Beantwoord

Beltegoed verdwenen

  • 14 April 2020
  • 6 reacties
  • 582 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een prepaid simkaart gekocht, er zou 10 euro op moeten staan, 

Er is niet mee gebelt, en ik heb geen internet kaart.

En ineens staat er nog maar 1 euro op

En kan in de app ook nergens vinden waar het aan is opgegaan

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Bart_ 16 April 2020, 10:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Gwenda 

Bij een nieuwe prepaid sim kaart staat er standaard € 2,50 op. De overige € 7,50 wordt als extra tegoed toegevoegd als je het nummer registreert/koppelt in MijnKPN. Voer dit uit op een PC/laptop.

Daarvoor moet je drie stappen uitvoeren.

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

Dat snap ik,

Hebben we gedaan maar er staat niks in de app,

Geen verbruik kosten of saldo, er is 33 cent voor internet verbruikt wat helemaal niet kan.

Reputatie 7
Badge +22

Dat snap ik,

Hebben we gedaan maar er staat niks in de app,

Geen verbruik kosten of saldo, er is 33 cent voor internet verbruikt wat helemaal niet kan.

Beste @Gwenda 

Helaas kan dat wel dat er internet wordt verbruikt. Ga naar je instellingen van je telefoon, en zet dan de ‘mobiele data’ uit. Welke merk telefoon heb je?

Ik heb een prepaid kaartje genomen zonder internet dus vind dit heel raar, en dan nog zou je toch het verbruik in de app moeten kunnen terug vinden?

Als je een smartphone hebt is er altijd sowieso internetverbruik. Een prepaidkaartje "zonder" internet ondersteund wel internetgebruik maar heeft (nog) geen aparte bundel. Het internetverbruik gaat dan gewoon van het tegoed.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Gwenda Welkom op het KPN Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Natuurlijk snap ik je verwarring en het is niet leuk dat je beltegoed is verdwenen. Als je het wilt kijk ik met alle plezier wat ik als verklaring kan vinden. Vul in dat geval je mobiele nummer en het nummer van je simkaart in op je KPN Forum Profiel (en dus niet hier, in het openbaar). Ik zie wel dat de community je al van een uitstekende uitleg heeft voorzien. Rbxx heeft al prima uitgelegd hoe je je bonustegoed kunt claimen en Peters uitleg over data is volledig correct. Als je mobiele niet uitschakelt op je mobiele telefoon zal er data worden verbruikt: al is het alleen al om apps te updaten. 

Reageer