Beantwoord

Beltegoed raakt op zonder te bellen of internetten

  • 6 May 2020
  • 10 reacties
  • 6047 keer bekeken

Mijn beltegoed raakt ook op met mobiele dataverbinding uit en zonder te bellen. Ra ra hoe kan dat?


Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Misja20 7 May 2020, 17:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hallo @Hans Zijlstra , ook als je geen gebruik maakt van mobiel internet en je hebt je toestel wèl aan staan dan zijn er op de achtergrond altijd apps bezig en dat kost data, loop die apps even na en selecteer voor die apps desnoods dat ze alléén via WiFi wat mogen doen.

Of gewoon je toestel uitzetten als je hem niet nodig hebt. Of mobiele data uitzetten als je niet internet en alleen belt.

 

Beste JanD,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mobiele data altijd uitstaan en alleen Wifi aan. Buiten het huis heb ik dus geen internet. Daarom vind ik het zo vreemd dat ik toch beltegoed kwijt raak, terwijl ik niet bel of sms. Ik heb nu permission manager ops gedownload van google play store en alle apps bekeken. Geen app heeft  een sms gestuurd of gebeld. Ik heb nu met deze manager de permissie voor sms sturen en bellen uitgezet voor alle apps. Laten we eens zien wat er gebeurd.

Bij mij wordt ook beltegoed afgeschreven voor mobiel internet, terwijl dat altijd uitstaat, tenzij ik er zelf voor kies. En zelfs midden in de nacht ook nog. Dit klopt niet.

Reputatie 6
Badge +6

4G kan best wat hardnekkig zijn, zelfs als je mobiele data uit hebt staan, glipt er soms wel wat door.

Wat je kan doen is via de instellingen van je telefoon, mobiele netwerk alleen toegang geven tot het 2G netwerk en dan ook mobiele data uitschakelen, nu zal je wel 0 kosten moeten maken aan internet.

Als je toch een keertje wel wilt mobiel internetten zet je het gewoon weer terug op 4G, is toch zo gedaan.

 

Overigens moet je wel goed opletten dat je ook echt mobiele data hebt uitstaan, als je bv netwerkwissel (wifi-assistentie) hebt aanstaan en je bent thuis aan het internetten via wifi en de verbinding is niet goed, dan schakelt het automatisch over naar 4G.

@Hans Zijlstra als je buitenhuis toch nooit mobiele data gebruikt dan zou een moderator zelfs volledig 4G voor je kunnen uitschakelen, dan kan je sowieso op geen enkele manier data verbruiken tenzij je het weer door kpn laat activeren.

Heb bij alle alle apps de toestemming uitgezet om mobiele data op achtergrond te gebruiken

Reputatie 6
Badge +6

Heb bij alle alle apps de toestemming uitgezet om mobiele data op achtergrond te gebruiken

Het beste is om mobiele gegevens uit te schakelen, dat je apps geen toestemming hebt gegeven is ook goed, maar niet genoeg.

Probeer is mobiele gegevens uit te schakelen en kijk is of het dan nog steeds gebeurt.

Ik gebruik nooit mobiele gegevens, alleen als ik geen wifi in de buurt heb, zet ik het altijd aan en weer uit..dus staat eigenlijk altijd uit..en zeer zeker midden in de nacht..vandaar dat ik nu alle machtigingen daar voor uitgezet heb.. beetje stiekem van me afsnoepen, dacht t niet ..

Reputatie 7

Hoi @Hans Zijlstra en @Diana13, welkom op het forum. Het klinkt inderdaad alsof jullie toestellen op de achtergrond toch dingen op het internet aan het doen zijn. Het zou kunnen zijn dat Android/iOS (afhankelijk van wat voor toestel je hebt) op de achtergrond zoekt naar een update of gegevens synchroniseert, zoals bijvoorbeeld een adresboek. Door mobiele data helemaal uit te zetten zoals Misja noemt kan je dat voorkomen. Als je alleen apps de toegang tot data ontzegt kan het besturingssysteem zelf dat nog wel doen. Hebben jullie dat inmiddels gedaan? Hoe gaat het met het datagebruik sindsdien?

Hoi @Hans Zijlstra en @Diana13, welkom op het forum. Het klinkt inderdaad alsof jullie toestellen op de achtergrond toch dingen op het internet aan het doen zijn. Het zou kunnen zijn dat Android/iOS (afhankelijk van wat voor toestel je hebt) op de achtergrond zoekt naar een update of gegevens synchroniseert, zoals bijvoorbeeld een adresboek. Door mobiele data helemaal uit te zetten zoals Misja noemt kan je dat voorkomen. Als je alleen apps de toegang tot data ontzegt kan het besturingssysteem zelf dat nog wel doen. Hebben jullie dat inmiddels gedaan? Hoe gaat het met het datagebruik sindsdien?

Hoi,

Sinds ik die toegang overal uitgezet heb, is er geen mobiele data gebruikt, niet ongeautoriseerd in ieder geval 😉

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @Diana13, dan was het besturingssysteem van het toestel dus inderdaad iets aan het doen op de achtergrond. Dat heb je zo onmogelijk gemaakt :slight_smile: