Vraag

Geen service

  • 18 August 2019
  • 4 reacties
  • 238 keer bekeken

Hallo,

Ik had een iPhone 6 die ik aan mijn moeder heb gegeven nadat haar HTC One X het begaf. Zij heeft KPN (prepaid) en ik heb T-Mobile (abonnement). Mijn eigen sim kaart heb ik in mijn nieuwe telefoon gedaan en haar sim kaart heb ik in mijn oude telefoon gedaan. Nu zit ik met het probleem dat ik nog altijd geen service heb op de iPhone 6. Ik heb wel een aantal dingen geprobeerd, iPhone uit en aan gedaan, gekeken of de settings klopten, sim kaart er een paar keer uit en in gedaan. Ik vroeg me af wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn en wat de oplossing is. Ik weet niet zeker of mijn moeder haar KPN prepaid sim kaart apart heeft gekocht of misschien bij haar telefoon kreeg.

Met vriendelijke groet,

Manuela Smit

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Manuela,

Ik ben voor jou gaan zoeken in oude topics en daar kwam ik deze oplossing tegen:

Kan het zijn dat de kaart van jouw moeder over een periode van 6 maanden niet opgewaardeerd is en dat er alleen gebruik is gemaakt van de bundels die erop staan?

Dan zal de prepaid kaart inderdaad geblokkeerd gaan worden en dat kan in principe alleen ongedaan gemaakt worden in het geval van een opwaardering.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Manuela!

Goede tip van Noordzee. Het kan ook zijn dat er een simlock op de iPhone zit maar ik weet niet precies hoe dat bij T-Mobile is geregeld. Als dat het geval is kun je de simlock verwijderen via deze pagina: Simlock verwijderen | T-Mobile.

Anders ben ik ook erg benieuwd of de prepaidkaart van jouw moeder al geruime tijd niet is gebruikt, dat kan dit ook verklaren.
Reputatie 5
Badge +6
Als het niet aan de opwaardering of anders ligt,

Heb je de iphone wel uit en aan gezet ?, anders kan je ook nog de netwerk instellingen
van de iphone resetten (alleen netwerk ), onder algemeen.
Reputatie 7
Badge +28
@Manuelaxcs

Is het probleem al opgelost?

Reageer