Beantwoord

Data werkt wel in buitenland maar bellen of SMS niet (kan ook niet bereikt worden via SMS of bellen)

  • 24 September 2019
  • 6 reacties
  • 426 keer bekeken

Een nogal vervelend probleem. Ik kan niet gebeld of ge-sms-ed worden in het buitenland, vreemd genoeg werkt data wel (via 3G) ik gebruik prepaid met bundels (welke ook in de EU ondersteund worden volgens KPN)

In Duitsland maar wellicht ook andere landen krijg ik zodra ik wil bellen of een sms wil versturen de melding dat ik geen tegoed heb. Omdat data wel werkt heb ik toen tevens een extra belbundel geactiveerd om er zeker van te zijn dat er tegoed op zou staan. Dat staat er ook maar ik blijf de melding ontvangen dat ik geen tegoed heb.

Uiteindelijk maar contact gehouden via whatssap en email omdat dat wel blijft werken (en nee ik gebruik dan geen wifi maar echt data via 3G)
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 September 2019, 14:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @AJ1976, welkom en excuses voor de late reactie. Ben je op dit moment nog in het buitenland? Wat gek dat je wel gebruik kunt maken van het internet, trouwens. Goed dat je dit erbij vermeld. Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer? Dan kijk ik hoe het er aan onze kant voor staat.
Volgens klantenservice zou het komen doordat roaming niet altijd optimaal is en ik zou een andere provider moeten gebruiken. Ik ben momenteel weer in nederland. Zal mn nummer toevoegen
Reputatie 7
Badge +30
Is goed mogelijk. Probeer in dat geval altijd je 4G uit te zetten en evt. handmatig een ander netwerk te kiezen inderdaad. Ik zie dat je je profiel nog niet hebt aangevuld, mocht je willen dat ik er nog naar kijk, doe dat alsnog gerust. Ik ga er voorzichtig vanuit dat mijn collega's ook al hebben gecontroleerd of vanaf onze kant alles goed staat 😉.
Ik zie nu dat ik inderdaad nogmaals het telefoon nummer moest invullen in mijn forum profiel, bij deze gedaan
Reputatie 7
Badge +30
Om eerlijk te zijn, heb ik het idee dat je, ondanks dat het verbruik binnen de EU uit de bundel gaat, toch tegoed op je nummer moet hebben. Wanneer ben je weer in het buitenland? Dan wil ik dit even met je testen. Wellicht heb ik het niet bij het rechte eind, maar daar komen we dan ook snel genoeg achter. Voor zover ik zie, staat alles gewoon goed en is er niets geblokkeerd o.i.d.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, ben je er inmiddels achter waarom het niet werkt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het me gerust weten.