Beantwoord

Beltegoed prepaid verdwenen

  • 30 January 2020
  • 11 reacties
  • 256 keer bekeken

Mijn eind vorig jaar opgewaardeerde beltegoed (€10) is op mysterieuze wijze verdwenen. Heb niet gebeld of gsms't. Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Susan_ 4 February 2020, 18:27

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@tarvisio 

Dan is de kans levensgroot dat het is opgegaan aan mobiel internet. Heb je in het menu van jouw telefoon Mobiel netwerk aanstaan? Of automatische downloads? 

 

Wat ook kan is dat je een prepaidbundel hebt gekocht die maar 31 dagen geldig is. Bijvoorbeeld deze: 

Bel/sms Bundel

  • 60 minuten/sms
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Stopt automatisch na 31 dagen

Bel *145#

4,99

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @tarvisio, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is een mogelijkheid dat dit beltegoed opgegaan is aan internetverbruik. Indien je jouw mobiele netwerk aan hebt staan, kan er op de achtergrond verbinding gemaakt worden met internet en dit kost je dan beltegoed. Uiteraard niet als je WiFi gebruikt! En dan hoef je niet eens een browser of app aan te klikken, op de achtergrond draaien deze vaak nog. Controleer bij jouw toestel of je mobiele netwerk aan staat of niet, en schakel indien nodig uit. 

Mocht je willen dat ik het nog even controleer (of het tegoed inderdaad aan internet opgegaan is) dan hoor ik het graag en heb ik je 06-nummer nodig. Wil je deze dan noteren bij klantnummer mobiel in je Forum profiel? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.


Ik hoor graag van je!

Hallo Susan,

Mijn 06-nummer staat in mijn Forum profiel.

Al enkele jaren gebruik ik mijn prepaid incidenteel en in huis om te sms-en en te bellen en niet eerder ben ik beltegoed kwijtgeraakt aan internetverbruik. Updates toestaan uitsluitend via WiFi is aangevinkt.

Zou het op prijs stellen als je kunt nagaan waaraan mijn tegoed is opgegaan.

Bvd, Tarvisio

 

Reputatie 7
Badge +21

@tarvisio, bedankt voor de informatie! Zoals ik het nu in het systeem zie, is er op 27 januari 2020 zo'n 67MB verbruikt (rond 18.55). Het simkaartje heeft op dat moment verbinding gemaakt met het KPN netwerk en met internet. Misschien bij het opstarten en dat WiFi niet direct verbonden was.. Staat mobiel netwerk echt permanent uit?  

Had je voorheen Telfort? Dan stond dit automatisch uitgeschakeld. Bij KPN is dat helaas niet zo en moet je zit zelf instellen.

Hallo Susan,

Het kan idd zo zijn dat ik op 27jan mijn mobiel heb opgeladen en de vliegtuigstand eraf heb gehaald tijdens het opladen. In het verleden heb ik dit vaker zo gedaan maar niet eerder is er beltegoed afgeschreven voor internet gebruik. In dit geval heeft mijn mobiel dan blijkbaar geen verbinding gemaakt met WiFi. Ga er in voorkomende gevallen voor zorgen dat mobiel internet is uitgeschakeld.

Dank voor de info, Tarvisio

Reputatie 7
Badge +21

@tarvisio, of het toestel is overgeschakeld op WiFi maar niet direct.. In ieder geval fijn dat we dit konden achterhalen en dat je het een volgende keer kan voorkomen!:blush:  Graag gedaan tot zover!

Mijn eind vorig jaar opgewaardeerde beltegoed (€10) is op mysterieuze wijze verdwenen. Heb niet gebeld of gsms't. Hoe kan dit?

 

Bij mij is dit ook gebeurd 12 augustus 2020 . Had voorheen Telfort en nog ruim 7 euro beltegoed. Na installatie van mijn nieuwe iphone met hetzelfde nummer en een nieuwe simkaart van kpn bleek dat ik de volgende dag 0 beltegoed had, terwijl ik de telefoon alleen als proef even binnenshuis (met wifi) gebruikt had. Hoe kan ik dit terugkrijgen ?

Hallo @CH7 , dan moet je mobiele data even uitzetten, want op de achtergrond zijn er nog allerlei app's aan het werk die data kosten, dat verbruik is ook terug te vinden op je telefoon.

Er was een compensatieregeling voor Telfort-klanten, of dat nog zo is weet ik niet.

Wacht s.v.p. de reactie van een moderator af.

Succes

 

Ik lees hierboven dat ik mobiel internet moet uitschakelen. Maar ik weet niet hoe dat moet.

En blijft dat dan uitgeschakeld of moet je dat elke dag opnieuw doen ? Ik heb geen ervaring met een iphone, ervaar het als diefstal 

Hallo @CH7 , ik heb ook geen verstand van Apple telefoons, even de handleiding raadplegen of Apple bellen, of naar de Apple-store gaan.

Als mobiel internet eenmaal uitgeschakeld is blijft dat uit totdat je het zelf weer activeert.

Reputatie 6
Badge +6

Ik lees hierboven dat ik mobiel internet moet uitschakelen. Maar ik weet niet hoe dat moet.

En blijft dat dan uitgeschakeld of moet je dat elke dag opnieuw doen ? Ik heb geen ervaring met een iphone, ervaar het als diefstal 

Ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Schakel ‘Mobiele data’ uit. Zo weet je zeker dat je geen onverwachte kosten voor dataverkeer maakt.

Reageer