Beantwoord

Geen 7,50 en verschrikkelijk langzaam onbeperkt internet

  • 2 May 2019
  • 8 reacties
  • 1101 keer bekeken

Ik ben 4 weken in NL om mijn vader te kunnen helpen. Omdat ik in de toekomst vaker moet komen is mijn keuze op de prepaid sim met een maand onbeperkt internet, 2,50 en na registratie nog eens 7,50 beltegoed gevallen. Ik begin nu spijt the krijgen want de snelheid van dit internet is nog langzamer dan in het ontwikkelingsgebied waar ik woon! De 7,50 is er na de koppeling ook nog steeds niet!

Erg jammer want ik heb nog veel te doen op get gebied van communicatie en op deze manier gaat dit echt niet lukken.
icon

Beste antwoord door PeterG 2 May 2019, 16:32

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
De snelheid van die onbeperkt Internet bundel is 128kbps en dat is natuurlijk volstrekt onvoldoende om normaal te kunnen internetten. Zo'n goedkope internetbundel is dan ook alleen bedoeld om een whatsappje te versturen of een mailtje te lezen maar niet om bijvoorbeeld websites te bezoeken of Spotify te luisteren.
Dat begrijp ik ook wel! Naar normal gesproken is 90 kbps genoeg on been normale voicechat te kunnen maken via WhatsApp of VoIP. Zelfs DAT gaat niet soepel!
Reputatie 6
Badge +6
Voicechat via WhatsApp zou wel degelijk moeten werken (Geen idee of dat ook geld voor andere Voip diensten). Ik gebruik deze bundel ook en bel zo vaak via Whatsapp, dat moet dus gewoon lukken hoor.

Mocht het niet lukken, op whatsapp heb je ook een functie om je data verbruik te beperken.

Ga naar instellingen>Data en opslaggebruik> Oproep instellingen> Beperkt data gebruik aanklikken.

Dat is speciaal voor langzamere verbindingen.

Zorg er ook voor dat je tijdens het bellen via whatsapp niet veel apps op de achtergrond hebt openstaan die data verbruiken.

Dit zou moeten werken dan.
Bedankt voor de tip. Nu de 7,50 nog 😉
Die € 7,50 kun je uitsluitend checken via 'bellen' naar *107#. Op een andere manier kan dat niet.

Van die 7,50 (en ook van normaal bonustegoed) kunnen géén bundels bekostigd. Tijdens gebruik van een bundel wordt gewoon tegoed en bonustegoed niet aangesproken. Bundels worden bekostigd vanuit het gewone tegoed.
Met een bundel ben je wel goedkoper uit per MB/minuut/sms dan direct v.u. tegoed.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Jellybean, Welkom op het forum. Ik lees dat @Misja20 en @PeterG je voorzien hebben van de juist informatie. Is het je duidelijk hoe het zit? Anders horen we het graag!
Reputatie 7
Ik lees dat @Misja20 en @PeterG je voorzien hebben van de juist informatie.
Ik snap dat je dat niet hardop wil/mag zeggen, maar mijn informatie was ook juist hoor. 😉
Reputatie 7
Badge +19
Oh @wjb was jij er ook 😉



Natuurlijk is jouw info ook goed!😌

Reageer