Beantwoord

Beltegoed kwijt naar overgang KPN prepaid

  • 21 June 2019
  • 9 reacties
  • 796 keer bekeken

Had prepaid van telfort. Is overgegaan op KPN. Ik had ong 16 euro beltegoed en opeens kreeg ik vanmorgen een sms van KPN dat mijn beltegoed 0 is. Ik gebruik het toestel om een enkele keer te bellen en doe ook heel lang met beltegoed. Ik gebruik over een heel jaar ong 20 euro. Ik heb gechat met een medewerker en hij vertelde dat er data is verbruikt. In ieder geval niet dat ik weet ik heb geen internetbundel en maak helemaal geen gebruik van
bundels. Een enkele keer gebruik ik mijn wifi thuis. wel kreeg ik de laatste week banners van youtube zonder dat ik wifi had aanstaan en vond dat nogal vreemd. Zou het daar aan gelegen kunnen hebben?
icon

Beste antwoord door Noordzee 21 June 2019, 12:26

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Bij KPN werkt het anders dan bij Telfort.

Bij KPN moet je internet bewust uitzetten. Kies voor Mobiel netwerk uit !
Let op : Er zijn meerdere instellingen die je uit moet zetten, zoals automatische updates van apps e.a.

Je hebt dus jouw beltegoed opgemaakt aan mobiel internet, zonder dat je het zelf in de gaten had.

KPN schrijft er zelf dit over:

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet.
Bedankt alvast voor het antwoord, ik ga daar naar kijken. Vanmorgen heb ik wel van KPN mijn beltegoed van 16 euro wat ik had bij Telfort teruggekregen. Dus dat is een heel mooi gebaar.
Reputatie 7
Hey @Dushy-britt, welkom op het KPN forum. Super balen dat je ongemerkt zo snel door je bundel bent gegaan. Het is even wennen de migratie van Telfort naar KPN. Gelukkig zijn we niet al te hard en heeft mijn collega jouw tegoed weer teruggestort. Bedankt Noordzee dat je hier zo snel bent met een reactie, over de inhoud heb ik niks aan toe te voegen. Duidelijk zo. Wel heb ik nog een leuk welkomstcadeau om weg te geven :)

Je kunt kiezen uit twee bundels;
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.
2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: internetbundel naar 1515.

Let op: Sms alleen het woord belbundel óf internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast. Meer informatie vind je op Van Telfort prepaid naar KPN prepaid.

Als je nog vragen hebt, horen we het graag 🙂
@Noordzee Ik heb inmiddels mobiel internet uit kunnen zetten. Je schreef ook nog over autom updates van apps uitzetten maar ik weet niet hoe. Ik heb alleen maar de apps van het toestel (Huawei Y62017) zelf er op staan, Want ik gebruik veel meer mijn IPad. Ik had onder het kopje mobiele gegevens die ik dus heb uitgezet ook nog staan Mobiele gegevens altijd aan, die heb ik dus ook uitgezet. Nu heb ik nog een vraag als ik mijn thuis wifi heb aanstaan, kan dat nog kwaad voor mijn beltegoed?

Nogmaals bedankt voor je hulp, ik zou er zelf niet uitgekomen zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan,

Dat je thuis Wifi hebt aanstaan, kan geen kwaad voor jouw beltegoed.
Sterker nog, als je wifi gebruikt op jouw telefoon kost het gebruik van internet jou verder niets.

Automatische updates van apps uitzetten (als dat al een mogelijkheid is op jouw toestel) is verder niet zo'n probleem. Want je hebt bijna geen apps, lees ik.

Volgens mij is het probleem nu wel opgelost. 👍🏼

Heb je trouwens als gebruik gemaakt van de tip van Nadia hierboven?
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.

Altijd fijn om wat gratis te mogen bellen. Als het niet lukt met die SMS naar 1515, vraag dan iemand anders om dit voor jou te doen....
@Noordzee ik weet dat wifi niets kost op de telefoon, maar ik was wat huiverig geworden. Ik had hem voor de zekerheid uitgeschakeld ivm met het updaten van apps. Jammer dat het bij KPN anders is dan bij Telfort en dat mij dat niet bekend is. Ik denk dat er meer mensen zij die zo hun beltegoed kwijtraken.. ik heb nog geen gebruik gemaakt van de tip van Nadia, maar is voor mij ook niet zo nodig. De internetbundel neem ik zeker niet.
Zo nu nog even uitzoeken hoe ik het onderwerp kan sluiten.
Reputatie 7
Badge +28
Het onderwerp is al gesloten. In het eerste bericht van jou kan je nog even klikken op het sterretje topic volgen. (onderin het bericht) Dan krijg je ook geen mails meer.

Ook ik heb deze maand ongemerkt €10,- beltegoed verspeeld.

In de KPN winkel in de Kinkerstraat te Amsterdam kon een medewerker niet achterhalen waaraan mijn beltegoed was opgegaan.

Via Google en dit forum ben ik nu op de hoogte van het feit de Telfort overstap naar KPN niet alleen een naamsverandering, maar ook een aanpassing van de mobiele data instellingen inhoudt. 
 

Mijn vraag is het beltegoed teruggestort kan worden...

Reputatie 7

Hey @MobileHome, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Ik kan me voorstellen dat het een onaangename verrassing is dat er ongemerkt beltegoed weglekt. Vorig jaar zomer hebben we alle prepaid aansluitingen van Telfort naar KPN overgezet. Hierover heb je een notificatie-SMS ontvangen. Hierin hebben we je geïnformeerd over de gebruikersvoorwaarden voor mobielinternet. In het begin was het even wennen, we zijn in enkele gevallen coulant geweest en hebben wat tegoed teruggestort. Helaas storten we geen tegoed meer hiervoor terug. 

Meer informatie vind je op Van Telfort prepaid naar KPN prepaid

Reageer