Beantwoord

Deactivering sim

  • 22 May 2019
  • 10 reacties
  • 1509 keer bekeken

Mijn sim is enige tijd niet gebruikt vanwege gewijzigde omstandigheden.
Ik wil 'm binnen korte tijd weer gaan gebruiken, hoe krijg ik de sim weer
geactiveerd.
Als ik probeer te bellen krijg ik het deactivatie bericht en neem contact
op met de klantenservice.
Maar die mis ik in het overzicht service en contact.
Hoe kom ik in contact b.v. telefonisch? email?
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 30 May 2019, 13:03

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21
hallo @Scorpion46 hoe lang is de sim niet gebruikt?
Als de sim al langer dan 9 maanden niet is gebruikt, dan is het "einde oefening".

Een prepaid moet minimaal binnen elke 180 dagen een keer gebruikt worden (zelf bellen met verbinding, sms versturen, internet gebruiken). Indien niet gebruikt wordt die na die periode geblokkeerd. Je hebt dan nog 90 dagen om op te waarderen. De simkaart wordt dan weer bruikbaar en het bevroren tegoed komt weer vrij.

Is er 9 maanden niks mee gedaan dan is de aansluiting en het nummer vervallen.
Het beltegoed vervalt en wordt niet gerestitueerd
Kun je nog opgebeld worden op dat nummer dan kun je 'm reactiveren door op te waarderen.
Je kunt ook checken of dat nog kan door te 'bellen' naar *101#.

Kun je niet meer gebeld worden / krijg je geen reply op *101# dan is het zoals RBxx prachtig uitdrukt.

Dan kun je alleen een nieuw prepaid pakketje, en dus ook een nieuw nummer, halen. Het oude nummer vervalt definitief. (dat ligt dan allang ergens in den lande gekoppeld aan een prepaidpakket; heel klein speltje om te zoeken)
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Scorpion46. Welkom op het forum! Ik zie dat RBxx en PeterG al een antwoord hebben gegeven op jouw vraag. Kun je hier iets mee? Mocht je toch nog vragen hebben, dan horen we dat graag van je!
Hallo allemaal
dank voor de reacties. Hoe kan ik te weten komen wanneer
voor het laatst de simkaart is gebruikt? De kaart is gebruikt
in een alarminstallatie. En dan kun je evt. berichten van de
provider er naar toe niet zien! Ook krijg je geen bericht via
mail o.i.d. met een waarschuwing van evt. afloop.
Bellen naar nr. geeft afsluittoontje, *101# request not completed.

Misschien heeft iemand hierop een antwoord?
Reputatie 7
Badge +21
Bellen naar nr. geeft afsluittoontje, *101# request not completed.
Dat zijn helaas tekenen van een sim die "over tijd" is en dus de status "vervallen" heeft.

Hoe kan ik te weten komen wanneer voor het laatst de simkaart is gebruikt?
Door de sim minstens één keer per half jaar uit de alarminstallatie te halen en in je telefoon te stoppen. Kan je meteen even het "verplichte" uitgaande telefoontje plegen indien nog nodig.
Reputatie 7
Badge +21
Ik kan voor jou in ons systeem kijken, wellicht kan ik daar nog iets in terug vinden. Zou je je 06-nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel in het "Persoonlijke opmerkingen" veld? Ik hoor graag van je.
Beste Vikash nr. geplaatst. Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik heb het 06-nummer opgezocht in onze systemen. Ik kan helaas niet achterhalen wanneer deze sms verstuurd is. Wat ik wel zie is dat de laatste 9 maanden niet opgewaardeerd is of een betaalde uitgaande verbinding gemaakt. Het mobiele nummer is definitief uit de lucht gehaald. Dit is helaas niet te herstellen.
Beste Vikash
Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Ik ga een nieuwe bestellen.
Reputatie 7
Badge +21
Graag gedaan @Scorpion46. Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, dan horen we dat graag van je!

Reageer