Beantwoord

Geen internetbereik met een prepaid bundel in het buitenland

• 22 september 2018
  • 7 reacties
  • 72 keer bekeken

Nu voor de tweede keer dit jaar deze bundel gekocht. In Frankrijk wordt je met SRF verbonden en in Duitsland met TDG. In Luxemburg met niemand.
Als er al verbinding tot stand komt is die zo traag dat zelfs een Webmnail niet meer opent.
Het is een schande dat in een tijd dan 4G KPN met een dergelijk product je tegoed met € 10,00 plundert.
Doe het goed of helemaal niet!!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 september 2018, 09:21

Dag Paijm003. Dat je kunt bellen en gebeld worden scheelt in elk geval. Je bent, zoals ik al schreef, qua dekking echter wel afhankelijk van wat een lokale provider in het buitenland je kan bieden. Je zult begrijpen dat wij als Nederlandse provider geen inzicht in hebben of invloed op hebben op de kwaliteit van een buitenlands netwerk. De databundel die je in je eerste bericht aanhaalde biedt je onbeperkt internet, maar niet met een hoge snelheid. Met de 128 kb/s kun je prima een whatsappje versturen en iets opzoeken, maar uitgebreid streamen of bestanden versturen wordt erg lastig. Als je dat wel wilt kun je ook een bundel kiezen die je een iets hogere snelheid biedt. Die bieden we ook aan en je vindt ze op de website. Wifi gebruiken is vanzelfsprekend altijd verstandig.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Paijm003. Wat enorm vervelend dat je zo veel moeite hebt met het gebruiken van internet in het buitenland. Ik lees dat je het gevoel hebt dat je met een slecht werkende bundel zit opgescheept. Ik wil je in elk geval twee dingen uitleggen.

Als eerste heb je het volgens mij over de Onbeperkt Internetbundel. Deze geeft je inderdaad ongelimiteerd internet, maar de snelheid is niet hoog: 128 kb/s. Dat verklaart wellicht één aspect van je probleem. Als tweede speelt dit bij jou in het buitenland. In het buitenland roam je in op het netwerk van een lokale provider, je bent feitelijk te gast op hun netwerk. Daarmee ben je dus ook afhankelijk van het bereik dat deze provider je op een specifieke locatie kan bieden. Je roamed automatisch in op een voorkeursnetwerk, maar het staat je altijd geheel vrij om handmatig een ander beschikbaar netwerk te selecteren. Het idee blijft echter hetzelfde. Je bent te gast op een ander netwerk dan het onze en het valt niet te garanderen dat je overal goed bereik hebt. In dit topic lees je hier iets meer over. Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt?
Die truc ken ik. Meestal geeft die dan aan MISLUKT. Alleen in Frankrijk lukt het op Orange in te roamen.
Dat werkt wel beter dan SRF.
In Duitsland enkel Deutsche Telekom
Het bereik is meetal geen probleem met max G3. De snelheid is altijd bedroevend laag en komt er daardoor geen verbinding tot stand.. Nogmaals niet meer van deze tijd KPN. Verzin wat beters!!
Gelukkig hebben de meeste campings prima Wifi tegenwoordig.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Paijm003. Dat je kunt bellen en gebeld worden scheelt in elk geval. Je bent, zoals ik al schreef, qua dekking echter wel afhankelijk van wat een lokale provider in het buitenland je kan bieden. Je zult begrijpen dat wij als Nederlandse provider geen inzicht in hebben of invloed op hebben op de kwaliteit van een buitenlands netwerk. De databundel die je in je eerste bericht aanhaalde biedt je onbeperkt internet, maar niet met een hoge snelheid. Met de 128 kb/s kun je prima een whatsappje versturen en iets opzoeken, maar uitgebreid streamen of bestanden versturen wordt erg lastig. Als je dat wel wilt kun je ook een bundel kiezen die je een iets hogere snelheid biedt. Die bieden we ook aan en je vindt ze op de website. Wifi gebruiken is vanzelfsprekend altijd verstandig.
Nog een laatste vraag. Welke profiel instellingen kan ik het beste gebruiken. Basic of de oude portalmmm.nl?
Reputatie 7
Badge +20
Je kunt een aantal proberen. De meest gebruikelijke zijn 'internet' en 'portalmmm.nl' en je kunt ook 'prepaidinternet' nog checken, voor de zekerheid.
Bij mij staat ook van KPN 2-3- en 4G Basic als profiel. portalmmm.nl had ik er zelf al ingezet na problemen in Frankrijk.

Reageer