Beantwoord

Beltegoed snel op, voorheen Telfort

  • 13 October 2019
  • 9 reacties
  • 343 keer bekeken

Sedert de overname van Telfort door KPN is mijn beltegoed binnen de kortste keer afgenomen, terwijl ik zelf niemand heb gebeld, wel af en toe gebeld ben. Waar kan ik controleren waaraan mijn beltegoed zo snel is opgegaan>.

*Adimn: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door pkleendertz 14 October 2019, 22:19

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
@pkleendertz Dat zou zomaar kunnen doordat bij KPN internet via Mobiele Gegevens ook zonder bundel gebruikt kan worden (bij Telfort kon dat niet). Als de Mobiele Gegevens niet hebt uitgezet zal daar wel wat dataverbruik in zitten.
Bedankt Theo. Je hebt het bij het goede eind. En dan schrijft KPN dat er "verder" door mijn (verplichte) overstap van Telfort naar KPN niets verandert aan mijn contract. Zo kun je de nieuwe klant lekker wat geld uit de zak kloppen. Ik voel me enorm genomen door KPN.

 

@pkleendertz

Ik heb het zelfde probleem als p kkeendwrts: beltegoed zakt meer dan ik gebruik. 

Wil graag het advies opvolgen, maar

Hoe zet ik de mobiele gegevens uit. 

Groet, mura

Dag Mura,

ik heb gebeld met KPN klantenservice en daar kreeg ik keurig het recept:

Ga naar ‘Instellingen’ ;

kies daar 'Mobiele data’ en schakel die uit.Bij mij een groene balk met een witte cirkel

die naar links moet,

Nu kan je niet meer Googelen tenij je thuis bent. Daarvoor kon je door te betalen ook wifi gebruiken via je mobiele abonnement, met gebruik making van je beltegoed, dat daardoor met een rotvaart naar nul gat!

Succes, Paul Leendertz.

Reputatie 7

Ik snap echt niet waarom KPN niet pro-actief de pre-paid abonnee hier van op de hoogte stelt via één of meerdere smsjes.

Reputatie 6
Badge +6

Ik begrijp sowieso niet dat er geen optie is om mobiel internet gewoon via KPN zelf aan en uit te kunnen zetten.

 

Bij t-mobile prepaid moet je bv als je per MB wilt internetten eerst expleciet aangeven dat je per MB wilt wilt internetten, en na elke verbuikte GB moet je dat weer opnieuw doen, tenzij je gebruik maakt van bundels.

 

Zo kan je nooit per ongeluk kosten maken , en laten we eerlijk zijn, met wat het per mb kost bij kpn en wetend hoe snel 4g is, is je tegoed echt in secondes weg.

 

Na zoveel klachten zou je denken dat KPN wel wat zou doen, zeker omdat het best simpele oplossingen betreft om dit soort klachten grotendeels te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +21

@pkleendertz, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Los van het internetverbruik wijzigt er inderdaad niet zoveel.. Ik begrijp wel heel goed dat je hierdoor verrast bent! Wil je nog even je 06-nummer toevoegen bij persoonlijke opmerkingen in je [url=https://forum.kpn.com/settings/profile]Forum profiel[/url]? Dan kijk ik even wat ik voor je kan doen hierin ;)

@Mura, is het gelukt met bovenstaande uitleg? Dan kijk ik ook voor jou graag na of ik iets kan betekenen voor je wat betreft het beltegoed!

Aan Susan: mijn mobiele nummer is (...) . Ik ben beniuwd wat je voor me doen kan. Woensdag ben ik na 10 uur mobiel bereikbaar. 

 

[i]*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy[/i]

Reputatie 7
Badge +21

@pkleendertz ik heb wat tegoed toegevoegd aan je mobiele nummer. Niet alle kosten die je verbruikt hebt, maar wel het grootste deel! Dit kan je binnen enkele minuten terugzien in je account / via *101# ;)

Reageer