Beltegoed verdwijnt met mobiele data uitgeschakeld

  • 19 October 2019
  • 9 reacties
  • 1954 keer bekeken

Ook ik heb last van het verdwijnen van het beltegoed er is geen data verbinding en is er nooit geweest er gaat elke dag een paar cent af en ik kan zien mobiele gegevens staat echt uit, ik kan zien er vanaf 4 oktober tot nu 1,4 MB is gebruikt 

 

Admin: Bericht afgesplitst van Beltegoed verdwijnt steeds


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Ik neem aan dat de de optie "Mobiele data" op jouw telefoon echt uit hebt staan, klopt dat?

Dit lijkt veel op een soortgelijk issue dat mijn zoon in Zuid-Afrika heeft ervaren met zijn data sim kaartje. Zie dit topic. Ook daar is nog geen opheldering gekomen.

Ik hoop dat iemand van KPN (@Jasper?) dit eens grondig wil laten onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi, Leiram, welkom op het forum! Je weet zeker dat je alles wat op mobiele data lijkt aan instellingen uit hebt staan? Wat is het merk en type van je telefoon?

 

Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik hier verder naar.

Hallo Erik, het profiel is aangepast 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Leiram. Ik kan op het klantnummer dat je invult niets vinden, en op het adres meerdere prepaid aansluitingen. Wil je bij klantnummer mobiel het 06-nummer invullen samen met je simkaartnummer? Dan kan ik dit verder nakijken.

Erik 06 en simkaart nummer opgeslagen in mijn profiel, ik weet niet waar als prepaid gebruiker een klantnummer kan vinden.

Met vriendelijke groet Leiram 

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@Leiram, ik heb het verbruik nagekeken. Hoewel wij niet kunnen zien waaraan de data is verbruikt, kunnen we wel zien op welke momenten er hoeveel data is verbruikt. Wat bij jou opvalt is dat er een paar keer per uur ongeveer 5-9KB per keer wordt verbruikt. Dit doet denken aan een weer- of nieuwsapp dat periodiek updates ophaalt.

 

Weet je zeker dat dataverbruik is uitgeschakeld? Het verschilt wat per Android toestel maar meestal vind je dat onder Instellingen > Mobiele netwerken. Daar staat een schuifje bij “Mobiele data”. Zie je dit verbruik ook terug op jouw telefoon? Bij Instellingen > Dataverbruik kun je het overzicht terugvinden. 

Reputatie 7
Badge +28

@Leiram: Ik ben benieuwd of mijn reactie je verder heeft geholpen. Laat nog even van je horen? :slight_smile:

Hallo Joran,

Ik heb de schuif onbeperkt data gebruik toestaan uit gezet die stond nog aan, niettemin is er sinds gisteren weer €0,05 prepaid tegoed verdwenen.

Dan is er nog de schuif databesparing die uit staat, maar er staat in kleine lettertjes onder : 1app mag onbeperkt data gebruiken terwijl Databesparing is ingeschakeld

Alle schuiven van apps onder hoofdstuk onbeperkte datatoegang staan uit

Met vriendelijke Leiram

 

 

Reputatie 7

Maar staat de optie mobiele data nu uit of aan?

Ik lees iets over de schuif "onbeperkt data gebruik toestaan" en over de schuif "aaadatabesparing" maar nog niets over "mobiele data".