Beantwoord

Beltegoed weg

  • 19 May 2020
  • 2 reacties
  • 82 keer bekeken

Ik heb voor mijn dochter een simpel prepaid telefoontje. Deze staat altijd uit. 1x ik de zoveel tijd wordt het gebruikt. Nu heb ik vorige x opgewaardeerd omdat het beltegoed op was. Wat eigenlijk onlogisch is, maar oké. In de tussentijd heeft de telefoon uit gestaan en nu is het beltegoed weer op. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 May 2020, 10:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Jann85, welkom op het forum! Als beltegoed op gaat, dan wordt het ergens aan verbruikt. Dat kan een aantal dingen zijn.

  • Je dochter heeft, wellicht onbewust, een premium sms abonnement afgesloten. Er worden dan periodiek sms’jes ontvangen waar voor betaald moet worden. Dit kan iets zijn als, bijvoorbeeld, dat je elke week een sms met een grapje krijgt. Deze constructie wordt ook wel gebruikt om te betalen voor spullen/diensten in spelletjes. Of er op het nummer van je dochter zoiets actief is kun je controleren op www.payinfo.nl. Als dit inderdaad zo is, lees je daar ook hoe je het kunt stopzetten. En je kunt daar blokkeren dat dit opnieuw aangezet wordt.
  • De telefoon is toch vaker gebruikt. Is het mogelijk dat je dochter het toestel gebruikt heeft zonder dat jij het weet? Als er apps op staan die gebruik maken van internet kan het zijn, zoals Misja hieronder aangeeft, dat er al gelijk bij aanzetten internetverbruik is (updates e.d.).

 

Als je wilt kan ik hier voor je nakijken wanneer er verbruik is geweest en wat voor soort verbruik dit was. Vul dan je forumprofiel in met postcode & huisnummer en het 06-nummer en het simkaartnummer (die mogen beide in het veld ‘klantnummer mobiel’). Laat hier even weten als je dit gedaan hebt, dan kom ik er op terug. 

Reputatie 6
Badge +6

Wat voor simpel toestel is het? Kan je er bv wel mee gewoon het internet op?

Zoja, zou ik zeker niet uitsluiten dat het komt door dataverbruik.

Bij alleen het aandoen van het toestel gaat het al verbinding zoeken met het internet….en afhankelijk van hoe het staat ingesteld zelfs updates downloaden.

Je kan dat voorkomen dat via je toestel “mobiele gegevens” uit te schakelen.

Dan kan het toestel geen verbinding meer maken met het internet.