Beantwoord

bellen naar buitenlands nummer met KPN Prepaid

  • 5 May 2020
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

Ik heb een kpn prepaid nummer maar het lukt niet om naar een Belgisch nummer te bellen. Uiteraard doe ik 0032 of +32 en netnummer zonder 0 maar hij geeft de melding 'bellen momenteel niet mogelijk'. Maar NL nummer werkt wel gewoon.  Wat kan er aan de hand zijn?  

icon

Beste antwoord door PeterG 8 May 2020, 15:47

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @654321 ,

Staat het Access Point Names (APN) op "KPN Internet", en niet op b.v. "KPN/Hi 4G LTE Mobiel internet"?  

Verder moet de gegevensbesparing voor mobiele netwerken aan staan. Deze optie vind je onder Instellingen >> Verbindingen >> Gegevensgebruik >> Data opslaan - een ietwat foute vertaling van Save data, oftewel bespaar gegevens. 

Ja die zaken had ik al geregeld nav andere berichten op het forum. Ik krijg nog steeds de melding 'bellen is momenteel niet mogelijk '. 

Kun je met prepaid met bonustegoed misschien niet naar buitenland bellen? Maar er staat ook 2,50 basistegoed op  de simkaart en nog lukt het niet. 

Reputatie 7
Badge +28

Met alleen al een basistegoed van 2,50 zou je naar België moeten kunnen bellen. Het tarief is 23 cent per minuut, dus een kort gesprek is dan mogelijk. 

Even voor de zekerheid: Ik neem aan dat het een Vast Belgisch nummer is, en niet een mobiel Belgisch nummer dat nu aan de andere kant van de wereld zit. Want dan gelden er andere tarieven. Verder moet dat nummer ook normaal bereikbaar zijn door andere mensen. Als b.v. de hoorn permanent van de haak ligt, dan kun je inderdaad "momenteel niet bellen".

 

Ah, nee. Met het bonustegoed en het aankooptegoed kan je niet naar het buitenland bellen.

Dat gaat alleen met zélf gestort tegoed. Gooi er dus even een tientje BELTEGOED op en je kunt België of een ander E.U. land bellen.

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Ik neem aan dat het een Vast Belgisch nummer is, en niet een mobiel Belgisch nummer dat nu aan de andere kant van de wereld zit. Want dan gelden er andere tarieven. Verder moet dat nummer ook normaal bereikbaar zijn door andere mensen.

Het maakt niet uit waar ter wereld zich dat Belgische nummer bevindt. Het blijft voor jouw een Belgisch nummer. De eigenaar zelf draagt de kosten van België naar verweggistan.

Reputatie 7

Hoi, @654321. Welkom op het KPN forum. Goeie vraag stel je aan onze community.

Gelukkig heeft Peter het antwoord :)

Heb je nog vragen? Stel ze dan gerust, we helpen je graag ! 

Reageer