Beantwoord

Bellen in of bellen naar het buitenland werkt niet

  • 11 July 2019
  • 8 reacties
  • 929 keer bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb een KPN prepaid SIM kaart gekocht maar ik kan geen buitenlandse telefoon nummers vanuit Nederland bellen. Wanneer ik in het buitenland ben kan ik geen Nederlandse telefoon nummers bellen. Internet doet het daarnaast ook niet (roaming staat aan). Ik heb er al extra geld erop gezet en ook een bundel gekocht ervan gekocht, maar niets helpt. Wat kan het probleem zijn en hoe verhelp ik dit?

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door rjalink 24 July 2019, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @rjalink, welkom en excuses voor de late reactie! Heel onhandig dit! Is het inmiddels opgelost? Zo niet, help ik je graag verder. Goed dat je al gecontroleerd hebt of roaming aan staat. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en het hier even laten weten? Dan kijk ik of er aan onze kant misschien een blokkade staat. Hopelijk is het snel opgelost.
Badge
Hallo @Marcia_ , bedankt voor jouw reactie. Ik ben nu weer in Nederland en het ziet er naar uit dat ik nu buitenlandse nummers kan bellen. Volgende week ben ik weer in het buitenland en zal dan proberen een Nederlands nummer te bellen. Vandaag heb ik ook een bericht ontvangen dat ik vanaf nu mijn alles-in-1 basis bundel gebruikt, misschien dat het daarom nu werkt, geen idee.
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat het in Nederland in ieder geval lijkt te werken! Ik zie op jouw aansluiting niets geks: geen blokkades, genoeg beltegoed dus het had ook zonder die bundel moeten werken. Binnen de EU gelden namelijk dezelfde 'regels' en tarieven.

Controleer inderdaad volgende week even of het dan wel lukt. Zo niet: probeer eens om 4G uit te schakelen en om handmatig een ander netwerk te zoeken. Wellicht ten overvloede, maar ik wil het wel noemen: vergeet in het buitenland niet +31 voor Nederland of een ander getal voor het betreffende land vóór het telefoonnummer te toetsen.

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, weet je me te vinden!
Badge
Ik zal het volgende week even controleren, hopelijk werkt het nu ook in het buitenland.

Al mijn telefoon nummers zijn opgeslagen met een landcode dus daar lag het niet aan. 🙂
Badge
Hoi @Marcia_ , ik ben nu weer in het buitenland maar data werkt nog steeds niet. Ik heb al bij mijn instellingen gekeken en mijn data en roaming staat aan. Het is een dual sim telefoon (Samsung Galaxy A50) en mijn KPN sim staat ingesteld als default. Wel zie ik bij mijn notificatie bar een driehoek met twee pijltjes, zie bijlage. Enig idee wat het probleem kan zijn? Bij voorbaat dank.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat je toestel gisteren wel een poging heeft gedaan tot verbinden. Dat is dus wel in orde, qua verbinding. Ik zie op het Samsung forum dit: Dat betekent dat gegevensbesparing voor mobiele netwerken aan staat. Deze optie vind je onder Instellingen >> Verbindingen >> Gegevensgebruik >> Data opslaan - een ietwat foute vertaling van Save data, oftewel bespaar gegevens. Het lijkt mij dat het daar best aan kan liggen! Wil je eens proberen om dat te wijzigen? Je kunt daarnaast eens proberen handmatig een ander netwerk te kiezen. Laat je me je bevindingen weten?
Badge
Hi @Marcia_ , ik heb het probleem gevonden. Het icoontje was inderdaad de "data saver" maar daar lag het niet aan. Het probleem was de Access Point Names (APN), deze stond op "KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet" en moet schijnbaar op "KPN Internet" staan. Bedankt voor jouw hulp en nog een fijne dag verder!
Reputatie 7
Badge +30
Ja, die had ik inderdaad nog niet genoemd, zie ik.. Goed dat het gelukt is! Jij ook een fijne avond gewenst 🙂