Vraag

Bij opwaarderen na selectie regiobank de melding api.talos.kpn.com refused to connect

  • 18 November 2019
  • 48 reacties
  • 688 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 2

Sorry dat ik het niet goed heb uitgelegd, ik had gisteravond een beetje haast.

Ik kreeg van de website, na invoeren van beveiligings gegevens van mijn bank, de bevestiging dat de 1ct afschrijving was gelukt. Dus blijkbaar werkt dit nu.

Nu de volgende stap, welke sms/code moet ik naar welk nummer sturen vanuit mijn gsm?

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem! Je hebt nu ook een pincode gekregen? Dan zou je nu onderstaande stap door moeten kunnen voeren:

 

Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen.
Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345.

Reputatie 2

Sorry, ik heb geen pincode ontvangen. Hoe kan ik die ontvangen?

Reputatie 7
Badge +30

Je had je aangemeld via het linkje wat ik je stuurde. In het stappenplan op onze website staat dan uitgelegd dat je een pincode in kunt stellen. Is jou dat niet gevraagd? Zou je dan in de app, onder ‘instellingen’ willen kijken of je de pin opnieuw in kunt stellen?

Reputatie 2

Net sms ingesteld, nieuwe pincode aangevraagd, er werd weer succesvol 1 ct van mijn rekening geschreven. Daarna plus 10 + nieuwe pincode verstuurd per sms naar 1299, na 5 minuten nog steeds geen sms reactie, dus er is nog steeds iets niet in orde.

Ook krijg ik geen reactie of iets wel/niet goed is gegaan per sms. Dat zou je -altijd- moeten versturen, ook als er iets -niet- goed is gegaan zodat mensen gepaste actie kunnen ondernemen.

Kijk er maar eens goed naar. We zijn nu al bijna 1 maand verder en het werkt nog steeds niet.

Er moet nog wel een beetje naar de kleine dingen gekeken worden (sorry, ben en blijf een sw engineer). Als je op stappenplan klikt en naar sms opwaarderen gaat vraagt hij niet automatisch om in mijn kpn in te loggen, je vult dan 06 nr in en stuurt verzenden, maar kan vervolgens niet verder omdat je nog niet was ingelogd. Dan moet je weer eerst inloggen, weer code aanvragen etc. Dus forceren dat iemand eerst inlogt voordat hij de code kan aanvragen.

Nu nog wat anders, we zitten nogal eens in Duitsland en vroeger kon je met *100*1244# opwaarderen per sms, hoe gaat dat nu?

 

Reputatie 7
Badge +30

Het goede nieuws is dat ik jouw verstuurde sms naar 1299 wel in het systeem zie. Het slechte nieuws is dat ik inderdaad geen opwaardering zie.. Ik ga er nogmaals achteraan. 

 

Nu nog wat anders, we zitten nogal eens in Duitsland en vroeger kon je met *100*1244# opwaarderen per sms, hoe gaat dat nu?

 

1244 werkt tijdelijk niet. Daar zijn (ook) wat issues mee helaas.. Ik heb begrepen dat er wel aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat je dit weer kunt gebruiken. 

Reputatie 2

Het goede nieuws is dat ik jouw verstuurde sms naar 1299 wel in het systeem zie. Het slechte nieuws is dat ik inderdaad geen opwaardering zie.. Ik ga er nogmaals achteraan. 

 

Nu nog wat anders, we zitten nogal eens in Duitsland en vroeger kon je met *100*1244# opwaarderen per sms, hoe gaat dat nu?

 

1244 werkt tijdelijk niet. Daar zijn (ook) wat issues mee helaas.. Ik heb begrepen dat er wel aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat je dit weer kunt gebruiken. 

Hoi Marcia,

Mooi dat je wel e.e.a. in het systeem kan zien. Ik zie op mijn rekening dat er ook 1ct is afgeschreven, dus dat stuk werkt wel.

Ik hoor het wel weer wanneer ik weer kan testen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb begrepen dat er naar gekeken is, maar ik weet niet zeker of het nu opgelost is. Zou je het nog eens willen proberen? Anders ga ik er meteen voor je achteraan. 

Reputatie 2

Hoi Marcia,

Ik kreeg na het verzenden van een sms naar 1299 met daarin plus 10 ##### (code) nu -WEL- het bericht dat mijn beltegoed met 10 euro is verhoogd. Dus het schijnt weer te werken, bedankt voor alle moeite.

 

Nu nog de procedure van hoe je dit met een sms kan doen vanuit het buitenland.

Reputatie 7
Badge +30

Dit is een goed bericht! Fijn dat je het nog even liet weten, excuses voor het ongemak!

Reputatie 2

Ja, mooi dat het weer werkt,

Nu nog de te volgen procedure hoe je met een sms vanuit het buitenland beltegoed kan verhogen.

Reputatie 7
Badge +30

Daar wordt nog aan gewerkt, heb ik begrepen. Zodra daar meer over bekend is, delen we dat ook sowieso op het forum! Voor nu, zul je nog even een andere optie moeten kiezen hiervoor.

Reputatie 2

Ok bedankt, ik hoor het tzt. wel in dit topic.

Jullie alvast prettige kerstdagen en een gelukkig 2020 toegewenst.

Reputatie 7
Badge +30

Van hetzelfde, Patrick!

Reputatie 2

Hoi Marcia,

Het is weer zover, de service om via sms je beltegoed te verhogen werkt niet meer.

Kunnen jullie er naar kijken?

m.vr.gr.

Patrick

Reputatie 7
Badge +30

Ha @patrickduis, goed dat je het meldt! Ik zie dat het vanmorgen toch gelukt is, kan je dat bevestigen of heb je het op een andere manier gedaan?

Reputatie 2

Ja, via de site. Maar daar heb ik niets aan als ik mobiel ben zoals gisteren. Ik werd gebeld en moest iemand terugbellen, maar kon toen mijn beltegoed niet meer per sms opwaarderen, enorm lastig. En pasgeleden werkte het wel gewoon.

 

Is ook al bekend hoe het vanuit het buitenland kan per sms? Dat ging vroeger ook probleemloos. Binnenkort zitten we een paar weken in Duitsland en dan is het wel handig als je mobiel kan opwaarderen.

Je zou er voor de zekerheid voldoende beltegoed op kunnen zetten voor vertrek. Of een opwaardeerbon (verkrijgbaar bij Nederlandse supermarkt, postkantoor en rookwarenwinkel) meenemen.

Overigens: hoeveel waardeer je per maand op? Al vanaf € 20 per maand (met onbeperkt bellen/sms) is het wsl voordeliger (en zekerder qua gebruik!) om een mobiel abonnement te nemen.

Gebruik je geen internet dan v.a. € 15 per maand. Inclusief onbeperkt bellen/sms.

Sim only.

Reputatie 7
Badge +30

Nee, het zou inderdaad ook gewoon via sms moeten werken. Kreeg je wel een reactie terug per sms trouwens? Of gebeurde er helemaal niets? 

Reputatie 2

Ik doe meestal 3 maanden met 10 euro, geen abonnement dat daar tegenop komt denk ik. Door allerlei omstandigheden de laatste weken echter meer moeten bellen.

Zojuist was het beltegoed weer op en ik kon via sms beltegoed opwaarderen, waarvoor hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Top dat je het nog even liet weten :-).

Reputatie 2

Erg vreemd, ik wou zojuist weer via SMS opwaarderen, krijg ik de volgende melding:

""Beste klant, u kunt niet meer opwaarderen via SMS vanwege een mislukte incasso of een stornering. U ontvangt een aparte SMS met een mogelijkheid om de openstaande betaling te voldoen. Daarna kunt u weer gebruik maken van opwaarderen via SMS. Groet KPN."

Hoe kan dat nu? De problemen liggen echt bij jullie hoor. Ga er maar eens goed naar kijken.

Voorts ga ik via mijn laptop op internet opwaarderen en dat lukt gewoon probleemloos.

 

Nogmaals, kunnen jullie eens goed naar dit systeem kijken, want er zit van alles in de haak. En ik begrijp al helemaal niet waarom ik bovenstaande melding krijg, ik heb alles gewoon netjes betaald, zoals altijd.

Reputatie 7
Badge +30

Bijzonder.. Goed dat je het aangeeft. Ik ga het intern doorgeven!