Vraag

dubbele nummeruitgifte

  • 5 May 2020
  • 5 reacties
  • 223 keer bekeken

Ik heb een mobiel met een prepaid KPN-simkaart met nummer (...).

Nu blijkt dat ook iemand anders dit nummer gebruikt. Dat geeft onaangename verwarring. Ik heb het nummer al jaren niet gebruikt, is dit misschien de oorzaak van dit voorval? En zo ja: na hoeveel tijd loop je het risico dat je nummer aan een ander wordt toegewezen?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


5 reacties

Hallo @surtruash , als je een prepaid al jaren niet hebt gebruikt, zoals je zelf schrijft, is dat nummer al lang vervangen en kun jij dat nummer dus niet meer gebruiken.

Na een bepaalde periode in quarantaine wordt het nummer dus weer vrijgegeven voor iemand anders.

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @surtruash Je moet je nummer en het tegoed ‘geldig’ houden. Na 6 maanden geen gebruik wordt het nummer geblokkeerd. Dan heb je nog 90 dagen om op te waarderen. Dan word je nummer ontdooid. Na (in totaal) 9 maanden zonder gebruik/actie ben je het nummer en tegoed kwijt.

Na een bepaalde tijd komt het nummer weer in de 'pool' van vrije nummers en wordt het toegekend aan een nieuwe simkaart en uiteindelijk een nieuwe gebruiker.

Als je prepaid 9 maanden niet gebruikt dan vervalt je aansluiting en dus ook het nummer op die simkaart. Na 1 maand wordt dat nummer aan een nieuwe prepaid-simkaart gekoppeld en komt in de winkel te liggen. Die is nu dus door iemand gekocht en in gebruik.
Jij hebt geen recht meer op dat nummer.

Jij kunt weer bellen met je mobiel als je zelf nu ook een nieuwe prepaid-sim koopt. Daar zit dus wel een ander nummer aan gekoppeld (wat dus mogelijk ook al eerder in gebruik is geweest).

Reputatie 6
Badge +6

@surtruash 

Jij hebt toch ook een topic hierover geopend op het vodafone prepaid forum?

Daar geef je zelf aan dat je vader nog wel kan bellen met het simkaartje, dus dan is het nog niet afgesloten?

Al zou dat wel wat vreemd zijn als het jaren niet gebruikt is.

Reputatie 7

Hoi @surtruash, welkom op het forum. Zie ik dubbel of heb je hier onder een andere naam hetzelfde bericht getypt: KPN nummer prepaid in gebruik door nog iemand anders via Vodafone?

:o

Reageer