Beantwoord

Bericht over prepaid saldo onduidelijk

  • 8 February 2021
  • 4 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik heb een kpn id en mijn prepaid product gekoppeld.  ALs ik SALDO sms naar 1266 krijg ik het volgende bericht terug: “uw tegoed bedraagt 0,00 euro geldig tot aug 2021. Uw extra registratie of prepaidkorting bedraagt 7,5 euro. Uw starttegoed bedraagt 2,5 euro.

Waarom staat er niet gewoon dat mijn tegoed 10 euro is ? ipv van te beginnen met dat het 0,00 bedraagt?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Noordzee 15 February 2021, 19:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@ALoon Welkom op het forum. 

De reden hiervoor is dat het verschillende soorten tegoed zijn, voor de 7,50 bonus kunnen bijvoorbeeld geen bundels gekocht worden. 

Mocht je in de toekomst beltegoed opwaarderen dan zal je waar je nu 0 euro ziet het opgewaardeerde bedrag zien! 

Ik vraag me nog steeds af ik nu 10 euro beltegoed heb of moet ik met die 7,50 bonus beltegoed kopen?

EN die 2,50? waarom staat die niet bij het beltegoed?

Reputatie 7
Badge +15

@ALoon Je hebt nu in totaal 10 euro bel en sms of internet tegoed. 

De vraag over de 2,50 beltegoed is een goede vraag, ook deze staat in een andere categorie maar waarom durf ik helaas niet met zekerheid te zeggen. 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ALoon en @Rutger_ ,

Hierbij de uitleg over de vijf (!) verschillende soorten beltegoed. 
 

 

Om het overzichtelijk te maken hebben we alle tegoeden even voor je op een rijtje gezet. Alle tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken.

1. Start beltegoed Dit is beltegoed dat standaard op een KPN Prepaid SIM-kaart staat. Met starttegoed kun je bellen, sms’en en internetten. Het starttegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

2. Extra beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt bij een actie, bijvoorbeeld het ‘extra gratis beltegoed’ wat alle nieuwe KPN Prepaid klanten kunnen aanvragen via MijnKPN. Het extra beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

3. Bonus beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt na elke opwaardering van 10, 15, 20 of 30 euro als je het KPN Bonustariefplan aan hebt staan. Je kan het Bonus tariefplan kosteloos aanvragen met de KPN Prepaid App of in MijnKPN. Het bonus beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen.

4. Beltegoed Dit is beltegoed dat je zelf opwaardeert via internet of met een opwaardeerbon. Met dit beltegoed kun je bellen, sms’en, internetten, prepaid bundels kopen en servicenummers bellen. 

Al het beltegoed van KPN is onbeperkt houdbaar als je 1x in de 6 maanden belt (niet naar gratis nummers), sms’t, mobiel internet gebruikt (geen wifi) of opwaardeert. Het start, extra- en bonustegoed is niet te gebruiken voor roaming.

5. Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.