Beantwoord

Bij bellen uit buitenland met prepaid abonnement wordt verbinding automatisch verbroken

  • 23 March 2023
  • 5 reacties
  • 66 keer bekeken

Hoi,

Sinds een paar weken wordt, als ik met mijn KPN prepaid nummer vanuit het buitenland naar Nederland bel, de verbinding na een paar minuten automatisch verbroken. Heel irritant moet ik zeggen als je iets wilt regelen. 

Heeft dit te maken met dat KPN je wil beschermen tegen hoge belkosten ofzo of is het een storing in het systeem? Dit heb ik nooit eerder gehad namelijk, het speelt pas sinds een maand ongeveer.

Hoe kan ik dit oplossen of wie kan ik contacten? Bellen met KPN klantenservice gaat namelijk niet omdat na ongeveer 2,5/3min de verbinding verbroken wordt en ik dan weer alles opnieuw moet uitleggen bij de volgende werknemer waarna de verbinding weer wordt verbroken als we kunnen beginnen, je snapt de frustratie.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 31 March 2023, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Retteps 

 

Verbind je telefoon daar altijd met hetzelfde netwerk?
Je zou kunnen proberen of het via een ander netwerk wel goed werkt, je moet er dan 1 handmatig selecteren, zie dit topic hoe je dat doet:

 

Hoi @GeSp,

 

Dit heb ik geprobeerd, maar het werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Retteps, welkom! Wat een gek probleem! Ik herken dit ook niet meteen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Welk toestel heb jij? En in welk land bevind je je? Kapt ‘ie het gesprek altijd binnen hetzelfde aantal minuten af?

Hoi @Marcia_ ,

Ik bel vanuit Hongarije. En de afkaptijd is idd ongeveer elke keer hetzelfde, 2,5 - 3 min.

het probleem is ook iets van de afgelopen maanden. vorig jaar had ik hier nooit last van.

Reputatie 7
Badge +30

Hmm.. Ik heb even meegekeken en ik zie twee uitgaande gesprekken van eind februari. Eentje van vijfenhalf minuten en eentje van een minuut. Daarna zie ik alleen inkomende gesprekken. Omdat het verschillende tijdstippen zijn, lijkt het me niet dat het automatisch afgekapt wordt. Daarom vraag ik me af of je wellicht op dat moment even geen bereik had? Of dat degene waar jij mee belde, al dan niet per abuis, de verbinding verbrak. Vanuit onze kant zie ik in ieder geval geen gekke dingen. Klopt het dat je nu weer in Nederland bent? Mocht je er weer tegenaan lopen, laat het gerust weten.