Beantwoord

Beltegoed onterecht afgeschreven: ik heb die kosten niet gemaakt

  • 14 October 2021
  • 6 reacties
  • 256 keer bekeken

Badge

Op 12 en 13 oktober is mijn volledige tegoed van € 12,50 afgeschreven terwijl ik alleen een kort telefoontje van €0,48 heb gedaan. Een aantal keren werd er steeds een bedrag afgeboekt tot alles op was. En dat terwijl ik alleen in de auto zat en reed. Ik heb de telefoon ook niet als navigatie gebruikt of anderszinds vastgehouden. Tijdens het telefoontje stond ik even stil op een parkeerplaats en heb mijn telefoon daarna correct uit gedaan en opgeborgen. Hoe kan dit.

icon

Beste antwoord door Noordzee 16 October 2021, 07:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Alexander2002 Is het probleem inmiddels al opgehelderd? Ik kan me voorstellen dat er op de achtergrond een app heeft gedraaid of dat je telefoon een update heeft uitgevoerd. Vaak is dat de oorzaak. 

Badge

Nee Bart, dat is niet de oorzaak. Als jullie kijken naar de afboekingen (tijdstippen en bedragen) kunnen jullie zien dat dit zeker niet het geval is. Het hele bedrag is door KPN ten onrechte afgeschreven. Mijn vertrouwen in KPN Pre-paid heeft mij onterecht geld gekost. Ik ga vanaf nu dan ook iedereen waarschuwen voor deze dienst van KPN. En zo te lezen ben ik niet de enige. Mijn negatieve ervaringen zal ik ook gaan delen via diverse consumenten belangen en de social media.

 

Alexander2002.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Alexander2002 ,

Stond de instelling mobiele data aan? Zorg dat die altijd uit staat als je niet voor dit soort verrassingen wil komen te staan. 
 

In het menu van jouw telefoon kun je zien waaraan het mobiele dataverbruik is opgegaan. 

Reputatie 7

Lijkt mij ook dat mobiele data aan staat indd. Een vorig topic zit ook al vol met aannames waar niet meer op is geacteerd en binnen 8 maanden van abbo/onbeperkt. Naar abbo/150min. En nu naar Prepaid?,…

Het is handiger om ipv de kosten ook te kijken naar je werkelijke verbruik. En vaak wordt het stukje mobiele data foutief ingeschat of is er een instelling die niet goed staat waardoor dit extra verbruik maar zo kan komen.

En anders stel je een data limiet in op je telefoon. 

Reputatie 6
Badge +6

Nee Bart, dat is niet de oorzaak. Als jullie kijken naar de afboekingen (tijdstippen en bedragen) kunnen jullie zien dat dit zeker niet het geval is. Het hele bedrag is door KPN ten onrechte afgeschreven. Mijn vertrouwen in KPN Pre-paid heeft mij onterecht geld gekost. Ik ga vanaf nu dan ook iedereen waarschuwen voor deze dienst van KPN. En zo te lezen ben ik niet de enige. Mijn negatieve ervaringen zal ik ook gaan delen via diverse consumenten belangen en de social media.

 

Alexander2002.

Vreselijk trieste reactie maar helaas ook tekenend voor de consument anno 2021.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Alexander2002 Ik ben, net als de anderen hier, toch geneigd om te denken dat er onbedoeld verbinding is geweest met internet. Heb je al gekeken naar het verbruik dat je telefoon heeft geregistreerd?