Beantwoord

doorschakeltijd voicemail niet aanpasbaar?

• 9 april 2018
  • 4 reacties
  • 576 keer bekeken

Ik begrijp dat de doorschakeltijd naar voicemail altijd 20 seconden is en niet te wijzigen. 20 seconden is voor veel mensen veel te kort! Voordat mijn moeder van 87 gelocaliseerd heeft wat en waar ze iets hoort en dan die telefoon op kan nemen, is die al doorgeschakeld. het uitschakelen van voicemail helpt niet omdat de beller dan een bericht hoort dat er géén boodschap ingesproken kan worden. Dat voicemail gedoe berijpt mijn moeder niet. ik vind het maatschappelijk onaanvaardbaar dat in deze tijd van participatie en keuzevrijheid, dit niet te veranderen is.
ik ben hierover zéér, zeér ontevreden. ik ga op zoek naar een provider waar het wél kan!
icon

Beste antwoord door PeterG 10 april 2018, 12:23

Het is helaas, ook met de nieuwe voicemail, 20 seconden. I.i.g. op de mobiele lijn.

Er is bij KPN geen mogelijkheid tot alleen een meldtekst dat er niet ingesproken kan worden. Is het wel KPN???
Als er bij een mobiel "KPN" in het scherm staat hoeft het nog geen KPN te zijn. Het kan ook een provider via het KPN-netwerk zijn. Met mijn Lebara kaart staat er ook KPN in het display. Kijk even van welke provider de sim-kaart is.

Via een mobiele is het ook alleen maar 20 seconden.

Indien KPN. Voicemail uitzetten; de telefoon blijft dan overgaan; ca. 1 minuut:
Op vaste lijn #61# bellen.
Met mobiel het woord UIT naar 1233 sms-en.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Het is helaas, ook met de nieuwe voicemail, 20 seconden. I.i.g. op de mobiele lijn.

Er is bij KPN geen mogelijkheid tot alleen een meldtekst dat er niet ingesproken kan worden. Is het wel KPN???
Als er bij een mobiel "KPN" in het scherm staat hoeft het nog geen KPN te zijn. Het kan ook een provider via het KPN-netwerk zijn. Met mijn Lebara kaart staat er ook KPN in het display. Kijk even van welke provider de sim-kaart is.

Ja, het is kpn. Prepaid voor mijn moeder, abo's voor mijn man en mij. Alles KPN simkaarten !!
Voicemail is al uitgeschakeld, de meldtekst dat er niet ingesproken kan worden komt inderdaad, al na 20 seconden. Was in mijn vraagstelling al te lezen. Het gaat me niet om het uitschakelen van voicemail, het gaat me om het feit dat je maar 20 seconden de tijd krijgt om op te nemen. ik hoopte dat iemand een truc zou kennen om het wél te kunnen verlengen.
Dat vind ik onaanvaardbaar, dat je dat blijkbaar niet kunt verlengen.
Reputatie 7
Voicemail is al uitgeschakeld, de meldtekst dat er niet ingesproken kan worden komt inderdaad, al na 20 seconden.
Wel gek. Ik heb ook de voicemail UIT van m'n mobiel. En die gaat over totdat ik 'm opneem tot max. ruim 1 minuut. Men krijgt zeker niet na 20 seconden een melding dat het nummer niet bereikbaar is.
Mogelijk verschilt het bij abonnement en prepaid.
Hoe heb je de voicemail uit gezet? Via het menu?
Tis wel slecht dat KPN slecht 20 seconden de tijd geeft de telefoon op te nemen of om te schakelen naar een wissel gesprek. Dus vaak zijn mensen te laat om het gesprek te beantwoorden. Maar ja we zullen er mee moeten leven want dan worden er automatisch meer gesprekken gevoerd.

Reageer