Beantwoord

beltegoed verdwenen

  • 19 July 2019
  • 9 reacties
  • 341 keer bekeken

Vandaag kom ik er achter dat al mijn beltegoed, zowel bonus €15,00 als beltegoed ca. €20,00 is verdwenen. Ik heb een paar dagen geleden alleen een sms gehad dat 80% van mijn bundel op was. Daarna totaal geen bericht meer ontvangen. Ook niet dat mijn beltegoed bijna op was of zo. Hoe kan dit ineens weg zijn?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 19 July 2019, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi @M.D. . Welkom op het forum!
Wat een nare verrassing! Zag je dit op de prepaid app? Ik kan wel voor je onderzoeken wanneer het verbruikt is. Alleen niet de details waaraan. Dat is privacygevoelige informatie. Vaak kan ik wel de tijdstippen en hoeveelheden data achterhalen. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven?
Bedankt voor jouw reactie. Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Het blijkt dat mijn tegoed er nog gewoon opstaat, maar het is niet te verklaren waarom deze uit de app zijn verdwenen. Ik heb de app al opnieuw gedownload, mijn telefoon opnieuw opgestart, maar er blijft €0,00 staan. Er wordt nog verder gekeken hoe dit kan.
Ah. Je bent niet de eerste waar ik dit verhaal bij lees. Er lijkt iets mis met de prepaid app. Ik zal hier ook werk van maken. Dank voor het signaal!
Fijn dank je wel Erwin! Hopelijk wordt het snel opgelost.

Beste Kpn,

Op 4 augustus 2020  heb mijn beltegoed met 20 Euro opgewaardeerd, en op 6 augustus is het verdwenen..  

Ik heb slechts 1 sms'je  verstuurd  van 0,14 cent.

Hoe kan dit????

 

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Beste Kpn,

Op 4 augustus 2020  heb mijn beltegoed met 20 Euro opgewaardeerd, en op 6 augustus is het verdwenen..  

Ik heb slechts 1 sms'je  verstuurd  van 0,14 cent.

Hoe kan dit????

 

 

 

Grote kans dat het gebeurd is door mobiel internet gebruik, zelfs als je niet actief internet gebruikt word er op de achtergrond toch altijd wel wat data gebruikt of eventueel zelfs updates gedownload.

Dit kan je voorkomen door mobiele gegevens via de instellingen van je smartphone uit te schakelen, dat voorkomt namelijk dat er internet kosten gemaakt kunnen worden.

Bedankt voor je reactie. Ik heb mobiele gegevens even ingeschakeld gehad om de data te checken. Weet je of een verbruik van 138mb 20 Euro kost ?

Reputatie 6
Badge +6

Bedankt voor je reactie. Ik heb mobiele gegevens even ingeschakeld gehad om de data te checken. Weet je of een verbruik van 138mb 20 Euro kost ?

Met wat 1 mb kost dan is dat inderdaad mogelijk, volgens mij was je zelfs meer kwijt geweest als je meer beltegoed had gehad.

Ik weet niet wat voor smartphone je hebt, maar je kan het zo instellen dat bepaalde apps geen toegang hebben tot mobiele internet en ook niet automatisch updaten, zodra je even mobiele data aan doet, dat verloopt dan alleen via wifi.

Voor Android staat hier het een en ander uitgelegd: https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

Dus ik zou even daar naar kijken als ik jou was!

Bedankt, ik ga de apps langs...