Beantwoord

Beltegoed verdwenen

  • 10 May 2020
  • 9 reacties
  • 206 keer bekeken

Hallo, 

mijn dochter had €10 beltegoed. Nou staat er net €9,99 op. Waarom is er 1 cent afgegaan? Ik het overzicht op de app is niets te vinden waarom het af is geschreven. Ze heeft verder niet gebeld oid. 
 

met vriendelijke groet, 

Yvon

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Misja20 10 May 2020, 19:47

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo, 

mijn dochter had €10 beltegoed. Nou staat er net €9,99 op. Waarom is er 1 cent afgegaan? Ik het overzicht op de app is niets te vinden waarom het af is geschreven. Ze heeft verder niet gebeld oid. 
 

met vriendelijke groet, 

Yvon


Staat mobiele data aan? zo ja is de kans groot dat het daardoor komt. Zelfs als ze niet actief mobiel internet gebruikt word er op de achtergrond toch altijd wat verzonden en dat kost dus beltegoed.

Als je mobiele gegevens via de smartphone uitschakelt kan je dit voorkomen.

Hallo, bedankt voor uw reactie. Haar mobiele data staat inderdaad uit. Vandaar dat ik het ook niet begrijp. 
met vriendelijke groet, 

yvon

 

Admin: reactie samengevoegd met eigen topic

Reputatie 6
Badge +6

App word volgens mij vaak later bewerkt, kan dus even duren voordat het zichtbaar is.

Ik denk wel nog steeds dat het door mobiele data komt, zeker ook omdat het maar 1 cent is, en heb wel vaker voorbij zien komen dat het beltegoed met kleine beetjes door internet word afgesnoept.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is de smartphone forceren dat het alleen kan verbinden met het 2G netwerk van kpn.

Dat kan je ook gewoon via je smartphone instellingen aanpassen, onder instellingen> mobiele netwerk instellingen.

4G kan soms, zelfs als je dat via je smartphone hebt uitstaan toch kleine beetje data doorlaten.

Met 2G is dat sowieso niet het geval (mobiele gegevens moet ook nog steeds uitstaan).

Er zijn app's die sowieso wat data via 4G verbruiken omdat dat door de app makers nou eenmaal zo is ingesteld. Dat zal een reden hebben. Helemaal 0 Data verbruik via 4G heb je nooit.
Het verbruik via wifi is natuurlijk niet ten laste van het tegoed of internetbundel.

Bellen en sms gaat bij prepaid áltijd via 4G.

Efficiënst bij prepaid is een bundel voor internet. 100 MB of 1 GB bundel best aan te raden. Ik zou eerst de 100 MB proberen. Ze lijkt me nog jong. Bellen / sms blijft dan gewoon van het tegoed gaan.

Reputatie 6
Badge +6

Dat komt niet door de app makers maar door de smartphones. De ene blokkeert wel efficient 4G volledig als je mobiele gegevens uit hebt staan en de andere laat weer enkele kb’s door als je de smartphone net heb aangedaan bv.

Maar zoals ik al in mijn vorige bericht zei, als je het toestel geforceerd alleen toegang geeft tot 2G en mobiele gegevens dan uit hebt staan, dan slipt er sowieso geen enkele kb aan data door.

Nog een optie is om door een KPN moderator 4G internet helemaal te laten uitschakelen, als ze er dan wel een keer weer gebruik van wilt maken, kan ze het gewoon weer aan laten doen.

Reputatie 7
Badge +21

Goedenavond @Yvonesmee, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Als het om € 0,01 gaat dan is het vaak dat het toestel / simkaart heel kort, maar dan ook heel kort, contact heeft gemaakt met internet. Bij het opstarten of iets dergelijks. Nu begrijp ik dat je het niet kan terugvinden, maar ik kan wel even kijken op welke dag en waaraan het is verbruikt  (alleen hoeveel MB en tijdstip, niet de reden). Mocht je dit nog willen achterhalen, dan hoor ik het graag. Vul dan ook even je Forum profiel aan met naam en 06-nummer waar het om gaat.

Reputatie 7
Badge +21

@Yvonesmee, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan ik hier nog even voor je naar kijken of heb je jouw antwoord gevonden?

@Susan_  sorry ik was vergeten te reageren. Ik heb iets aangepast in haar telefoon met de mobiele data op achtergrond. Sindsdien is er niets meer vanaf gegaan. Bedankt voor uw hulp. 
groetjes Yvon

Reputatie 7
Badge +21

Geen probleem hoor @Yvonesmee! Fijn om te horen dat jouw probleem is opgelost :wink::smile:

Reageer