Vraag

Bij opwaarderen na selectie regiobank de melding api.talos.kpn.com refused to connect

  • 18 November 2019
  • 48 reacties
  • 684 keer bekeken

Reputatie 2

Ik wil mijn rekening koppelen zodat ik met een sms mobiel mijn pre-paid kan opwaarderen. Als ik mijn regiobank rekening wil koppelen krijg ik de foutcode api.talos.kpn.com refused to connect. Zie afbeelding. Graag hoor ik hoe ik dit op kan lossen.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @patrickduis, welkom! Dit is heel vervelend! Ik hoor deze melding vaker en weet niet zo goed waarom je die krijgt. Wil je eens een andere browser gebruiken? Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Dan zet ik het intern ook door. 

Reputatie 2

Ik krijg de fout als ik chrome en edge gebruik.

Verder is het zo, dat ik nu niet meer kan inloggen mijn mijn kpn profiel en hier nu -noodgedwongen- terwijl ik dat helemaal niet wil, via mijn facebook profiel moet inloggen. 

Misschien dat er op dit moment flink wordt ontwikkeld aan het forum en de website, maar ik zou eerst alles goed testen, voordat het live gaat bij de klant. Zo ontwikkel ik mijn machine besturing software namelijk ook: eerst zelf goed testen op een test server en pas daarna live bij de klant. 

Mijn GSM nummer stond overigens allang bij mijn forum profiel. Dus er is iets loos met de database, als je deze niet zag.

ik heb precies hetzelfde probleem en draai al een half uur een rondje om automatisch opwaarderen aan te zetten

 

Reputatie 2

Het probleem met het inloggen is opgelost. Ik kan nu -wel- met mijn KPN ID inloggen op het forum. Dank daarvoor. 

Nu nog wachten op het automatisch kunnen opwaarderen via SMS, zoals dat voorheen ook altijd kon.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @patrickduis, ik zie het 06-nummer niet in je profiel staan. Wil je daar toch nog eens naar kijken? Goed dat je in ieder geval wel gewoon in kunt loggen. 

 

@Martino1 welkom! Wil jij ook je 06-nummer in je profiel zetten?

 

Willen jullie ook je merk en type toestel + versie en type besturingssysteem vermelden? Dan neem ik dit ook mee. 

Reputatie 2

Nokia 6300 OS: Symbian

Let wel, tot voor kort werkte het mobiel via sms opwaarderen gewoon goed. Er is aan jullie kant iets veranderd waarom dit niet meer ging. Het lijkt me handig om de klanten te verwittigen bij zo'n wijziging.

Ik kon mijn beltegoed overigens via de site (met iDeal) gewoon weer opwaarderen. Alleen het mobiel via sms opwaarderen lukte niet. Ik wil dat wel kunnen, net als tot voor kort, anders kan ik mijn tegoed niet opwaarderen als ik geen pc met internet bij de hand heb.

Mijn nummer en email staat overigens gewoon in mijn profiel op de rood gemarkeerde velden (even weggehaald omdat ik dat niet hier op het forum wil zetten vanwege privacy) dus ik weet niet hoe je erbij komt dat dit er niet in staat.

 

Reputatie 2

Inderdaad: ik moest twee weken geleden even bellen in Duitsland en poef…..in no time tegoed weg. Toen ik probeerde op te waarderen met de speciale buitenland code *100 *1244# bleek dat ineens ook niet meer te werken. Maar waarom het tegoed in 10sec leeg was? Dat is me nog steeds een groot raadsel.

Het lijkt me erg handig als je de klanten eerst informeert voordat je wijzigingen door gaat voeren. Zo voorkom je onnodige ergernis en onnodige problemen. Ook dien je software wijzigingen eerst te testen op een test-server, voordat je live gaat bij de klant. Zo doe ik het namelijk ook (maar goed, ik heb 25 jaar ervaring, dan leer je zulke dingen wel).

Dus graag hoor ik waarom het tegoed in Duitsland zo snel werd leeggehaald en wanneer ik weer via SMS, zoals voorheen, het tegoed kan opwaarderen.

Hoeveel tegoed gebruiken jullie per maand? Ofwel hoeveel waardeer je op per maand.

Voor 2 tientjes per maand (sim only) heb je al een mobiel abonnement met onbeperkt bellen/sms (E.U.) en 2G internet (E.U.). Heb je thuis internet van KPN dan betaal je voor dat abo maar € 15 per maand.

Reputatie 2

Nou, ik waardeer altijd 10 euro op en daar doe ik dan zo'n 3-4 maanden mee. 

Tjee, dan bel je idd extreem weinig. En gebruik je ook internet niet zoveel.

Reputatie 2

Ik bel nooit, alleen in noodgevallen. Het enige wat ik met de nokia doe is mijn vrouw een sms sturen als ik vertrek op het werk zodat ze weet wanneer ik ongeveer thuis ben m.b.t. het eten.

Ik maak liever verbindingen met mijn zenders en morse seinsleutels.

Reputatie 7
Badge +25

Nokia 6300 OS: Symbian

Let wel, tot voor kort werkte het mobiel via sms opwaarderen gewoon goed. Er is aan jullie kant iets veranderd waarom dit niet meer ging. Het lijkt me handig om de klanten te verwittigen bij zo'n wijziging.

Ik kon mijn beltegoed overigens via de site (met iDeal) gewoon weer opwaarderen. Alleen het mobiel via sms opwaarderen lukte niet. Ik wil dat wel kunnen, net als tot voor kort, anders kan ik mijn tegoed niet opwaarderen als ik geen pc met internet bij de hand heb.

Mijn nummer en email staat overigens gewoon in mijn profiel op de rood gemarkeerde velden (even weggehaald omdat ik dat niet hier op het forum wil zetten vanwege privacy) dus ik weet niet hoe je erbij komt dat dit er niet in staat.

 

Ik zie hier al wat er fout gaat. De screenshot is van MijnKPN. @Marcia_ bedoelt het profiel van het forum. Dan kan zij de gegevens ook inzien. Excuses voor de onduidelijkheid.

Reputatie 2

Ok, nu staat het nummer erin.

Graag hoor ik wanneer we weer met sms kunnen opwaarderen, zoals voorheen. Ook graag hoe je dat vanuit het buitenland moet doen.

Reputatie 7
Badge +30

@patrickduis top! Ik zie inderdaad de 10e (kan dat kloppen?) dat je tegoed ineens 0,00 euro was volgens het systeem. Echter, twee sms’jes verder, was het ineens het tegoed weer 2,28 euro. Wat daar misgegaan is, durf ik niet te zeggen, maar het klopt qua kosten dus wel.

 

Voor wat betreft het kunnen opwaarderen, ga ik een ticket voor je aanmaken bij de betreffende afdeling. Zij nemen, per mail of telefonisch, contact met je op. 

 

Het gebruik van 1244 werkt momenteel inderdaad ook niet vlekkeloos, wanneer dit opgelost is, is niet bekend. Wel kan je via iDeal opwaarderen voor dit moment.

Ik zit met t zelfde probleem van niet kunnen opwaarderen per sms. Krijg ook dezelfde melding bij aanmaak van nwe code. Erg vervelend! 

Reputatie 7
Badge +30

Dat is inderdaad heel vervelend, @Ria Z. Goed dat je je hier meldt, welkom! Wil jij ook je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en laten weten welke (merk en type) mobiele telefoon je hebt en welk (type en versie) besturingssysteem daarop draait?

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het aanvullen van je profiel, @Ria Z. Ik ga ook voor jou een ticket aanmaken. Je zult per sms of mail bericht ontvangen! Hopelijk wordt het snel opgelost. 

Het is me uiteindelijk zelf gelukt.

Reputatie 7
Badge +30

Begrijp ik goed dat je nu weer gebruik kunt maken van sms opwaarderen? Wat goed om te lezen! Excuses dat je er zoveel problemen mee hebt gehad! 

Reputatie 2

Sorry, om een heel lang verhaal kort te maken.

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag of ik nu met sms kan opwaarderen.

Ik probeerde het net met 1299 en -weer- werkt het niet.

 

Wordt dit nu eindelijk een keer opgelost?

Reputatie 7
Badge +30

Geen probleem, juist goed dat je je meldt. Ik zie dat ik 27 nov een ticket voor je aangemaakt had. Is er daarna contact met je opgenomen hierover? Zo ja, wat is hier uitgekomen?

Reputatie 2

Ik heb nog niets gehoord. Ik hoef alleen te weten wanneer ik weer met 1299 kan opwaarderen, zo werkte het vroeger ook en was perfect.

Nu zitten we al 23 dagen hier in dit topic en het werkt nog steeds niet. Net weer bericht naar 1299 gestuurd en er komt geen enkel antwoord.

Ik hoop dat het eindelijk snel opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga er opnieuw achteraan! Zou jij nog eens willen proberen om je 06-nummer opnieuw te registreren voor sms opwaarderen? We krijgen steeds minder signalen dat het niet werkt, dus het lijkt voor een heel aantal klanten toch wel weer te werken. Ik hoor het graag van je. 

Reputatie 2

De api van alphacomm zegt dat de betaling is gelukt.

En hoe nu verder?

Reputatie 7
Badge +30

Die begrijp ik niet helemaal, is het nu wel of niet gelukt? Waar krijg je de melding dat de betaling is gelukt?