Beantwoord

Beltegoed prepaid verdwenen

  • 24 December 2019
  • 5 reacties
  • 133 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb van KPN een bundel van 1GB gekregen ivm problemen met de KPN app.

 

Vandaag is die afgelopen en nu is ook mijn beltegeoed op 0 gezet.

 

Wat moet ik doen om het terug te krijgen?

 

Groetjes

 

icon

Beste antwoord door Freddt 25 December 2019, 10:36

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Dat beltegoed is waarschijnlijk gewoon opgegaan aan internetverbruik.

Als je internet bundel afgelopen is en je hebt mobiel internet niet uitgeschakeld, ga je dus per mb betalen, en dan kan het snel gaan, al helemaal als updates en zo ook nog aanstaan.

Als je geen mobiel internet via 4G wilt gebruiken, maar bv alleen via wifi, kan je dat via je toestel instellen.

Ik denk dus ook niet dat je beltegoed gaat terug krijgen, maar dat zal een moderator je moeten vertellen.

Reputatie 3
Badge

Denk dat je gelijk hebt.  Mobiel internet was niet uitgeschakeld. 

Beetje dom natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +17

@Freddt Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. We zien deze situatie vaak voorkomen. Data slurpt in veel gevallen het beltegoed op. Het enige wat je kunt doen is de 4G handmatig uitzetten of een maandelijkse bundel aanzetten. Deze wordt iedere maand verlengd, mits er natuurlijk voldoende beltegoed op staat.

 
 

Reputatie 6
Badge +6

Denk dat je gelijk hebt.  Mobiel internet was niet uitgeschakeld. 

Beetje dom natuurlijk.


Mwa ik weet niet of je dat dom kan noemen. Ik vind eigenlijk dat KPN hier wel wat meer mee kan doen.

Als iemand een bundel aandoet en helemaal verbruikt, zou het daarna niet mogelijk moeten zijn om automatisch per mb gebruik te maken van het internet, maar pas nadat weer toestemming is gegeven om per mb te betalen.

Met T-Mobile prepaid hebben ze dat bv veel beter geregeld, je moet vooraf toestemming geven om per mb te betalen, doe je dat niet en heb je ook geen bundel, word internet automatisch afgesloten.

Wat natuurlijk veel beter is, want zo voorkom je dat mensen ongewenst kosten maken, en ik zie dit soort topics zo vaak terug komen, dat het mij een raadsel is waarom KPN niks doet.

Immers zijn dit soort gevallen zo makkelijk te voorkomen….

Reputatie 7
Badge +17

Denk dat je gelijk hebt.  Mobiel internet was niet uitgeschakeld. 

Beetje dom natuurlijk.


Mwa ik weet niet of je dat dom kan noemen. Ik vind eigenlijk dat KPN hier wel wat meer mee kan doen.

Als iemand een bundel aandoet en helemaal verbruikt, zou het daarna niet mogelijk moeten zijn om automatisch per mb gebruik te maken van het internet, maar pas nadat weer toestemming is gegeven om per mb te betalen.

Met T-Mobile prepaid hebben ze dat bv veel beter geregeld, je moet vooraf toestemming geven om per mb te betalen, doe je dat niet en heb je ook geen bundel, word internet automatisch afgesloten.

Wat natuurlijk veel beter is, want zo voorkom je dat mensen ongewenst kosten maken, en ik zie dit soort topics zo vaak terug komen, dat het mij een raadsel is waarom KPN niks doet.

Immers zijn dit soort gevallen zo makkelijk te voorkomen….

Je beschrijft inderdaad een mooi systeem @Misja20. Wij hebben dit inderdaad niet en ik weet niet of dat er aan zit te komen. Het is wellicht een idee voor een verbetervoorstel. 

Reageer