Beantwoord

Extra beltegoed bij registratie Prepaid is niet bruikbaar om een bundel te kopen?

  • 4 July 2019
  • 8 reacties
  • 225 keer bekeken

Net de sim in huis met de actieaanbieding met deze tekst (https://mobielshop.kpn.com/mobiel/prepaid)
ACTIE! Van € 9,99 voor € 4,99. Inclusief € 10 beltegoed.
Nu blijkt dit beltegoed echter 'starttegoed' te zijn, begrijp ik het goed dat je hiermee geen bundels kunt kopen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 July 2019, 12:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Klopt henkpls,

Waarvoor kan ik dit extra beltegoed gebruiken?
Je kunt het extra beltegoed gebruiken om te internetten of om te bellen en sms'en naar gewone vaste- en mobiele nummers (geen premium service nummers) in Nederland en de EU.
Je kunt dit tegoed niet gebruiken voor het bellen naar het buitenland of voor commerciële sms-diensten. Ook niet voor het kopen van prepaid voordeelbundels en voor het bellen met 084-, 087-, 088- en 090x nummers.
Bedankt hiervoor, maar dan heeft KPN mij mooi beetgehad!
Er staat nergens dat dit een beperkt bruikbaar beltegoed is, anders had ik wel een sim met bundel besteld. Heel twijfelachtig, dit soort misleiding had ik bij KPN toch niet verwacht!
Reputatie 7
Badge +28
Nog even de link, waar ik de info vandaan heb gehaald :
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen/extra-tegoed-aanvragen.htm
Bedankt voor je reactie, maar ik lees dit:


Voordelen MijnKPN

  • Gratis €7,50 tegoed
  • Verbruik inzien
  • Tariefplannen wijzigen
  • Bundels kopen
Moet ik dan de veelgestelde vragen openen om erachter te komen dat het tegoed nauwelijks waarde heeft?

Verder lees ik hier (https://www.kpn.com/prepaid.htm):

Breid jouw KPN Prepaid uit met een van onze bundels. Zo bel, sms of internet je extra voordelig. Al je bundels koop je direct uit jouw tegoed en kun je in de hele EU, Zwitserland en Andorra gebruiken.
Het blijft volgens mij misleiding als je beltegoed opsplitst in tegoed waar je geen bundels mee kunt kopen en tegoed waar je wel bundels mee kunt kopen. Ik heb uitvoerig de site en de voorwaarden bekeken en ben dit niet tegengekomen.
Inmiddels is dit via een telefoontje goed opgelost, gelukkig is klantenservice perfect!
Ik hoop dat KPN hier op de website toch iets duidelijker in gaat worden, zodat nieuwe klanten hier niet door misleid worden.
Reputatie 7
Badge +20
Welkom hier op het Forum, @henkpls Goed dat je dit aankaart en fijn om te horen dat je zo goed bent geholpen door de collega van de klantenservice.

Ik wil er toch even op inhaken. Bij prepaid-simkaart die je hebt aangeschaft hoort inderdaad €10,- beltegoed. Je krijgt direct €2,50 op je simkaart en de resterende €7,50 krijg je als je je registreert voor MijnKPN. Zoals Noordzee al aangeeft gaat het hier om beltegoed, waarmee je kunt bellen en sms'en. Je kunt er geen bundels mee aanschaffen. Dat staat, vind ik, ook duidelijk aangeven.

De pagina waar Noordzee naar verwijst en die jij citeert benoemt de voordelen van het registreren via MijnKPN: je krijgt die €7,50 tegoed, je kunt je verbruik in zien, je tariefplan wijzigen én bundels kopen. De tekst gaat dus niet over wat je met het gratis beltegoed kunt doen.
Beste Bart,

Ik lees nog steeds letterlijk Al je bundels koop je direct uit jouw tegoed en Gratis €7,50 tegoed.

Het onderscheid tussen tegoed en beltegoed is toch op z'n minst verwarrend! In ieder geval was ik hierdoor misleid en ik verwacht dat dit voor 9 van de 10 lezers geldt.
Is het geen goed idee hier iets duidelijker in te zijn? Aan klanten die zich hierdoor bekocht voelen, heeft KPN toch ook niets aan!
Reputatie 7
Badge +20
Beste Bart,

Ik lees nog steeds letterlijk Al je bundels koop je direct uit jouw tegoed en Gratis €7,50 tegoed.

Het onderscheid tussen tegoed en beltegoed is toch op z'n minst verwarrend! In ieder geval was ik hierdoor misleid en ik verwacht dat dit voor 9 van de 10 lezers geldt.
Is het geen goed idee hier iets duidelijker in te zijn? Aan klanten die zich hierdoor bekocht voelen, heeft KPN toch ook niets aan!

Zelf vind ik het weliswaar duidelijk, maar mijn mening mag natuurlijk geen maatstaf zijn voor hoe jij het leest. Je geeft een goed signaal, over iets waar geen onduidelijkheid over hoeft te bestaan. Ik geef het dus zeker door aan de collega's die de site onderhouden!

Reageer