Beantwoord

Beltegoed loopt op

  • 16 February 2021
  • 11 reacties
  • 153 keer bekeken

Omdat ik mijn mobieltje (te) heel weinig gebruik ,loopt mijn beltegoed naar ongewenste hoogte. Hoe kan ik dat stoppen of verminderen? Kan het beltegoed bevroren worden op bv. 100 euro?

icon

Beste antwoord door RBxx 17 February 2021, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Roner 

Heb jij een prepaid nummer? Je hoeft jouw beltegoed niet op te waarderen om het nummer actief te houden. Eén kort telefoontje per 6 maanden is voldoende. Je moet een beetje van het tegoed gebruiken. Dan doe je heel lang met je tegoed, zonder dat het naar ongewenste hoogte oploopt. Alleen opwaarderen als het te laag wordt.

Het probleem is dat KPN elke maand automatisch 10 euro afschrijft. Hoe stop ik dat?

Reputatie 7
Badge +21

Ok @Roner , duidelijk. Automatisch opwaarderen dus.

Maar daar heb je ooit zelf voor gekozen. Ik weet helaas niet hoe je dat kan stoppen.

Bel KPN klantenservice via 0800 0402, dan kunnen zij dat wel vertellen.

Edit: ik heb even verder gezocht. Het automatisch opwaarderen kan je uitschakelen in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd ga je naar het tabblad 'Opwaarderen'. Hier kun je het automatisch opwaarderen direct deactiveren.

Ruud,

Fantastisch! Bedankt!

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @Roner !
Ik z@RBxx  je al van een uitstekend antwoord heeft voorzien :smiley: Mocht je nog verdere vragen hebben dan verneem ik dat graag!

Nog een vraag: het automatisch opwaarderen zou ik willen omzetten naar handmatig opwaarderen. in mijn persoonlijk account zie ik geen mogelijkheid om dat te doen. Weet iemand hoe ik dat kan regelen? Mijn beltegoed is ongewenst hoog.

Nog een vraag: het automatisch opwaarderen zou ik willen omzetten naar handmatig opwaarderen. in mijn persoonlijk account zie ik geen mogelijkheid om dat te doen. Weet iemand hoe ik dat kan regelen? Mijn beltegoed is ongewenst hoog.

Hallo @Roner , even bellen met 0800 0402.

 

Beste Jan D,

was het maar zo gemakkelijk. Ik heb 0800 0402 gebeld, sprak mijn vraag in en werd doorverwezen naar de website KPN,  verbinding werd verbroken(kastje-muur) let op! In het zoekvenster ingevuld Opwaarderen. >prepaid.>opwaardeerpagina> kies bundel>of beltegoed. Dat beltegoed weet ik al lang via *101#.

“Met KPN prepaid heb je alle vrijheid en zit je nergens aan vast,” maar KPN vult wel elke maand het beltegoed  van  mijn NOKIA met een tientje aan! heb ik dan wel een bundel? Welke dan? 

Wie verlost mij uit dit labyrint? Werken er ook levende mensen bij KPN> of alleen robots?

En het probleem is zo simpel: ik wil van dat automatisch af en dat vervangen door handmatig opwaarderen.

Nou dan!

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Roner , heb je de optie “automatisch opwaarderen” dan niet kunnen vinden in MijnKPN? Daar moet het uitgezet kunnen worden.

Bel anders 0800 0402 en spreek in “ik wil een medewerker spreken” 

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op het forum @Roner !

Je hebt dan in het verleden automatisch opwaarderen aangezet. Je kunt dat ook via mijnKPN weer uitzetten.


Toen je belde met ons heb je je vraag ingesproken, het belsysteem stuurt dan altijd een SMS met een (mogelijke) oplossing. Als je tikt op de link in die SMS dan wordt inderdaad de verbinding verbroken en ga je op je telefoon naar die link toe. Je zou dan of zoals @RBxx aangeeft iets anders kunnen inspreken in het telefoonmenu of niet op de link tikken in de SMS die je krijgt en gewoon blijven hangen. Er komt dan vanzelf een collega bij je.

 Beste RBxx, dat was de gouden tip!!!

Ik kreeg een medewerkster die het wel begreep maar het even wilde navragen bij haar collega's. ik werd in de wacht gezet: het eerste muziekje riep Let go! let Go! maar dat was ik niet van plan. Het tweede zong : I know how it feels when they take you for granted. nr 3 zei:  If you don't see it sometimes en nr 4 riep : Bye, bye bye!! maar ik hield vol en na 16 minuten kwam Froukje mij vertellen dat ze het zouden regelen en dat ik bericht zou krijgen. Wat een avontuur ! Corona!