Beantwoord

Bundel gekocht Maleisië maar werkt niet

  • 18 March 2021
  • 3 reacties
  • 46 keer bekeken

Hoi. Ik ben in het buitenland. Maleizie dus buiten EU. Heb 2× een bundel gekocht om eventueel sms te kunnen ontvangen of gebeld te worden in spoedgevallen.

1. Het bedrag wordt van mijn afgeschreven en heb dus betaald echter wordtvhet saldo niet gehonoreerd op de kpn app. 

2. Ik ontang een verificatie code via sms na betaling. Ik weet echter niet wat ik met de verificatie code moet doen?

Ik hoor het graag.

GB71

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 22 March 2021, 14:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @GB71, bedankt voor je bericht. Je geeft in jouw bericht aan dat je bundels hebt aangeschaft. Je hebt hier ook voor betaald, maar je ziet het saldo niet terug in MijnKPN. Gaat het om prepaid of om een mobiel abonnement? Voor prepaid is er namelijk geen bundel die je in Maleisië kunt gebruiken. Bellen, sms’en en internetten gaat altijd direct van je beltegoed. Heb je een mobiel abonnement, dan kan je wel gebruik maken van een buitenland bundel. Op de pagina Internetten, sms'en en bellen in het buitenland vind je alles wat je moet weten over het gebruik van jouw mobiele abonnement in het buitenland.

Kun je dan aangeven hoe je de bundel hebt aangezet? En zou je dan ook je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik met je meedenken.

Hoi,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. 

Helaas he  ik geen info gelezen mbt prepaid sim en niet functioneren daarvan in het buitenland.

Vraag. Omdat de bundels niet werken in het buitenland is het enigszins vreemd dat ik betaal maar er geen bel krediet of internet waarde hiervoor ontvang maw - betekend dit dat mijn geld gewoon weg is?

Mvg,

GB

0612944460

Reputatie 7
Badge +17

Je kunt jouw prepaid simkaart wel in het buitenland gebruiken. Je kunt alleen geen gebruik maken van een prepaid bundel in Maleisië. Deze informatie kan je vinden op de pagina Prepaid in het buitenland: bellen, sms'en en internet. De bundel die je hebt aangeschaft, is 30 dagen te gebruiken (of totdat deze op is). Ben je weer binnen de EU, dan kan je hier alsnog gebruik van maken. Deze kosten kan ik niet voor je vergoeden.