Beantwoord

'Geen netwerk' in het buitenland

Ik gebruik mijn oudere iPhone met KPN prepaid in het buitenland voornamelijk voor SMS and DigiD.
Tot voor kort werd ik automatisch verbonden met een lokale server. Nu opeens krijg ik "no service"!
Wat te doen??

Admin: titel van je bericht aangepast ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 november 2018, 12:04

Hallo Demmink. Ik heb inmiddels een update voor je. Er loopt op dit moment een algemeen fraude-onderzoek naar het gebruik van onze prepaid-nummers in de VAE. Daarom is het op dit moment niet mogelijk om van je aansluiting gebruik te maken in de VAE. Met je aansluiting zelf is dus niets aan de hand. Het beste wat je op dit moment kunt doen is een lokaal prepaidkaartje aanschaffen, zodat je toch bereikbaar bent. Ik ben me er van bewust dat dit een wat vreemd verhaal is. Dit is echter wel de informatie zoals ik het zojuist ook heb gehoord en die ik met je kan delen.

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Demmink, welkom en sorry voor de late reactie. Gebruikte je het toestel alleen voor sms'jes ontvangen? Is het dan wellicht mogelijk dat je nummer geblokkeerd is? De geldigheid van je tegoed is zes maanden. Binnen die zes maanden moet je 'kosten maken' met je toestel. Je dient dus te bellen, sms'en, mb's te gebruiken of op te waarderen. Mocht dit niet van toepassing zijn, wil je dan je forumprofiel updaten met je 06-nummer? Dan controleer ik je nummer ook even aan onze kant.
Bedankt voor jouw reaktie.
het nummer is: 06-*****891
ben benieuwd!

Admin: nummer verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie geen gekke dingen, dus morgen neem ik contact op met onze technische dienst. Wil je me nog laten weten welk type iPhone je precies hebt en in welk land je verblijft? Dan kan ik dit ook doorgeven.
Het is een iPhone 4 die goed werkt en tot op heden altijd een verbinding had met een van de servers in Dubai: of Etisalat of DU. Meestal was het DU.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Demmink. Ik neem het even van collega Marcia over. Hoe is de situatie nu? Ik zie inderdaad terug dat je moeiteloos verbinding maakte en qua beltegoed en aanverwante zaken zie ik geen problemen. Wat gebeurt er als je handmatig een ander netwerk selecteert?
Als ik naar "carrier" ga dan zoekt het apparaat "automatic" (ik zie geen mogelijkheid voor manual)
Na enig search komen dan beide servers op; du en etisalat. Het vinkje is bij du maar toch blijf ik "No service" zien. Als ik op Etisalat click komt daar het vinkje maar nog steeds "No service"!!?
Kan het zijn dat KPN Nederland haar samenwerking met de Dubai servers "du" en "etisalat" heeft beëindigd?
Reputatie 7
Badge +18
Ik durf het je vooralsnog niet te zeggen. Ik heb zojuist contact gezocht met onze Technische Dienst en men zoekt nu naar een oorzaak. Zodra ik meer weet hoor je van me.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Demmink. Ik heb inmiddels een update voor je. Er loopt op dit moment een algemeen fraude-onderzoek naar het gebruik van onze prepaid-nummers in de VAE. Daarom is het op dit moment niet mogelijk om van je aansluiting gebruik te maken in de VAE. Met je aansluiting zelf is dus niets aan de hand. Het beste wat je op dit moment kunt doen is een lokaal prepaidkaartje aanschaffen, zodat je toch bereikbaar bent. Ik ben me er van bewust dat dit een wat vreemd verhaal is. Dit is echter wel de informatie zoals ik het zojuist ook heb gehoord en die ik met je kan delen.
Dit helpt mij in het geheel niet.
Ik heb ook een lokale telefoon, dus dat is het probleem niet.
Echter moet ik ook bereikbaar zijn vanuit Nederland o.a. familie e.d.
Wanneer wordt dit "fraude-onderzoek" afgerond?
Reputatie 7
Badge +18
Dat snap ik. Met een lokale prepaid-simkaart zou het wel degelijk moeten werken. Ik heb verder geen informatie over de termijn: ik blijf dit monitoren en kom er op terug als ik meer weet. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
Reputatie 7

Echter moet ik ook bereikbaar zijn vanuit Nederland o.a. familie e.d.

Dat ben je ook met een VAE nummer, prepaid of abo. Of mis ik iets???
Dan moeten familie en vrienden het buitenlandse tarief betalen i.p.v. het Nederlandse 06-tarief!
Reputatie 7
En jij betaalt via PREPAID de HOOFDPRIJS als ze jouw 06 bellen terwijl je in VAE bent! Je betaalt dan per minuut zéker meer dan zij zouden betalen indien ze een VAE nummer bellen.

Bellen naar VAE kost v.a. een Nederlands nummer slechts € 0,30 p/m (starttarief € 0,13).
Bellen zij echter naar jouw 06 nummer dan betalen ze € 0,13 cnt per min (VoIP**) + starttarief. En betaal jij de HOOFDPRIJS van € 2,04 per minuut van je beltegoed!! 😉
**bellen ze met hun mobiel naar je 06 gaat het af van hun bundel. Omgerekend ca. € 0,08 per minuut.

https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm
Dit probleem komt voor bij meerdere mensen in Dubai, mijn man en ik ook. Het is super lastig. Ik moet ook bereikbaar zijn om sms'jes te kunnen ontvangen. Ik betaal ook nog voor mijn prepaid en zie geen reden dat ze alle prepaids zo genaamd afsluiten in de VAE. Als er frauduleuze zaken worden gedaan, moeten ze kunnen zien welke nummers gebruikt worden. Ik ben zelf geregistreerd bij KPN met naam, adres, bank rekn enz. Ik hoop dat KPN dit snel gaat oplossen. Ik vraag me zelf af of dit echt wel mag wat ze doen. Zelfs de klantenservice weten er helemaal niets van. Veel van ons hebben contact met ze en ze gaan het allemaal voor ons uitzoeken. Als er iemand van KPN dit leest, graag meer uitleg.
Reputatie 7
Wees je wel bewust dat je met een prepaid buiten Europese Unie de hoofdprijs betaalt. Zelfs het ontvangen van een sms kost jou nog € 0,77. Bellen € 2,55; gebeld worden € 2,04 van je tegoed. Zelfs als je buurman of je echtgenoot belt.

Onderling bellen of sms-en in de V.A.E. met NLD prepaids is dus helemaal de hoofdprijs.
PeterG schreef:

Wees je wel bewust dat je met een prepaid buiten Europese Unie de hoofdprijs betaalt. Zelfs het ontvangen van een sms kost jou nog € 0,77. Bellen € 2,55; gebeld worden € 2,04 van je tegoed. Zelfs als je buurman of je echtgenoot belt.

Onderling bellen of sms-en in de V.A.E. met NLD prepaids is dus helemaal de hoofdprijs.

Peter. Daar ben ik helemaal van bewust. Heb ook een lokale nummer. Is voor mij niet belangerijk de kosten. Wat belangerijk is het feit dat dit nr niet bereikbaar is. Daar gaat mijn klacht over. Ik woon niet in Nederland en is een prepaid dus goedkoper in the long run.

Reageer