Vraag

Bellen naar het buitenland niet mogelijk met prepaid?

  • 17 February 2021
  • 18 reacties
  • 626 keer bekeken

Ik wil een telefoon gesprek voeren naar Belgiƫ maar dat kan niet bij KPN?

Natuurlijk heb ik contact opgenomen met de "service" lijn van KPN met 0 resultaat.

De situatie waarin ik verkeer en niemand die het kan oplossen:

Ik heb een prepaid simkaart van KPN welke ik heb opgewaardeerd en een ALLES IN 1 ZORGELOOS BUNDEL heb geactiveerd.

Dat bestaat uit 120minuten bellen / sms en 1000Mb data.

Nu moet ik een gesprek voeren naar een vast nummer in BelgiĆ«Ā maar dat kan niet?Ā 

IK heb nog ruim voldoende belminuten en toch is er geen verbinding mogelijk, niemand bij KPN die weet waarom het niet mogelijk is en hoe het probleem op te kunnen lossen?????

Wel heb ik betaald om te kunnen bellen namelijk ā‚¬15 voor de ALLES IN 1 ZORGELOOS BUNDEL maar ik kan toch niet naar het buitenland bellen.

Het staat aangegeven dat je kan bellen in heel de EU ook met prepaid.

Link:Ā https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm

Jouw Prepaid in de EU

Gebruik je prepaid binnen de EU? Dan gelden dezelfde tarieven als in Nederland. Om voordeliger gebruik te maken van je Prepaid raden wij je aan een bundel te gebruiken.Ā Alle bundels zijn zowel in Nederland als binnen de EU zonder extra kosten te gebruiken.

Ā 

Waarom kan ik niet bellen naar Belgiƫ en wie kan dit probleem oplossen?

Tot nu toe is NIEMAND van KPN in staat geweest om dit probleem op te lossen.

Niemand bij KPN die kan begrijpen dat je betaald voor een dienst (bellen, sms en internet) ook moet kunnen leveren waarvoor betaald is?

Te gek voor woordenā€¦

Wie kan dit Enigma ontcijferen met het resultaat:

Gewoon gebruik kunnen maken van je Alles in 1 Zorgeloos? Bundel.

Niet allemaal tegelijk graag.

In afwachting van uw reactie KPN.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi,Ā @Ka PNĀ . Welkom op het forum.Ā :tulip:

Van uit Nederland (dus verbonden met KPN Netwerk) kan je niet naar buitenlandse nummers bellen met alleen bundels. Je moet dan ook gewoon, standaard BELTEGOED op de telefoon hebben. Met bundeltegoed kun je wel v.u. een ander E.U. land bellen naar E.U. landen.

Dus stort bv even een tientje BELTEGOED (bv via de site) en je zult zien dat je dan kunt bellen naar een Belgisch nummer van af het KPN Netwerk.

BelgiĆ« begint verder met +32ā€¦ā€¦. Het eerste nummer van het telefoonnummer laat je dan weg. Landcode moet er wel bij.

Hoe komt u daarbij dat je niet vanuit NL kan bellen naar het buitenland?

Waar hebt u deze info vandaan?

Ik heb de website van KPN bekeken en daar wordt aangegeven dat dat wel kan??

Ter info Nederland is een EU land net zoals Belgiƫ.

"Alle bundels zijn zowel in Nederland als binnen de EU zonder extra kosten te gebruiken."

Bent u een KPN medewerker?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Ka PNĀ ,

Je hebt deze bundel gekocht :Ā 

Alles-in-1Ā Zorgeloos

  • 120 minuten/sms
  • 1 GB internet (25 Mbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Stopt automatisch na 31 dagen

Bel *114#

14,99

Ā 

Daarmee zou je naar alle gewone telefoonnummers inĀ BelgiĆ« moeten kunnen bellen. Maar niet naar speciale betaalde nummers inĀ BelgiĆ«. Gaat het wel om een gewoon vast telefoonnummer?Ā Heb je al andere telefoonnummers uitĀ BelgiĆ« geprobeerd?Ā 

Ā 

HalloĀ @Ka PNĀ ,

Je hebt deze bundel gekocht :Ā 

Alles-in-1Ā Zorgeloos

  • 120 minuten/sms
  • 1 GB internet (25 Mbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Stopt automatisch na 31 dagen

Bel *114#

14,99

Ā 

Daarmee zou je naar alle gewone telefoonnummers inĀ BelgiĆ« moeten kunnen bellen. Maar niet naar speciale betaalde nummers inĀ BelgiĆ«. Gaat het wel om een gewoon vast telefoonnummer?Ā Heb je al andere telefoonnummers uitĀ BelgiĆ« geprobeerd?Ā 

Ā 

De telefoon nr waar ik naar probeer te bellen is een vaste lijn nr in Belgiƫ.

Nee ik heb geen andere nr uit Belgiƫ geprobeerd want ik ken verder niemand in Belgiƫ.

Toch kan NIEMAND achterhalen waarom ik niet naar het buitenland kan bellen terwijl dat wel mogelijk zou moeten zijn.

Wel het geld binnen halen maar niet kunnen leveren?

TYPISCH WEER KPN!

Ā 

Reputatie 7
Badge +8

Heb je ook naast de bundel beltegoed op dit nummer staan?

Ook al heb je een bundel voor sommige nummers in het buitenland moet je toch betalen en daarom kan het zijn dat er ookĀ beltegoed op je nummer moet staan.

Ā 


En een moderator pakt je vraag vanzelf op als deze aan de beurt is alleen als het drukker is zoals nu kost dat wat meer tijd

Heb je ook naast de bundel beltegoed op dit nummer staan?

Ook al heb je een bundel voor sommige nummers in het buitenland moet je toch betalen en daarom kan het zijn dat er ookĀ beltegoed op je nummer moet staan.

Ā 


En een moderator pakt je vraag vanzelf op als deze aan de beurt is alleen als het drukker is zoals nu kost dat wat meer tijd

Ik heb altijd wat beltegoed staan op de prepaid simkaart voor in het geval datā€¦

Ik wacht het dan geduldig af tot ik aan de beurt ben.

Ā 

Tja, als het heel dringend is kan je natuurlijk ook even aan iemand anders vragen, met bv een abonnement met onbeperkt bellen in en nƔƔr EU, of je even met diensĀ telefoon kan bellen. Dan heb je meer rust en tijd om het probleem met jouw nummer op te lossen.

Het nummer kan natuurlijk ook niet kloppen. EĆ©n cijfer verkeerd en het werkt al niet meer bijvoorbeeld.

Al 10-tje beltegoed bijgestort? En, werkt het dan wel?

Reputatie 6
Badge +6

Als je inderdaad niet wilt wachten kan je natuurlijk ook aan andere opties denken. Bv een Lebara Prepaid kaartje, voor 15 euro kan je 30 dagen lang 500 min verbruiken (of voor 20 euro onbeperkt bellen), naar alle landen in de EU.

Je hoeft daarvoor ook geen contract voor af te sluiten, je kan er zelf direct mee stoppen wanneer je wilt.

Reputatie 7
Badge +20

Dag allemaal. Ik grijp hier even in. Ik merk dat gemoederen wat hoog oplopen en dat het gesprek daardoor niet geheel meer on topic is. Om die reden, en om het gesprek overzichtelijk te houden, heb ik enkele reacties verwijderd. Op het KPN Forum helpen onze klanten elkaar met tips en advies, uit interesse en belangstelling. Probeer daar bij het schrijven van een reactie aan te denken. Probeer dus vriendelijk en on topic te blijven, ook als je vermoed dat een tip niet de juiste is.Ā 

Dat gezegd hebbende,Ā @Ka PNĀ , zie ik hier meerdere mensen dezelfde uitstekende suggestie doen. Zou je eens willen checken hoe het zit met je reguliere beltegoed? Als daar niets op staat, zou je dan eens willen opwaarderen en daarna nog eens willen proberen om je gesprek te voeren?Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ter info:

Het telefonisch gesprek naar Belgiė is al geweest.

De reden waarom ik met eenĀ mobieleĀ telefoon op zak rond loop is omdat ik ten alle tijden telefonisch bereikbaar ben/wil zijn enĀ ook omdat ik ten alle tijden telefoongesprekken wil/kan voeren.

Als ik (vooraf) betaald heb voor een dienst, dan verwacht ik dat de partij welke deze dienst aanbied zich ook hieraan houd deze te leveren.

Mag ik dit verwachten of zijn mijn eisen (te hoog) onacceptabel?

Ik heb eerder aangegeven dat ik ten alle tijden voldoende over tegoed beschik voor het geval dat.

Op het moment toen ik een telefoongesprek moest voeren naar BelgiĆ« was dit naar mijn verbazingĀ nietĀ mogelijk.

Helaas was het nog steeds niet mogelijk na een reboot van de telefoon en ook niet na het verwisselen van simkaart in een andere telefoon.

Wel kan ik in NL naar iedereen bellen maar dusĀ niet naar Belgiė, Duitsland en VK (getest).

Nadat ik uren aan de telefoon heb gehangen met de "service"lijn van KPN en meerdere werknemers te hebben gesproken gaven zeĀ allemaalĀ aan dat hetĀ wel mogelijkĀ zou moeten zijn (dienst).

Zoals ik aangaf is erĀ niemand die de oorzaak van het probleem kan achterhalen om vervolgens met de oplossing te kunnen komen?

Heel mooi, prachtig, lief en aardig dat anderen met allerlei ideeƫn komen maar deze leiden niet naar de oplossing van het probleem.

Dank u allen voor uw tijd en moeiteĀ maarĀ ik zou heel graag willen dat een werknemer van KPN uiteindelijk kan achterhalen wat het probleem veroorzaakt en met de oplossing komtĀ omĀ alsnog de dienst te leveren waarvoor betaald is.

Kan/wil men dit niet leveren/waarmaken dan eis ik het vooraf betaalde bedrag terug.

Ik geef daarbij KPN 6 weken de gelegenheid om het in orde te maken of het betaalde bedrag terug te betalen.

Ik hoop hierbij het op de juiste wijze te hebben geformuleerd en voldoende te hebben geĆÆnformeerd...

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Om onderstaande reden heb ik ook mobiel. Al jaren. En geen vast meer. En om geen verrassingen te krijgen dus met abonnement en tegenwoordig onbeperkt (!) bellen / sms gebruik. Voor maar ā‚¬ 15 euro per maand. Prepaid zou ik op ongeveer 50 euro per maand komen met m'n verbruikā€¦.

De reden waarom ik met eenĀ mobieleĀ telefoon op zak rond loop is omdat ik ten alle tijden telefonisch bereikbaar ben/wil zijn enĀ ook omdat ik ten alle tijden telefoongesprekken wil/kan voeren.

Ā 

Het telefonisch gesprek naar Belgiė is al geweest.

Uiteindelijk gelukt met apart beltegoed of anders? (dit vraag ik i.v.m. toekomstig advies naar PP klanten)

Om onderstaande reden heb ik ook mobiel. Al jaren. En geen vast meer. En om geen verrassingen te krijgen dus met abonnement en tegenwoordig onbeperkt (!) bellen / sms gebruik. Voor maar ā‚¬ 15 euro per maand. Prepaid zou ik op ongeveer 50 euro per maand komen met m'n verbruikā€¦.

De reden waarom ik met eenĀ mobieleĀ telefoon op zak rond loop is omdat ik ten alle tijden telefonisch bereikbaar ben/wil zijn enĀ ook omdat ik ten alle tijden telefoongesprekken wil/kan voeren.

Ā 

Het telefonisch gesprek naar Belgiė is al geweest.

Uiteindelijk gelukt met apart beltegoed of anders? (dit vraag ik i.v.m. toekomstig advies naar PP klanten)

Nee heb met andermans telefoon contact kunnen maken.

Ā 

Ā 

Ā 

Wat vervelend dat het nog niet werkt. Dan kan Bart nog even de techneuten gaan aansturen. Staan je gegevens al in je profiel? Omdat het prepaid is ook je tel.nr. vermelden; dat kan bv op de regel persoonlijke opmerkingen.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Ka PNĀ Zou je je telefoonnummer en het nummer vanĀ je simkaart in je Forum Profiel willen zetten? Daar is het alleen voor jezelf en mij als moderator zichtbaar. Ik zal kijken wat ik kan zien en -mocht het nodig zijn- de techneuten aansturen, zoals Peter het zegt. Kun je me vertellen op welke datum en op welk tijdstip je naar BelgiĆ« hebt willen bellen? Dan kan ik naast de gegevens leggen.Ā 

Je mag vanzelfsprekend ook zelf contact opnemen met de techneuten, op een moment dat jou uitkomt. Je kunt dan bellen met de klantenservice via 0800-0402, het probleem uitleggen en vragen naar de Technische Dienst.Ā 

Mijn telefoonnummer is bekend bij KPN en is te vinden in mijn profiel gegevens.

KPN kan niet waar maken wat ze aangeven in advertenties en op de website.

Digitenne door heel NL was achteraf toch niet mogelijk in Drenthe (zie andere topic).

Bellen naar het buitenland (EU) met een prepaid simkaart blijkt ook niet mogelijk te zijn (zie bovenstaande berichten).

Internet voor thuis de eerste 6 maanden voor ā‚¬35 p.m. vervolgens 6 maanden voor ā‚¬47,50 p.m. kanĀ men ook niet waarmaken is gebleken (bekijk u overeenkomst).

Ik ben genoodzaakt contact op te nemen met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en wil andere KPN gedupeerden dit ook aanradenĀ mocht KPN niets doen om uw problemen te verhelpen/oplossen.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

ā€‹ā€‹ā€‹

Ā 

Mijn advies: Melding maken bij de Autoriteit Consument en Markt (ACM) want ook KPN dient zich te houden aan de overeenkomst, regels en wetgeving.

Admin: post verplaatst naar eigen topic i.v.m. cross-posten.

Ā 

U heb met KPN een overeenkomst gesloten en daarbij mag u verwachten op het normaal functioneren van het internet waarvoor u betaald, bedraad/draadloos.

KPN is verantwoordelijk voor het leveren dus laat u niets wijs maken dat als u niet onder de 20Mbit/s het u eigen probleem is.

Mocht u geen stabiel draadloos internet kunnen ontvangen en KPN wil niet meewerken om het probleem te verhelpen/oplossen dan raad ik u aan om contact op te nemen met de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Zij zijn in staat om te bemiddelen en eventueelKPN op de vingers te tikken bij nalatigheid, verzuim, misleiding, het na leven van regels en wetgeving enz enz.

Admin: post verplaatst naar eigen topic i.v.m: cross-posten. Dat gaat in tegen de huisregels van de KPN Community

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Ka PNĀ Wat jammer om te lezen dat je twee maanden later nog steeds problemen ervaart. Dit topic begon met het probleem dat je met je prepaidnummer niet kon bellen naar Belgie. Is het in de afgelopen twee maanden opgelost of speelt het nog steeds? Heb je ondertussen wellicht via een andere weg contact gehad?Ā 

Ā 

Mijn telefoonnummer is bekend bij KPN en is te vinden in mijn profiel gegevens.

Het kpn forum is een publiek forum, waarop onze klanten met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen met tips en advies over onze producten en diensten. Gesprekken vinden publiekelijk plaats, in topics. Een moderator, zoals ik, begeleid deze gesprekken en zorgt dat informatie goed vindbaar is. Als je er met elkaar niet uitkomt, kunnen we ook inhoudelijk meekijken. Dat kunnen we echter niet zomaar, dat zou tegen de privacyregels ingaan. Je zult dus zelf je gegevens (volledige naam, adres, klantnummer en mobiel nummer) in je forum profiel moeten plaatsen, anders kan een moderator niĆ©t in je account kijken.Ā 

KPN kan niet waar maken wat ze aangeven in advertenties en op de website.

Digitenne door heel NL was achteraf toch niet mogelijk in Drenthe (zie andere topic).

Het topic waar je aan refereert is bijna een jaar oud en ik zie dat diverse forumgebruikers en een collega moderator hun uiterste best hebben gedaan om je te helpen. Op bijna alle plekken kunnen we Digitenne leveren, maar op sommige plekken is het heel lastig. Op deze site over Digitenne, deze is recenter, kun je zelf checken wat er op je adres mogelijk is.Ā 

Internet voor thuis de eerste 6 maanden voor ā‚¬35 p.m. vervolgens 6 maanden voor ā‚¬47,50 p.m. kanĀ men ook niet waarmaken is gebleken (bekijk u overeenkomst).

Ik ben genoodzaakt contact op te nemen met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en wil andere KPN gedupeerden dit ook aanradenĀ mocht KPN niets doen om uw problemen te verhelpen/oplossen.

Ā 

Over je abonnement en de bijbehorende kosten kan ik niets zeggen zonder je gegevens. Als er iets mis is gegaan of niet klopt, zal dat uiteraard worden opgelost. Een klacht wordt altijd serieus opgepakt:Ā  het is dus zaak om duidelijk aan te geven wat er speelt, zodat men er naar kan kijken. Dat mag via deze weg, maar ook via de klantenservice als je liever persoonlijk en direct contact wilt (0800-0402 of de chat op de website). Kom je er niet uit, dan kun je altijd een officiele klacht indienen bij onze klachtenafdeling, die met jou op zoek gaat naar een oplossing. Als je er dan nog steeds niet uitkomtĀ kun je jeĀ verhaal neer leggen bij de Geschillencommissie.