fraude met prepaid

• 30 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 930 keer bekeken

dit vroeg ik aan KPN:

Uw vraag aan KPN

op September 6, 2014 heb ik mijn beltegoed gecheckt vanuit mijn huis in canada. zie bijgevoegde foto. het bedroeg 11,93 euro.
daarna heb ik de simkaart uit het toestel gehaald en opgeborgen. om het beltegoed geldig te houden heb ik vandaag October 29, de kaart in het toestel gedaan en het beltegoed gecheckt. 0,49 euro over!!! Hoe is dat nou mogelijk? als ik wil opwaarderen via de bank dan krijg ik een bericht over openstaande bedragen. werkelijk om furieus van te worden. Ik zou graag willen dat dit wordt opgelost, en ook dat mijn beltegoed gewoon 11,93 bedraagt zoals het zou horen.
deze vorm van digitale diefstal moet aan de ombudsman gemeld worden en ik ben zeker van plan dit te doen, hoewel ik eerst van u een uitleg en mijn geld terug wil. 
Tevens is er juist een bedrag van 20 euro van mijn bankrekening afgeschreven zonder mijn akkoord, dit geld wil ik ook retour en ik wil dat mijn prepaid abonnement ogenblikkelijk wordt geblokkeerd en opgezegd. niets wil ik nog met KPN te maken hebben, 
Valentijn Leibbrand

dit kreeg ik als antwoord. 

Reactie

Geachte heer Leibbrand,

Bedankt voor uw e-mail van 30 oktober waarin u aangeeft dat uw beltegoed lijkt te verdwijnen. Graag reageer ik hierop.

In uw verbruikshistorie zie ik dat er vanaf 17 oktober weer gebruik is gemaakt van uw aansluiting. Het gaat hier om inkomende telefoongesprekken in het buitenland op de volgende momenten:
17-09 20.10
19-09 21.10
20-09 12.08
27-09 11.27
1-10 18.40
4-10 11.41
7-10 18.35
9-10 18.51

Wanneer u problemen ondervindt bij het online opwaarderen van uw beltegoed, kunt u het beste contact opnemen met onze betaalpartner Liquix, Hiervoor kunt u een e-mail sturen naar betalen@liquix.eu

Hebt u nog vragen? Kijk op kpn.com/klantenservice of bel gratis 0800-0105. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

1) waarom kan ik niet waarvoor mijn kaart gebruikt is?

2)ik wordt niet serieus genomen. ik ben 31,93 armer doordat KPN zelfs kosten kan berekenen als je sim kaar niet in je toestel zit.

3) geen antwoord over hoe ik moet opzeggen en of ik geld terug krijg

4) de ontvangen telefoontjes in het buitenland heb ik niet ontvangen want de sim was in een la, niet in een gsm. daar betaal ik niet voor dat is diefstal. als ik dat 0651689076 nummer bel krijg ik geen contact geen voicemail niks dus ontvangen telefoontjes. bull**bleep**!

5) de incasso van 20 euro heb ik niet geauthoriseerd. als ik probeer de opwaardeer funktie te raadplegen krijg ik te horen dat het nummer geblokkeerd is weggens openstaande kosten! hoe kan dat op een prepaid kaart????

6)ik kan niet antwoorden op het ontvangen non antwoord. Ik wil een bevestiging op papier dat ik mijn geld terug krijg.

7) ik wil in contact komen met de afdeling die frauduleuze zaken behandelt want heus ik wordt bestolen en KPN is de gene die het faciliteerd, die medeplichtigheid kan je niet met voorwaarden onder de tafel schuiven. 

😎 jullie 800 nummer werkt niet vanuit het buitenland, heb je niet een gewoon nummer dat ik belle kan of is dit alleen maar om te zorgen dat ik niet bellen kan met jullie? deze klant gaat niet weg zonder een reactie. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Er worden geen kosten berekend als de simkaart niet gebruikt wordt. De verklaring zal dan ook snel gaan worden dat de sim wel degelijk ergens in heeft gezeten en dat er gesprekken zijn ontvangen. Blijkbaar kan KPN het aantonen door het verbruik wat er heeft plaatsgevonden en heeft daarbij dus de datum en het tijdstip.

Het opzeggen van een prepaid hoeft niet. Er zit geen contractsduur aan, als het nummer moet vervallen hoeft u niks te doen. Na een periode van 6 maanden zal het nummer vanzelf op inactief gezet worden en komt daarna te vervallen. Anders is het ook mogelijk om met nummerbehoud naar een andere provider te gaan.

De klantenservice is wel te bereiken vanuit het buitenland door het nummer +31612001200 te bellen.

Over de opwaardering vraag ik me dan af of er niet automatisch opwaarderen is aangezet.

Reputatie 7
Badge +12
Ik denk dat het een lastige gaat worden om het te bewijzen. Daarnaast is het wel degelijk correct dat als de simkaart niet in het toestel zit er dus geen kosten berekend kunnen worden door gebeld te worden in het buitenland. Volgens mij is daar niks verbazend aan ;)

Reputatie 7
Badge +28
Beste Val67,

Wat Shugosha ook al aangeeft: als er verbruik is geconstateerd, dan wordt dit rechtstreeks van de SIM-kaart gehaald. Zou je mij in een privé bericht het betreffende 06-nummer en SIM-kaartnummer sturen? Dan ga ik dit voor je nakijken. Tevens is het inderdaad zo dat automatisch opwaarderen via Liquix geregeld wordt. Je kunt dit uit- en aanzetten via mijnKPN, ik kan dit niet voor je doen.

Tevens is het zo dat als je die €20 storneert, er dan inderdaad een blokkade op de diensten wordt gezet. Het is weliswaar geen abonnement o.i.d., maar er is wel eerder aangegeven dat dit afgeschreven mag worden. 

Graag hoor ik van je. 

tja ik kan bewijzen dat die kaart niet in een toestel heeft gezeten op de aangegeven momenten.

je reactie met er worden geen kosten berekend is dus niet correct en hoogst verbazend.

dank voor het nummer dat ga ik zeker bellen, hoewel ik niet veel verwacht van de response.

meer effect zal de brief van mijn advocaat hopelijk sorteren. ik ga nl niet zes maanden met geknepen billen zitten wachten tot er automaties iets vervalt. automaties geld van mijn rekening halen heb ik niet aangezet maar gebeurt ook.

het zou eens nader bekeken kunnen worden door KPN of misschien een klant es gelijk heeft en er heus boefjes nummers gebruiken via hun mooie systemen. ik ben in elk geval klaar  met klant zijn bij deze firma, gelukkig zijn er meer die hopelijk iets minder beroerd functioneren.

nu maar verder met zoeken naar mensen waar dit ook bij voorvalt, kunnen we gezellig samen naar de rechter, anders verandert er toch niets.

Reageer