Beantwoord

Beltegoed verdwijnt zonder reden als sneeuw voor de zon

  • 2 December 2022
  • 2 reacties
  • 62 keer bekeken

Onlangs voor een senior, 84 jaar, die alleen maar belt de Swissvoice g50 aangeschaft, de kaart van zijn oude telefoontje overgezet en zijn tegoed met €20 verhoogd.  Nu een week later, is zijn tegoed opeens maar €2,00.  Terwijl hij hem nauwelijks heeft gebruikt en dan alleen maar om te bellen.

Nu zit hier ook een SOS knop op, waarmee een vastgestelde persoon wordt gebeld/gewaarschuwd als er een noodgeval is en twee anderen een berichtje ontvangen.  Wil dus niet per ongeluk iets uitzetten waardoor deze functie niet meer werkt. 

Heb zelf ook gegoogled, maar vond niet waar ik kon vinden waar dat bedrag op is afgeschreven.  
Heb wel mobiel netwerk uitstaan en bellen via 4g aan.   
Kan ik nog iets anders doen?

icon

Beste antwoord door GeSp 2 December 2022, 16:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Drik1938 

 

Heeft hij een heel duur nummer gebeld, b.v. iets via zo'n doorverbind ‘service’ wat vaak €1 per minuut kost?

Zo niet dan moet het toch aan mobiele data zijn opgegaan.

Die SOS knop is voor bellen en SMS en heeft geen internet nodig.

 

Als er toch alleen maar gebeld gaat worden met dat toestel dan zou ik sowieso adviseren om internet helemaal uit te laten zetten voor die prepaid.

Dat kan via de klantenservice op 0800-0402.

Misschien kan het ook wel door de KPN medewerkers/moderators op het forum geregeld worden, of dat kan moeten ze even zelf aangeven omdat jij niet de houder van dat nummer bent denk ik?

Bellen met een prepaid kost 23 cent per minuut. 4 minuutjes is dus al zowat 1 euro. 

Verder is het een smartphone, dus als er geen wifi is zullen de apps via 4G contact houden met 'hun' servers. Ook data gaat van het tegoed af.

De term beltegoed is verouderd. Kan beter vervangen door verbruiktegoed. ( bellen, sms en data)