Beantwoord

Beltegoed opwaarderen werkt niet meer

  • 29 August 2020
  • 5 reacties
  • 678 keer bekeken

Badge

Geacht forum,

ik heb al jarenlang een prepaid SIM-kaart in een oud Nokia-mobieltje waarmee ik af en toe bel. Intussen blijkt dat ik mijn tegoed niet meer te weten kan komen en dat ik ook niet meer kan opwaarderen. Uit de KPN-website maak ik op dat er voor mijn probleem geen oplossing is. Ik wil geen nieuwe, moderne smartphone, omdat ik al die voorzieningen en zg. apps niet begrijp en ook niet nodig heb. Beste KPN, waarom kan ik gewoon niet op de oude voet verder? Of snap ik iets niet?

Alvast dank voor jullie antwoord. Met vriendelijke groet,

Kleine Johannes

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 September 2020, 10:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Is het lang geleden dat je hebt opgewaardeerd of dat je zelf hebt gebelt of gesmst?

Na 6 maanden niet bellen, internet of smsen word je simkaart namelijk tijdelijk geblokkeerd, je krijgt dan nog 3 maanden om alsnog op te waarderen, doe je dat niet dan word je simkaart definitief afgesloten.

Enigste oplossing is dan nog een nieuwe kpn prepaid simkaart pakket kopen.

Kan je op het nummer nog wel gebeld worden?

Er is in iedergeval niks wat je tegenhoud om op de oude voet door te gaan. Je kan nog altijd een kpn prepaid sim in een oude mobieltje blijven gebruiken.

Mocht je simkaart dus echt definitief verlopen zijn, dan kan je ze in elke kpn shop kopen of online via deze link: https://shop.kpn.com/mobiel/prepaid/simkaart/prepaid/

Badge

Beste Misja20, dank voor je reactie.

Het is lang geleden dat ik heb opgewaardeerd, zeker 2 jaar. Maarrrr, bellen en gebeld worden, en SMS-en gaat allemaal nog prima. De SIM-kaart is dus niet geblokkeerd.

Hoe komt het dan dat ik niet meer via het mobieltje kan opwaarderen, en ook nergens op mijnKPN de mogelijkheid zie om dat te doen? Het lijkt of alles veranderd is, en er wordt me ook te veel jargon gebruikt waar ik niets van snap.

Graag nog even je advies.

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Misja20, dank voor je reactie.

Het is lang geleden dat ik heb opgewaardeerd, zeker 2 jaar. Maarrrr, bellen en gebeld worden, en SMS-en gaat allemaal nog prima. De SIM-kaart is dus niet geblokkeerd.

Hoe komt het dan dat ik niet meer via het mobieltje kan opwaarderen, en ook nergens op mijnKPN de mogelijkheid zie om dat te doen? Het lijkt of alles veranderd is, en er wordt me ook te veel jargon gebruikt waar ik niets van snap.

Graag nog even je advies.

 


Dat is dan vreemd inderdaad. Maar hoe probeer je op te waarderen? Je beltegoed kan je trouwens onder andere nog steeds opvragen door *101# beltoets te gebruiken...

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Kleine Johannes, wat jammer dat het op dit moment zo moeizaam gaat met je mobieltje :slight_frown:

Zoals @Misja20 aangeeft, kan je je tegoed opvragen door naar *101# te bellen, lukt dat wel gewoon?

Verder zou je op 3 manieren moeten kunnen opwaarderen, ongeacht hoe oud je toestel is:

Je geeft aan dat je uit de KPN website opmaakt dat je dit niet meer kan en dat er ook geen oplossing voor komt, waar blijkt dat uit? Zo lang je maar eens per 6 maanden je beltegoed gebruikt, blijft je simkaart actief en zou je zonder problemen weer op moeten kunnen waarderen.

Ik hoor graag of het via één van de manieren die ik hierboven benoemd heb toch lukt en zo nee, wat er precies gebeurt als je het probeert!

Zou je verder je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer én het simkaartnummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!