Geen geluid bij mobiel bellen

  • 28 April 2020
  • 6 reacties
  • 978 keer bekeken

Goedemiddag,

Sinds twee maanden heb ik een nieuwe smartphone (abonnement vrij met Telfort Simkaart). Hij bevalt zeer goed, op één punt na. Eens in de zoveel tijd hoor ik geen kiestoon, en ook het gesprek niet (werkt twee kanten op, ik hoor de ander niet en zij mij niet). Dit blijft ook zo als ik meermaals probeer te bellen. Luidsprekerfunctie werkt dan ook niet. Whatsapp bellen werkt wel gewoon met geluid, zowel op luidspreker, gewoon en met oortjes. Tot nu toe is opnieuw opstarten van de telefoon de oplossing voor het belprobleem, maar het is vrij vervelend dat dit ook gebeurd wanneer ik gebeld wordt. Op die manier moet ik eerst mijn telefoon opnieuw opstarten en dan de ander terug bellen. Erg omslachtig.

Aangezien het probleem niet in de microfoon of luidspreker lijkt te zitten vraag ik dit aan jullie. Hebben jullie een permanente oplossing voor mij?

Vanuit het Telfort forum ben ik naar jullie doorverwezen i.v.m. overgang mobiele abonnementen telfort naar kpn.

Hoor het graag! :)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AnjavdB ,

Als die telefoon inderdaad fonkelnieuw is, dan zou ik ermee terug gaan naar de winkel. Want je hebt niet voor niets een garantie op jouw toestel.

Reputatie 7
Badge +24

HI Anja, welkom op het forum. 

Het lijkt mij ook aannemelijk dat dit probleem in je toestel ligt, als het na eer herstart op dezelfde locatie wel werkt. Heb je het toestel via ons gekocht? Dan kun je in een KPN winkel terecht met de aankoopbon en anders bij de winkel of fabrikant waar je je telefoon hebt gekocht.

Hallo @Alex_P ,

Zoals gezegd zit het probleem niet in de microfoon, via Whatsapp kan ik op hetzelfde moment wel normaal bellen. Verder doen alle luidspreker en microfoon functies het wel. Is puur tijdens het "normale" bellen dat dit probleem optreed.

Lijkt daarom een server probleem te zijn. Een aantal jaar geleden heb ik een vergelijkbaar probleem gehad en toen is er (door Telfort) op de achtergrond iets gedaan met de instellingen (zag geen beller id en hoorde geen geluid). Zouden jullie voor mij eens willen kijken wat jullie op de achtergrond qua instellingen kunnen?

Hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan ik zeker. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Heb je ook de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te proberen? Kijken of bellen dan wel goed werkt? 

Hallo @Alex_P ,

Ik heb mijn profiel aangevuld. Hopelijk heb je zo de relevante gegevens voor het aanpassen van de instellingen.

Mocht er nog iets ontbreken hoor ik het graag.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel Anja, met het netwerk is niets mis van onze kant. Kun je het simkaartje in een ander toestel plaatsen en daarmee proberen of je dan normaal kunt bellen?