Beantwoord

Bereik binnenshuis niet goed

  • 24 June 2019
  • 4 reacties
  • 186 keer bekeken

Reputatie 1
Ik ben sinds kort verhuisd naar een appartement complex. Ik woon op de begane grond en buiten is de signaal altijd goed. Binnenshuis is dat anders. Soms 2 streepjes, soms Emergency calls only. Omdat mijn vrouw ziek is is mobiel bellen altijd belangrijk. Hoe kan ik de signaal verbeteren?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 June 2019, 10:52

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Engelse69 Bereik binnenshuis kan soms lastig zijn. Om je wat extra uitleg te geven: het signaal van een mobiele telefoon gaat van een zendmast naar jouw telefoon. Hoe dichter je bij de zendmast zit, des te beter uiteraard. Nu gaat het signaal rechtstreeks van de mast naar je telefoon en de kwaliteit ervan wordt beïnvloed door alles wat daar tussen in komt. Bebouwing, isolatie, noem maar op. Daarom zul je in de regel buiten ook wat beter bereik hebben dan binnen.

Je kunt tegenwoordig gebruik maken van bellen via wifi: bij verminderd bereik schakelt je toestel over op je eigen wifi-signaal, zodat je toch nog goed bereikbaar bent en blijft. Het is echter niet voor elk toestel beschikbaar én je moet er een abonnement voor hebben. Je hebt dit topic geplaatst in het Prepaid-board. Is dat per ongeluk geweest of heb je een prepaid-nummer van ons?
Reputatie 1
Ik alles van kpn behalve mobiel bellen. Ik heb een lebara pre paid, maar die gebruikt de kpn network. Weet niet als ik kan via wifi bellen
Reputatie 7
Badge +20
Prima! Lebara is als provider niet aan ons verbonden: ze maken gebruik van ons netwerk, maar zijn verder een zelfstandig bedrijf. Ik kan dus ook niet iets zeggen over de mogelijkheden die Lebara je biedt op het vlak van 4G-bellen of bellen via wifi. Dat zul je echt bij Lebara moeten navragen. De uitleg die ik hierboven gaf over het bereik van je mobiele telefoon is uiteraard algemeen. 🙂
Reputatie 1
Dank je wel. Ga ik lebara benaderen 😉

Reageer