Beantwoord

Code simkaart uitzetten

• 27 december 2016
  • 3 reacties
  • 1940 keer bekeken

Ik heb een prepaid simkaart KPN gekocht voor een gps tracker. Nu moet de simkode uitgezet. Op mijn heel oude Nokia kan dit niet. Kan dit ook online door KPN? Of heb ik miskoop gedaan?
icon

Beste antwoord door PeterG 27 december 2016, 20:11

Nee, dat kan niet online. De pincode staat op de simkaart zelf.
Via een mobiele telefoon (!) kun je de pincode op de simkaart uitzetten. Anders gaat niet.
Op álle simkaarten van alle providers staat standaard de pincode, meestal 0000, aan. Dus miskoop... nee.

Heb je niet eerst de standaardsim uitgedrukt? Maar meteen de micro- of nanosim? Die twee laatsten gaan niet in een oude(re) standaard GSM inderdaad.
Ik denk dat als je een telefoonwinkel binnenloopt ze vast wel even bereid zijn de pin op de sim uit te zetten voor je.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Nee, dat kan niet online. De pincode staat op de simkaart zelf.
Via een mobiele telefoon (!) kun je de pincode op de simkaart uitzetten. Anders gaat niet.
Op álle simkaarten van alle providers staat standaard de pincode, meestal 0000, aan. Dus miskoop... nee.

Heb je niet eerst de standaardsim uitgedrukt? Maar meteen de micro- of nanosim? Die twee laatsten gaan niet in een oude(re) standaard GSM inderdaad.
Ik denk dat als je een telefoonwinkel binnenloopt ze vast wel even bereid zijn de pin op de sim uit te zetten voor je.
Dank voor je antwoord. Ik ga naar telefoonwinkel met mijn verzoek
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @dirkwilliam, welkom! Wat Peter zegt klopt als een bus. Laat je weten of het is gelukt?

Reageer