Beantwoord

Beltegoed niet ontvangen wel betaald

  • 15 April 2022
  • 23 reacties
  • 331 keer bekeken

Ik heb voor mijn tante (online) beltegoed aangevraagd voor haar Prepaid telefoon. Dit heb ik gedaan door op mijn telefoon in haar account in te loggen. Het bedrag weer van mijn eigen rekening laten afschrijven. Dat laatste ging prima maar het lijkt erop dat het beltegoed niet is bijgeschreven op haar telefoon. Wat kan ik doen?

 

Met vriendelijke groet, R. van der Waal

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 8 July 2022, 13:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Welkom op het forum. 

Niet de bedoeling dat er wel geld afgeschreven wordt maar dat je geen beltegoed ontvangt. 

Heb je de mogelijkheid om in je forumprofiel het mobiele nummer waar het om gaat en het simkaartnummer dat hierbij hoort in te vullen? 

Dan ga ik uitzoeken of ik kan achterhalen wat hier mis gaat! 

Dankjewel Rutger, 

Dat ga ik proberen. Sim-kaart nummer durf ik niet te beloven. Mijn tante woont niet naast de deur, ik kom er maandelijks. Dus dat kan even duren. Maar alvast dank.

Beste Rutger,

Het telefoonnummer nummer is: 06********.

Nog een aanvulling: vorige week 13 april was ik bij mijn tante en heb ik haar beltegoed wel opgewaardeerd  nu door in te loggen op haar account met mijn laptop. Bedrag van haar eigen bankrekening afgeschreven. Dit lukte wel. 

Beide keren heb ik het geprobeerd door in te loggen met haar account op MijnKPN.

Mvg Roelof

 

*Admin* Gegevens verplaatst i.v.m. privacy. 

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Bedankt voor het invullen van het profiel. 

Op dit moment lijkt het er op dat het saldo van het beltegoed 20 euro is. Dit bedrag is op 13-04-2022 11:51 opgewaardeerd. 

Is er toevallig al eens geprobeerd het prepaid saldo op te vragen: 

Hoe vraag ik mijn beltegoed op?

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je tegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed.
  • Kijk in MijnKPN

Ook geeft @Noordzee in een topic over beltegoed opvragen een heldere uitleg over de verschillende soorten beltegoed. 

Beste Rutger,

Dank voor je antwoord. Zoals aangegeven in mijn 2e bericht van 20 april jl. heb ik op 13 april tantes telefoon wederom proberen op te waarderen. Dit lukte toen wel. Het gaat mij om 20 euro die op 16 maart 2020 om 13:28 is afgeschreven van mijn rekening kennelijk zonder dat tantes telefoon werd opgewaardeerd.

Ik zal een kopie van de afschrijving van mijn bankrekening plaatsen in mijn profiel.

Ik ben bekend met het opvragen van beltegoed. 

 

Met vriendelijke groet, Roelof

Beste Rutger,

 

Kopie van de afschrijving in mijn profiel plaatsen lukt niet (PDF).

Zojuist heb ik het Sim-kaartnummer van tante doorgekregen. Ik zal dit wel in mijn profiel zetten.

Mvg Roel

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Bedankt voor je reactie. 

Heb je wellicht een mogelijkheid om een screenshot van de betaling te delen, zonder persoonlijke gegevens? 

Dan ga ik uitzoeken hoe we dit het beste kunnen oplossen! 

Hierbij het 2 screenshots en kopie van de afschrijving zonder mijn rekeningnummer

 

 

 

Admin: Screenshots verwijdert i.v.m. privacy. 

.

Mijn rek. nr. staat in het profiel...

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Excuses voor het uitblijven van een reactie, ik heb geprobeerd de opwaardering te vinden, maar dit is nog niet gelukt. 

Ik ben in overleg met mijn collega's over hoe we dit het beste kunnen oplossen! Ik zal morgen met een update komen! 

Geen probleem Rutger. Maar dat de opwaardering niet te vinden is, kan ik mij voorstellen. Die is kennelijk nooit gebeurd..… 😉

Maar de bijschrijving bij KPN zou wel te vinden moeten zijn, lijkt mij ....

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Je hebt uiteraard gelijk, ik had in dit geval niet het woord opwaardering moeten gebruiken. 

Ik heb ondertussen een ticket aangemaakt voor mijn collega's, zij gaan uitzoeken hoe dit zit en het bedrag terugbetalen zodra dit is gevonden! 

Ik zal de situatie uiteraard ook zelf in de gaten houden! 

Ik wil alle persoonlijke gegevens graag verwijderd hebben uit deze topic. Kan dat?

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Ik heb de screenshots verwijdert. In mijn ogen is dat alles, ben je het daar mee eens? 

Dat is prima, dankjewel.

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Goed om te lezen. 

Is de situatie uiteindelijk met mijn collega's opgelost? 

Nee Rutger, ik heb niets meer gehoord.

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Dat vind ik geen goede zaak. Ik ga dit intern sowieso terugkoppelen naar mijn collega's. 

Zelf kan ik qua vergoeding niet heel veel doen, omdat je zelf geen KPN klant bent kan ik voor jou namelijk geen vergoeding invoeren.

Wat ik wel zou kunnen doen, is in dit geval 20 euro beltegoed opwaarderen op het mobiele nummer van je tante. Wellicht dat er dan onderling iets af te spreken is? :)

Ik hoor graag of we het zo kunnen oplossen! 

Dag Rutger, sory voor het late antwoord.  Ik vind het prima. Overigens ben ik zelf ook klant bij KPN.  Wat voor jou het makkelijkst is.…

Groet, Roelof

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Dan is dat nog makkelijker! 

Zou je in je forumprofiel het klantnummer willen invullen van de dienst(en) die je afneemt! 

Dan kan ik dit geval het bedrag daarop vergoeden. 

Beste Rutger, mijn klantnummer staat in het profiel.

Groet, Roelof

Reputatie 7
Badge +15

@Rvdw62 Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb 20 euro in mindering gebracht op de volgende factuur waarop dit mogelijk is. 

 Beste Rutger, dankjewel! Ook voor je tijd en moeite! 

Met vriendelijke groet, Roelof