de code aflezen bij het opwaarderen via de app. Het zal online moeten. Ik lukt mij nog steeds niet. Zodra ik alles ingevuld heb en op opslaan druk, krijg ik de melding van de technische storing.
Groetjes

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt voor de printscreen Huftel. Rot dat het nog steeds niet gelukt is. Je waardeert online op via MijnKPN zie ik. Waarom dit niet werkt is mij niet duidelijk, maar ik heb er een melding over gemaakt. Ze gaan het probleem onderzoeken en hopelijk werkt het snel weer. Had je opwaarderen ook al getest via deze link? Dit gaat buiten de MijnKPN app en KPN prepaid app om. Je hebt hiervoor geen code nodig.
Hoi Marina. Ik wil graag automatisch opwaarderen. Dat kan niet via die link. Ik wil me niet druk hoeven te maken dat het beltegoed weg is.... ik denk n.l. dat je een melding via sms krijgt dat het beltegoed verloopt en aangezien de simkaart in de poort zit, zie ik dat bericht niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Huftel, Wanneer je je probeert aan te melden voor automatisch opwaarderen gaat het fout. Wordt er wel €0,01 afgeschreven van de rekening? Bij registratie voor automatisch opwaarderen, mobiel opwaarderen en sms opwaarderen wordt je pincode als laatste in het betaalkenmerk op je bankafschrijving getoond.
Nee er wordt ook niets afgeschreven..... Groetjes
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Hiftel, Ik heb het probleem bespreekbaar gemaakt met een collega. Komt het nummer waar het over gaat van een andere provider? Wat in sommige gevallen misgaat is dat bij onze betalingsprovider de gegevens van de vorige provider nog bekend zijn. Als je dan probeert het automatisch opwaarderen in te schakelen krijg je deze foutmelding. De betalingsprovider is het bedrijf dat het bedrag voor KPN int. We kunnen dit oplossen door een storingsmelding aan te maken. De betalingsprovider verwijdert daarop de koppeling met de vorige provider, waarna je je kunt aanmelden voor automatisch opwaarderen.
Hoi Marina. Ik heb de sim-kaart nieuw gekocht bij KPN. Dus....helaas?
Reputatie 7
Badge +19
Dan kunnen we dit uitsluiten. Ik heb zojuist contact gehad met mijn collega's die zich dagelijks bezig houden met zaken rondom prepaid. Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan, maar ik kreeg het verzoek om je te vragen om het nu nog eens te proberen. Hopelijk gaat de aanmelding voor automatisch opwaarderen nu wel goed.
Net geprobeerd.... helaas....zelfde melding over technische storing.....
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer, maar ik geef het door aan mijn collega. Hij neemt het probleem verder onder de loep. Zodra ik meer weet stuur ik je weer een bericht.
Reputatie 7
Heb je de simkaart voordat je deze in de poort deed wel geactiveerd door er bv. 1 x mee te bellen (met verbinding) in een telefoon?
Ja heb ik gedaan. Ik heb de telefoon ook geregistreerd .
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Huftel, Ik heb zojuist een bericht ontvangen dat de technische storing rondom het automatisch opwaarderen is opgelost. Je zou je nu(als het goed is) zonder problemen kunnen aanmelden. Wil je dit testen? Als het nog niet werkt, dan kan ik het meteen terugkoppelen naar mijn collega's.
Hoi Marina.

Ik krijg nog steeds de melding van de technische storing.....

Groetjes
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer. Ik koppel meteen terug aan mijn collega's dat het nog steeds niet werkt. We blijven zoeken naar een oplossing Huftel. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 7
Ik zou nog eens heroverwegen als ik jouw was. Het is duur: prepaid i.c.m. aut. opwaarderen.

Min. € 10 per maand. Bellen € 0,35 per minuut. = 28 minuten
Abonnement:
Budget € 13,50. Bellen: incl. 150 minuten.

150 minuten bellen met prepaid kost ..... ta ta ta da .... € 52,50

Bellen met mobiel abonnement is, door de bundel, zelfs nog goedkoper dan bellen met je telefoon thuis!

Ook: beltegoed is oneindig geldig zolang er genoeg op staat en de telefoon minimaal steeds binnen 180 dagen wordt gebruikt.
Hoi Peter. Bedankt voor je bericht, maar de Sim-kaart zit in een automatische poort. Door te bellen kan ik de poort openen. Er wordt dus alleen naar dit nummer gebeld. Maar de Sim-kaart moet wel beltegoed blijven houden anders wordt het nummer uit de lucht gehaald.... vandaar dat ik graag automatisch wil opwaarderen.
Reputatie 7
Automatisch opwaarderen kan alleen met minimaal € 10 per maand. Na een jaar staat er dan dus al € 120 ongebruikt tegoed op, na 2 jaar ... etc. Als je stopt met gebruik, en het nummer laat vervallen, krijg je het openstaande tegoed niet vergoed.
Duur voor een poort. De poort van mijn overburen werkt gewoon met een zendertje binnen 30 meter. Kan dat bij jouw poort niet?

➡ Ik denk dat je beter gewoon 'handmatig' een keer in de zoveel maanden even een 10-tje kan storten. (binnen de 180 dagen). Stapelt veel minder tegoed.
Opwaarderen kan via de kpn-site.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Automatisch opwaarderen is in deze situatie écht zonde v.h. geld. Niet doen.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Huftel, Het is even stil geweest, maar ondertussen is er wel gezocht naar de oorzaak en een oplossing. Het lijkt erop dat klanten die tussen 20 september en 17 oktober hebben geprobeerd te registreren voor automatisch opwaarderen (via MijnKPN), in een incomplete status terecht zijn gekomen waardoor je nu niet meer verder komen. Vandaag worden alle incomplete registratie verwijderd. Je kunt je morgen weer aanmelden voor het automatisch opwaarderen via MijnKPN. Laat je weten of dit gelukt is?

Ik kan mij voorstellen dat je na het verhaal van PeterG ervoor kiest om handmatig op te waarderen. Het klopt wat hij zegt, dan zou het zonde zijn als er onnodig wordt opgewaardeerd.
Hoi Marina,

Heb een tijd lang niet gekeken.... Nu heb ik geprobeerd om het in te stellen en....het lukte!!!!
Maar ik wist idd niet dat je elke maand dan opwaardeert en dan ook nog met minimaal 10 euro.
Dus heel erg bedankt voor alle moeite, maar ik ga toch maar ik mijn agenda noteren dat ik over een half jaar mijn beltegoed handmatig moet opwaarderen...

Groetjes!!
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem! In ieder geval fijn om te weten dat het gelukt is 🙂 Dan is het maar goed dat Peter je nog van extra informatie heeft voorzien. Ik kan mij de keuze goed voorstellen. Als je nog ergens vragen over hebt, dan weet je ons te vinden Huftel! 😃

Reageer